Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

chrysant

chrysant

15-12-2015 om 08:57

hart slaat over

Van zondagmiddag tot vannacht een uur of 5 heb ik een soort hartkloppingen gehad. Alsof mijn hart even te snel ging of juist een slag oversloeg, ik kan het niet precies omschrijven. Ik geloof dat dat hartkloppingen genoemd worden. Het lijkt nu over te zijn, ik ben wel erg misselijk. Als de kloppingen nog voortgeduurd hadden nu, dan had ik de huisarts gebeld. Volgens internet hoef je je pas zorgen te maken als het langer duurt dan 2 dagen. Dat is dus niet het geval. Ik vond het gisteravond best eng.
Wat zouden jullie doen? Toch huisarts bellen? Maar straks is het weer niets, ik heb altijd van die vage dingen.

Ja dus

Naar de huisarts. Leg je situatie uit aan de assistent als je belt zodat je snel geholpen wordt.
Kernwoorden: hartkloppingen + misselijkheid.

Print dit tekstje uit en neem dat mee naar de huisarts.
Als het je vaak overkomt dat je wel klachten hebt, maar steeds weggestuurd wordt met 'het is niks' dan kan dat ook liggen aan de manier waarop je over je klachten vertelt.

De huisarts kan alleen maar afgaan op je verhaal. Er is geen enkele manier waarop hij aan je lichaam kan zien dat er iets mis gaat, tenzij er op dat moment iets mis gaat.

chrysant

"Maar straks is het weer niets"
Dat zou mooi zijn, toch?

Ik snap je wel, ga ook niet gauw naar de huisarts. Maar je maakt je zorgen en je hebt fysiek ongemak. Twee redenen om te bellen met de assistente. Die kan je gerichte vragen stellen en vertellen of je langs moet komen.

Wikke

Wikke

15-12-2015 om 09:47

ik zou

Alhoewel hartritmestoornissen zelf vaker voorkomen zou ik het toch even melden. Zeker als het voor het eerst was en er nog geen diagnose is gesteld.
Veel symptomen die bij een hartaanval/infarct voorkomen, lijken op of komen overeen met die van hartritmestoornissen.
Elk mens heeft wel eens hartritmestoornissen, maar je zult een hartaanval maar per ongeluk verwarren met de ritmestoornissen.

Schrijf van te voren duidelijk en uitgebreid al je klachten en symptomen die je waarneemt op.
(hoe voel je je, druk op de borst, uitstraling naar kaken, rug of linkerarm, misselijk, zweten, grauw zien, benauwd, hoe lang het duurden, wanneer het was enz.)

chrysant

chrysant

15-12-2015 om 16:59

gebeld

Ik heb contact gehad met de assistente. Ik heb nu geen last meer. Ik heb afgesproken dat op het moment dat ik dezelfde symptomen heb, ik meteen huisarts of op de andere uren de huisartsenpost bel om meteen te komen. Dan kunnen ze beter zien of er iets aan de hand is.

Moeder

Moeder

15-12-2015 om 22:17

Jarenlang

Dat heb ik jarenlang gehad. Gek werd ik er van. Vaak was ik er ook beroerd bij. Tig hartfilmpjes gehad bij de huisarts, rondgelopen met zo'n draagbaar ding om de hartslag bij te houden voor, ik meen 24 uur, en zelfs een keer op de hartbewaking van het ziekenhuis terecht gekomen.
Uiteindelijk is bij een vooronderzoek voor een operatie op een ander gebied een B12 tekort ontdekt. Daarvoor heb ik, nog steeds en helaas ook levenslang, injecties voor gekregen en sinds die tijd heb ik er geen last meer er van. Dus, mijn advies is om even bloed te laten prikken. Doe dan meteen ook je ijzer, suiker, schildklier en vitamine D en je hebt de grootste probleemveroorzakers in kaart. En vraag altijd een printje en kijk het zelf ook even na. Ervaring leert enzo

Moeder

Moeder

15-12-2015 om 22:17

Jarenlang

Dat heb ik jarenlang gehad. Gek werd ik er van. Vaak was ik er ook beroerd bij. Tig hartfilmpjes gehad bij de huisarts, rondgelopen met zo'n draagbaar ding om de hartslag bij te houden voor, ik meen 24 uur, en zelfs een keer op de hartbewaking van het ziekenhuis terecht gekomen.
Uiteindelijk is bij een vooronderzoek voor een operatie op een ander gebied een B12 tekort ontdekt. Daarvoor heb ik, nog steeds en helaas ook levenslang, injecties voor gekregen en sinds die tijd heb ik er geen last meer er van. Dus, mijn advies is om even bloed te laten prikken. Doe dan meteen ook je ijzer, suiker, schildklier en vitamine D en je hebt de grootste probleemveroorzakers in kaart. En vraag altijd een printje en kijk het zelf ook even na. Ervaring leert enzo

marjo

marjo

27-12-2015 om 12:21

wat mijn arts zei

Ik heb al een paar jaar last van hartkloppingen (ik noem het een 'flapperhart'). Het hart mist een slag en haalt dat weer in, zoiets.
Toen ik door extreme stress ook nog een gejaagd hart kreeg, werd ik bang en heb ik het laten controleren.
Hartfilmpje toonde ook dat wat ik vertelde. Mijn arts legde uit: elk mens heeft per dag een aantal keer een onrustig hart. Dat is heel gewoon. Meestal merk je het niet omdat je met je dagelijkse dingen bezig bent. Toen ik door de enorme stress ook nog een verhoogde hartslag kreeg, vielen de hartkloppingen (die ds normaal zijn) extra op. Ik kreeg tijdelijk medicatie mee (omdat mijn bloeddruk ook te hoog was) en ben er nu van af.
Motto: misschien is niets, maar huisartsen nemen ook liever het zekere voor het onzekere.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.