Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

heeft kind een watervergiftiging ?

mijn dochter van 10 bleef vandaag een dagje thuis ze moest spugen en had hoofdpijn. een gewoon griepje dacht ik. maar ze vertelde me net dat ze denkt dat veel water drinken de oorzaak is. en dan ook niet een beetje veel nee 4 liter in een halfuur toen ze wakker werd en over de hele dag ongeveer 7-8 liter. ik vroeg haar waarom ze zo belachleijk veel dronk en toen vertelde  ze. dat  dat  hielp tegen de hoofdpijn .ik heb even gegoogled en toen kon ik alleen maar vinden dat het een watervergiftiging is .maar dan ben je ook echt heel erg ziek en dat is zij niet. ze loopt ook gewoon rond maar goed ze heeft vandaag ook niet echt zout en suiker binnen gekregen en dat zorgt er blijkbaar ook voor dat het erger word. ze heeft alleen maar een boterham met kaas gegeten moet ik nu de huisarts inschakelen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mogelijk heeft ze een groot deel van het water meteen weer uitgespuugd? Ik kan me niet eens voorstellen dat een kind zoveel weg kan krijgen. Is de hoeveelheid haar eigen inschatting of de jouwe? 

Als ze nu wel oke lijkt zou ik het verder even afwachten. En wel bespreken dat ze dit dus niet moet doen in vervolg....

Je moet niet alles geloven wat een 10-jarige zegt. Ze heeft echt geen 4 liter in een half uur gedronken.

Heeft je dochter vaak hoofdpijn, dat vermoed ik omdat ze er oplossingen voor zoekt? Misschien is het wel fijn om daar eens naar te laten kijken. 

anna1982

anna1982

08-04-2021 om 16:07 Topicstarter

meike t ik denk eigenlijk wel dat het waar is. ze vertelde dat ze 8 keer haar drinkfles van een halve liter heeft leeggedronken .ze is een heel eerlijk meisje en stelt zich ook(bijna) nooit aan. dus ik denk dat het wel klopt wat ze vertelt.

anna1982 schreef op 08-04-2021 om 16:07:

meike t ik denk eigenlijk wel dat het waar is. ze vertelde dat ze 8 keer haar drinkfles van een halve liter heeft leeggedronken .ze is een heel eerlijk meisje en stelt zich ook(bijna) nooit aan. dus ik denk dat het wel klopt wat ze vertelt.

Jeetje, ik schrik hiervan!

Zijn jullie al naar de huisarts geweest? 

anna1982

anna1982

08-04-2021 om 16:42 Topicstarter

Nee poezie we zijn nog niet bij de husiarts geweest ik ga proberen om voor morgen een afspraak te maken.

Als ze zoveel drinkt omdat ze ook erge dorst heeft, laat dan haar bloedsuiker even prikken. En dan liever nu dan morgen!

anna1982

anna1982

08-04-2021 om 17:02 Topicstarter

schemerlampje de huisarts maakten zich ook wel zorgen niet perse over de gevolgen van zoveel water dirnken maar meer omdat ze blijkbaar zoveel dorst heeft dat ze zoveel kan drinken. hij dacht zelf dat het mischien ook wel diabetes type 1 kon zijn .maar dat zou ik gek vinden omdat haar klachten eigenlijk pas vandaag zijn begonnen .ik heb nu een afspraak voor 6 uur vanavond .maar ik denk (of hoop) niet dat er heel veel aan de hand is.

Ehm, is dat hetzelfde kind als die leukemie heeft of een zusje daarvan?

RosaMontana schreef op 08-04-2021 om 17:33:

Ehm, is dat hetzelfde kind als die leukemie heeft of een zusje daarvan?

Ik had forumbeheer al een berichtje gestuurd.

anna1982

anna1982

08-04-2021 om 18:32 Topicstarter

Ik ben net terug van huisarts er is gelukkig niks met haar aan de hand bloedsuikerwaarde zijn prima. Alleen volgende keer bij hoofdpijn niet zoveel Water drinken dan kan ze beter eventjes een paracetamolletje nemen .Volgende week moeten we wel even naar de poli omdat ze zoveel hoofdpijn had dat willen ze even checken maar dat is waarschijnlijk ook niks ernstigs. 

MeikeT schreef op 08-04-2021 om 17:44:

[..]

Ik had forumbeheer al een berichtje gestuurd.

Ik ook. Zo duidelijk.

Bericht van het forumbeheer

Gezien de onrust die de vorige berichten van deze draadstarter hebben veroorzaakt en het wederom redelijk ongeloofwaardig verhaal, sluit ik deze draad.

Dat we die IP adressen nu kunnen controleren is een echte aanwinst.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.