Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

haar in voetzool

Al een tijdje had ik het gevoel dat er iets scherps in mijn voetzool zat, een glaslinter of iets anders scherps, maar er was niets te zien.

Gisteren na een lange wandeling zag/voelde ik ineens een puntje, duidelijker dan wat ik eerder merkte. Voetbad met sodawater, veel gepeuter met een pincet en wat kwam er nota bene onder een eeltlaagje vandaan: een opgekrulde haar.
Bizar.
Het vervelende gevoel is verdwenen.

Maar hoe komt zo'n haar daar?

Ava

Ava

15-07-2016 om 15:30

scherp

Het lijkt mij sterk dat het een ingegroeide haar is. Een haar kan heel scherp zijn en stug. Kennelijk ben je er ooit ingestapt. Als je afgeknipte haren door de pap roert en eet, dan kan je doodgaan aan een maagperforatie.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

15-07-2016 om 15:35 Topicstarter

nee, ingegroeid was het niet

ik moet er ooit ingestapt zijn. Maar ik snap niet hoe zo'n haar door een eeltlaagje heen kan. Komt-ie ergens anders vandaan dan? Zwerfhaar?

Eng verhaal van die pap :p

Moeder

Moeder

15-07-2016 om 16:02

Bizar

Dat is bizar. Laatst vertelde een kennis, echt geen fantast, dat hij pijn in zijn voet had. Op een gegeven moment zag hij een puntje en daar heeft ie met een pincet aan zitten peuteren. Er kwam een hondenhaar uit en daarna was de pijn weg.
Ik vond het een raar verhaal en had er nog nooit van gehoord dat dit kan. En nu lees ik jouw verhaal Bromvlieg. Blijkbaar komt het dus vaker voor.
Misschien dat er eerst een heel klein wondje zat waar die haar door kon?

Taks

Taks

15-07-2016 om 16:17

ja hoor

hier ook en ik heb best wat eeltplekken. Maar droge huid is gebarsten huid dus dat kan er zomaar doorheen. Dierenharen zijn ook heel venijnig.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

15-07-2016 om 22:20 Topicstarter

Wij hebben geen huisdieren

Dus dat kan het niet zijn. Het was een zwarte haar. En zwart haar, tja nee dat heb ik niet.

Klaartje

Klaartje

15-07-2016 om 22:54

Hier had man het ook ooit

Ook last van zijn voetzool en daar trok ik zo een kattenhaar uit. Nu hebben wij altijd katten en honden dus niet zo raar.

Taks

Taks

16-07-2016 om 00:11

geen dieren

Dat hoeft ook niet, die haren neem je zo van buiten mee naar binnen onder je schoenen

Hier

Heeft ega ook met regelmaat een ingegroeide hondehaar in zijn voet zitten, kan dus wel degelijk.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

17-07-2016 om 11:39

ook gehad

Jaren geleden alweer, van mijn (kortharige) hond. Was een rotgevoel, en het was nog best lastig om eruit te trekken, maar eenmaal er uit was het leed snel geleden.

Paddington

Paddington

18-07-2016 om 11:14

Herkenbaar

Bij mij af en toe in mijn grote teen. Heel vervelend, zeker als een kleur haar is die je moeilijk ziet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.