Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

03-06-2016 om 23:23

Haaruitval


rode krullenbol

rode krullenbol

28-06-2016 om 21:56

Aanvullende tip

Ik sluit me aan bij diegenen die benadrukken dat je het medisch onderzoek maar beter kunt voortzetten.

Hou ook rekening met eventuele vergiftiging door kwalijke stoffen in huis en/of tuin. Niet alleen shampoo, maar ook overige reinigingsmiddelen (bijvoorbeeld) kunnen gezondheidsklachten teweegbrengen.

Taxi

Taxi

28-06-2016 om 22:52

Moeder

Ik snap je ellende en je kruistocht te voet, maar je kunt dit niet op iedereen toepassen. Je adviseert ook steeds om een printje en zelf te checken. Dat kan een arts prima want de normaalwaardes staan er achter of denk je dat hij liegt?
Daarnaast zegt het ook weer niet alles. Als je altijd al laag in je normaalwaardes zit, hoeft dat niet te betekenen dat je per se omhoog moet. Buiten dat hoeven klachten niet altijd van een lage ijzervoorraad te komen. Je hebt pas klachten als je HB te laag is. Je kunt een lage voorraad hebben en een voldoende HB. Verder met de vit zou je iets anders over het hoofd kunnen zien en dat is gevaarlijk. Een leek kan hier niets mee.

Niki73

Niki73

29-06-2016 om 14:38

Eens met moeder: bloed prikken!

Helemaal eens met moeder: laat het onderzoeken!! Hoe haalt die arts het in zijn hooofd dat niet te doen? Kleine moeite, meten is weten. Gissen is niets.
Zeg er wel bij welke supplementen, hoe lang en hoe veel ze al genomen heeft. Dat kan de uitslag beïnvloeden.

Overgens, als er een B12-opnamestoornis is, helpt bijslikken niet, dat weet je hopelijk? Dan moet ze injecties krijgen. Zie de website van de stichting hierboven.

Tango

Tango

29-06-2016 om 14:54

Marieke

Sorry, ik lees nu pas je vraag over de kapper. Ze werken met mediceuticals. Is een bepaald merk dat producten heeft dat helpt tegen haaruitval maar ook bijv. producten voor mensen met psoriasis. Verder namen ze ook heel erg de tijd voor haar en gingen ze kijken naar haar hoofdhuid met een microscoop. We hebben er veel van geleerd en gelukkig gaat het ook echt wel beter. Ze moet deze week nog een keertje terugkomen.
Ik wil je evt. wel de gegevens van de kapper mailen maar ik wil hier liever niet mijn mailadres neerzetten. Mogelijk heb jij een anoniem mailadres waar ik het heen kan sturen.

Tango

Tango

29-06-2016 om 14:57

En over hormonaal

Kapper zei dat het wel degelijk hormonaal kan zijn. Ze was hier eigenlijk wel van overtuigd. Dochter menstrueert ook al langer dan een jaar, maar ook binnen de puberteit vinden steeds hormonale veranderingen plaats. Dochter had ook eerst vetter haar en nu juist droger.

Marieke

Marieke

30-06-2016 om 13:29

mailadres

Ik wil ook liever geen mailadres vermelden, ga dus googelen op mediceuticals, kun je me een richting geven van de plaats waar je geweest bent?

Marieke

Marieke

30-06-2016 om 13:38

bloed prikken

Moeder: het bloed prikken is het het eerste wat je feitelijk zou moeten doen. Hier was alles in orde, iets te laag ijzer gehalte maar zeker niet verontrustend, dat is nu aangevuld en op orde. Schildklier, zink, b12, d, ik weet allemaal niet meer waar op geprikt is, maar alles is dik in orde. Meten is weten. Dat was trouwens ook het eerste wat de dermatoloog vroeg: is er al bloed geprikt?
Een huisarts die zegt dat het niet nodig is, heeft idd een glazen bol, waar vervolgens niks in te zien is! Hij hoeft het bloedonderzoek toch zeker niet te betalen?
B12 tekort is het beste aan te vullen met injecties, daarna kun je proberen met tabletjes het op orde te houden, maar ook hiervoor geldt: op gezette tijden laten prikken, dan weet je het echt zeker.

Mijntje

Mijntje

30-06-2016 om 13:58

vrees

Ik vrees ook dat je met een tas vol dure producten en het signaleren van siliconen in het haar (nooit van gehoord dat je die kan zien zitten????) met een kluitje in het riet gestuurd bent.
Voor nu het haar niet verven, niet fohnen, geen extensions, geen haarlak e.d., juist geen spray en gewoon terug naar de huisarts. Het kan heel goed wat hormonaals zijn, maar je wil toch een vitaminetekort of iets fysieks uitgesloten hebben.

Tango

Tango

30-06-2016 om 20:39

Marieke

Het is in Zuid Holland, een grote plaats liggend tussen Leiden en Woerden.
En voor de rest. Bij dochter merken we echt resultaat na gebruik van deze producten. Dus ik geloof er wel in. Mag dat? En blijkbaar zijn de meningen over oorzaken als vitaminetekort dus verdeeld. Maar ik zal het volgende week nogmaals vragen bij de huisarts. Dochter moet er dan toch heen voor iets anders en mogelijk moet er dan ook bloed geprikt worden dus nemen we dit er ook in mee.
Verven, fohnen, extensions, haarlak gebruikt ze niet. Alleen af en toe stylen als ze naar een feestje gaat.

Inaya

Inaya

03-07-2016 om 10:38

eczeem

'En het eczeem is inmiddels over.'

Het zou best kunnen dat het eczeem voor aantasting van de haarwortels heeft gezorgd en dat de haaruitval daar nog een gevolg van is.

Mijntje

Mijntje

03-07-2016 om 13:36

seborroïsch eczeem

seborroïsch eczeem kan idd voor haaruitval zorgen en een ijzertablet wil ook nog wel eens helpen las ik.
Maar bij dit eczeem moet je erg oppassen met wat voor shampoo je gebruikt.

Lillian Hamilton

Lillian Hamilton

16-11-2020 om 15:30

Het probleem is ernstig.

Ik denk dat je naar een dokter moet , omdat het probleem meer dan ernstig is, Ik hoop dat het goed komt met je!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.