Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Katniss

Katniss

03-02-2015 om 21:25

Heel stomme blessure

Ik denk dat mijn hand gekneusd is ;-( De afgelopen twee dagen kwam ik er 's morgens achter dat ik op mijn hand was gaan liggen in mijn slaap. Heel stom, hij was steeds helemaal dubbelgeklapt (ik ben hypermobiel), en het duurde zeker vijf minuten voordat ik hem weer kon gebruiken. En nu doet hij al de hele dag pijn. Continue een zeurende pijn, en als ik erop druk of mijn vingers beweeg ergere pijn.
Heeft iemand wel eens zoiets stoms gehad, en hoe voorkom ik dat ik er vannacht weer op ga liggen? En waarom word je niet gewoon wakker als je in zo'n ongezonde houding ligt?

spalkje?

Een soort spalkje maken dat je met verband aan je pols en hand vastmaakt? Zodat hij niet omklapt.

Katniss

Katniss

03-02-2015 om 22:00

Niet mijn pols

Mijn vingers zaten plat tegen mijn handpalm aan. Ergens is er schijnbaar iets 'overstrekt' want als mijn vingers nu bewegen ten opzichte van mijn hand doet het pijn midden in mijn hand (zowel aan de voor- als achterkant). Het doet ook pijn om bijv. mijn autostuur vast te houden, wat niet zo handig is als je 6 uur moet rijden

Mijntje

Mijntje

04-02-2015 om 09:09

huisarts

Ik vind het toch wel een beetje raar klinken, Katniss. Volgens mij is geen gek idee om er even mee naar de huisarts te kopen als het niet snel overgaat.

Barvaux

Barvaux

04-02-2015 om 09:11

Ik kan dubbelgeklapt niet helemaal rijmen met 'tegen mijn handpalm aan'. Met dubbelgeklapt vermoed ik de andere kant op als dat je normaal hebt?

Astrid

Astrid

04-02-2015 om 09:38

Als je

hypermobiel bent kun je meer dan anders en zul je daar minder snel van wakker worden.
Misschien slaap je ook nog eens diep.
Ik heb het vaak dat ik wel wakker word blijkbaar iets onaangenaams, maar dat ik dan niet besef wat en ook niet wat ik er aan kan doen.
Dus dan slaap je door met pijn.

Ik denk dat het vrij snel weer opgeknapt is. Als het puur van het liggen is is het meer spierpijn dan gekneusd, gewoon wat overbelast net als je een beweging te vaak zou herhalen.

Het is heel onhandig, hopelijk kun je door rustig te bewegen de soepelheid en doorbloeding weer wat op gang krijgen. Verder vrees ik gewoon geduld.

Tenzij je zwelling, roodheid, blauwe plekken ziet of een pijn ervaart waarvan je zegt: mmm daar is meer aan de hand. Dan is uiteraard de huisarts nodig.

Sterkte met de autorit

Barvaux

Barvaux

04-02-2015 om 09:59

maar

Een spalkje (kun je gewoon kopen) of een rekverbandje zal dit probleem wel oplossen.

Katniss

Katniss

04-02-2015 om 22:54

Dus niemand herkent het?

Het is ook best wel apart Ik heb het ook wel eens met mijn been. Dan word ik wakker op mijn rug, met een gestrekt been en het andere ligt dan in een hoek van 90 graden en mijn onderbeen wijst opzij (plat op het matras dus). Dat doet dan pas pijn op het moment dat ik mijn been weer normaal strek. Kneuzing is misschien niet het juiste woord, maar soort van uitgerekte spieren/pezen.
Inmiddels doet mijn hand nog steeds pijn, maar gelukkig een stuk minder dan gisteren.

Astrid

Astrid

04-02-2015 om 23:39

jawel

ik ben met bepaalde delen hypermobiel en heb een aandoening met veel pijn aan de spieren/aanhechtingen pezen. Ik word vaak wakker met pijn maar ben er een beetje aan gewend dat iets lang(er) pijn doet. Er heeft dan te lang dezelfde spanning op gestaan bij mij.

Puck

Puck

05-02-2015 om 09:35

o jawel hoor

Ik loop de meest rare blessures op in bed... Ooit een keer heeft mijn oor dubbel gezeten en daar werd ik ook niet wakker van, Heb wel twee weken met een beurse oorschelp gelopen. En nog bizarder: meniscus scheuren in bed, hoe knap is dat.... En voor jullie allemaal rare ideeën over wilde dingen krijgen: Onze (toen nog) peuter zoon lag gezellig 's morgens tussen ons in. Ik lig met een opgetrokken knie op mijn rug en wil me omdraaien naar hem toe. Bleef mijn onderbeen staan en krak zei mijn meniscus

Volkomen dode arm

Ik ben wel eens wakker geworden, toen er iets met een bonk tegen mij aanviel. He, wat is dat, dacht ik, en ik bevoelde het: het is koud, harig... het is mijn arm! Volkomen gevoelloos en verlamd. Gelukkig ging dat na een kwartiertje over nadat ik met mijn andere arm beet had gepakt en ermee geschud, en begon mijn arm flink te prikken. Maar in dat kwartier heb ik wel peentjes lopen zweten.
Je kan jezelf dus best zeer doen 's nachts. Maar met jouw hand Katniss, had ik dan al bij de huisarts gezeten.

Mijntje

Mijntje

05-02-2015 om 10:14

Ik heb nooit dat soort dingen. Ik slaap altijd goed, terwijl mijn ega wel hoest (allergie) en altijd eruit moet om naar de wc te gaan, daar word ik niet wakker van.
Dus daarom zou ik meteen ongerust zijn als mijn ledematen een eigen leven gaan leiden

Tijgeroog

Tijgeroog

05-02-2015 om 12:08

Katniss

Met dat been, bedoel je zoiets als dit? (laatste foto)
http://diply.com/auntyacid/20-pictures-that-will-have-you-wondering-what-just-happened/94147/5

Puck

Puck

06-02-2015 om 10:32

moedermop

o, die dode arm ken ik ook, dat noem ik niet eens een blessure. aAar meestal is dat na een minuutje al weer over en geen kwartier bij mij. Ooit wel eens gehad dat ik op mijn buik wakker werd van de wekker en op beide armen had gelegen. Allebei gevoelloos. Best lastig om dan de wekker uit te zetten kan ik je vertellen hihi.

Gekneusde enkel

Ik stond eens op uit bed maar mijn been bleek te slapen. Daardoor zakte ik er doorheen wat me een zwaar gekneusde enkel opleverde. Best wel sullig.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.