Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera

Vera

06-01-2016 om 12:12

Heeft een daglichtlamp nog zin?

Het verschilt wel eens per jaar maar vaak heb ik last van de donkere dagen, ik voel me dan niet fit en lusteloos en somber. Het begint in december en het gaat vanaf eind februari weer beter. Nu is het echt weer raak.
Ik heb wel eens gedacht aan een daglichtlamp waar je dan iedere ochtend een half uurtje voor moet zitten, dat schijnt wel te helpen. Maar daar moet je dan in oktober ofzo al mee beginnen toch? Voordat de klachten echt al goed aanwezig zijn? Of zou het nog zin hebben om er nu nog een aan te schaffen voor dit jaar? Zo ja heeft iemand goede ervaringen met een merk?

V@@s

V@@s

06-01-2016 om 12:38

Het heeft nog zin, maar het helpt meer als je de dip gewoon voorkomt.
In mij geval betekent het dat ik in september al begin. Ik zit elke maand dan ongeveer een week elke dag drie kwartier voor de lamp.

Belangrijk is vooral dat de lamp minstens 10.000 lux afgeeft op de afstand dat je ervoor gaat zitten.

Arendje

Arendje

06-01-2016 om 20:23

het heeft zeker zin, al kan het dat je wat bijwerkingen hebt in het begin (misselijkheid schijnt vaak voor te komen).

Vera

Vera

06-01-2016 om 21:46

Besteld

Bedankt voor de antwoorden, ik ben over de streep en heb er een besteld. Nu snel beginnen en volgend jaar eerder. Ik dacht dat het elke dag moest maar 1 week per maand werkt ook al V@@s? Kan 5 dagen per week dus weekend niet dan ook? Is makkelijker in te passen bij mij.

Niki73

Niki73

07-01-2016 om 09:21

Part-time daglichtlamp

Ik gebruik de lamp alleen op mijn werk (staat naast mijn beeldscherm) en ik werk twee dagen per week thuis, dus in de praktijk gebruik ik de lamp 3 dagen per week. Ook dat werkt (voor mij). Ik gebruik de lamp vanaf het moment dat ik moe en down word, meestal rond eind september/begin oktober.

Vera

Vera

08-01-2016 om 17:26

Tijdstip

maakt dus niet veel uit? Ik dacht dat het in de ochtend moest. Vanochtend mijn eerste lichtbad genomen, was wel lekker. De rest van de dag was het hier ook heerlijk zonnig dus dubbelop effect.

Niki73

Niki73

08-01-2016 om 17:46

Wel 's ochtends

Je moet de lamp wel 's ochtends gebruiken, anders heb je kans dat je bioritme in de war raakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.