Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Haargroei na chemo

Mijn kind heeft zijn laatste chemokuur gehad en heeft bij sommige plekken zijn haar verloren.
Hoelang duurt het na de laatste chemo voor dat de haar weer gaat groeien?
Bedankt

Dochter

Dochter

16-08-2016 om 13:52

Een paar weken

Bij mijn moeder zag je na een paar weken wat dons. Het is uiteindelijk na een paar maanden redelijk dichtgegroeid maar er bleven kale plekken.
Sterkte voor je zoon en voor jou.

Kaatje

Kaatje

16-08-2016 om 14:32

Heel veel sterkte

En beterschap voor je zoon. Ik hoop dat hij er weer bovenop komt

Qua haar heb ik begrepen dat het van heel veel factoren afhangt, grofweg twee: het type chemo en geluk of pech, maar daar heb je natuurlijk niks aan. Dus voor wat het waard is: ik was half juli klaar met mijn chemo en heb op foto's van begin oktober ongeveer een centimeter haar. Mijn haar is helemaal teruggekomen, geen kale plekken ofzo. Wel anders van structuur en kleur, dunner, grijzer maar dat vind ik niet heel erg.

Nogmaals sterkte

Nana60

Nana60

16-08-2016 om 19:28 Topicstarter

2 chemo

Hij heeft 2 chemokuren gehad, als het goed is krijgt hij niet meer.
Hij is niet helemaal kaal geworden, alleen boven zijn sommige plekken met minder haar
dan de rest van zijn hoofd.
Hij is 2 jaar. Gelukkig heeft hij niet zoveel last van de kuur gehad.

Marjoleine64

Marjoleine64

16-08-2016 om 19:36

Mijn neefje was 5

toen hij meerdere chemokuren heeft gehad. Hij is helemaal kaal geweest, maar heeft daarna een prachtige bos haar gekregen. Hij wilde jarenlang niet naar de kapper! Hij is nu 21 en getrouwd.

Nana60

Nana60

16-08-2016 om 19:41 Topicstarter

Ik word blij

Van je bericht Marjoleine64!! Goed om te horen dat je neef nu gezond en gelukkig is.
Ik hope echt dat mijn zoontje ook helemaal beter wordt en dat we jaren lang van elkaar kunnen genieten
zonder zich zorgen te maken.

Specht

Specht

16-08-2016 om 20:31

Haar

Het kind van mijn vriendin heeft als peuter veel chemokeuren en daarnaast bestralingen gehad.
Hij is kaal geweest, en heeft nu op17 jarige leeftijd een enorme bos met haar.

Dees

Dees

17-08-2016 om 07:30

paar weekjes

Ik weet het alleen bij volwassenen deze kregen vaak binnen een paar weekjes alweer haargroei, mijn collega die grijs was kreeg ineens weer bruin haar en meer dan dat hij ervoor had, het begon wel met donshaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.