Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

zebra

zebra

03-11-2014 om 03:27

grote blaar

ik heb niet zo snel blaren op mijn voeten maar heb er gisteren toch een flinke opgelopen, ziet er echt lelijk uit (lijkt wel blauw). Ik heb al op internet zitten zoeken wat ik ermee aan moet (meestal niks) maar ik moet op het werk veel lopen en heb er dan uiteraard behoorlijk last van.

Een gewone pleister erop plakken helpt niet, die laat snel weer los. Nu ben ik vrij tot dinsdagmiddag dus dan probeer ik zoveel mogelijk op blote voeten te lopen. De blaar zit op de achterkant van mijn hiel.

Mijntje

Mijntje

03-11-2014 om 06:09

blarenpleister

Daar zijn speciale blarenpleisters (compeed) voor, o.a. bij kruidvat/etos etc., er zitten kussentjes in waardoor het minder pijn doet.

Barvaux

Barvaux

03-11-2014 om 06:49

hier

Ik houd een naald in het vuur van het fornuis tot die rood is en dan prik ik hen aan de zijkant doodoor. Daarna eventueel stripjes leukoplast er over heen. Soms nog eens door prikken.

zebra

zebra

03-11-2014 om 08:17

de pedicure

zei vorig jaar (toen ook grote blaar na lange wandeling) dat het goed was dat ik hem niet open geprikt had. Daarom wil ik hem nu ook liever intact laten. Maar ik denk dat ik straks wel even blarenpleisters ga halen. Het lopen gaat inmiddels wel een stuk beter dan gisteren, al is het nog steeds erg gevoelig. En uiteraard heb ik nu geen (dichte) schoenen aan.

Theekopje

Theekopje

03-11-2014 om 08:20

Compeed

In mijn ervaring helpt compeed prima, maar alleen bij open blaren. Niet als het nog zo'n dikke blaas is.

Mijntje

Mijntje

03-11-2014 om 08:46

als

als compeed niet werkt toch even naar de huisarts ermee. Ik zou niet zelf teveel rommelen met naalden etc. en je hebt er erge last van. Sterkte!

Thursday Next

Thursday Next

03-11-2014 om 09:07

mijn eigen ervaring

is dat doorprikken (inderdaad met een heet gemaakte naald, eventueel nog ontsmetten met alcohol) wel helpt, dan is de duk er af. Dan is het nog wel wat gevoelig maar dat gaat snel over, er groeit dan nieuwe huid onder de blaar en na een paar weken valt de bovenste huid er af.
Ik heb altijd geleerd: brandblaren mag je niet doorprikken vanwege infectiegevaar, loop-blaren mag je wel doorprikken.

zebra

zebra

03-11-2014 om 13:58

nu nog een dikke blaar

nu is het nog een dikke blaar, heb er zo'n compeed pleister op geplakt maar ik denk dat ik morgenochtend toch even naar de huisarts bel wat ik ermee aan moet. Heb ook nog een kleine blaar maar die voel ik amper.

Katniss

Katniss

03-11-2014 om 14:07

Makkelijk

Ik ben altijd heel makkelijk in blaren. Als je ze doorprikt is de pijn weg. Pleister erop, klaar.

zebra

zebra

03-11-2014 om 14:54

volgens mij is het geen gewone blaar

maar een die met bloed gevuld is, aan de kleur te zien.

Katniss

Katniss

03-11-2014 om 16:42

Die mag je niet doorprikken

Bloedblaren mag je niet doorprikken, maar ik vraag me ook af wat de huisarts er mee aan zou moeten.

zebra

zebra

03-11-2014 om 19:44

de huisarts

hoeft er niks aan te doen als het niet echt noodzakelijk is natuurlijk. Maar ik ben wel wat bang dat die bloedblaar uit zichzelf open gaat tijdens het vele lopen en dat het dan alsnog gaat ontsteken. Als hij, of de assistente, me op dat punt gerust kunnen stellen (zal gewoon ff bellen) dan is het prima en zal ik me de komende dagen moeten redden met de blarenpleisters.

Ontsteking

Die ontstaat eventueel als er vuil bij komt. Dus geruststellen is moeilijk, de assistente zal je op de hygiene wijzen om een ontsteking te voorkomen. Je handen voor en na het verwisselen van de pleister goed wassen. Zelf houd ik niet zo van pleisters omdat het wat verstikt en onder de pleister wordt het dan vochtig. Ik zou een steriel ademend gaasje erop doen. Eens kijken wat de assistente morgen zegt.

zebra

zebra

04-11-2014 om 10:19

gebeld

en de assistente gaf inderdaad het advies om de blaar intact te laten indien mogelijk. En om hem af te dekken met bijvoorbeeld een blaarpleister of iets anders. Blijkbaar hoef ik niet bang te zijn dat hij kapot schuurt tijdens het vele lopen dat ik tijdens mijn werk doe en daar ging het me eigenlijk ook om.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.