Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Groeiachterstand baby 12 maanden

Ons meisje is nu bijna een jaar, ze weegt 7 kilo en is 60 cm lang!

na heel veel groeiecho's tijdens mijn zwangerschap (ze zou een heel groot kindje worden) kwam ze te wereld met 48 cm. Nadat ze 8 dagen oud was is ze met spoed opgenomen met zware geelzucht en uitdroging! Ze heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, gelukkig heeft ze goed gevochte en werd ze beter. Alleen was haar eetlust helemaal weg, na een aantal maanden pushen met eten (ze groeide bijna niet in gewicht) bleek ze ook niet in de lengte te groeien...... Toen begon alle ellende!

Vanaf dat ons meisje 4 maanden was lopen we ziekenhuis in en uit! Al meerdere onderzoeken zijn gedaan, DNA onderzoek ivm dwerggroei, hersenecho's, diverse bloedonderzoeken. Afgelopen donderdag zijn we bij het AMC geweest en daar zijn ze nu een urineonderzoek gestart voor een stofwisselingsziekte, we hebben ook al een gesprek gehad met de klinisch geneticus, maar tot op heden weten ze niet wat ze heeft. De medici kunnen niets vinden, de röntgenfoto's laten zien dat ze klein is, maar wel in verhouding! Op chromosomenafwijking wordt nog verder gekeken, maar er is al een vlokkentest tijdens de zwangerschap uitgevoerd en daar kwam niets uit! Haar geestelijke ontwikkeling is perfect, alles wat ze moet doen voor haar leeftijd doet ze. Het draaien, rollen en staan gaat wat langzamer, maar dat komt doordat we in het begin haar gepusht hebben met eten, waardoor ze nu iets te zwaar is voor haar lengte!

We krijgen een beetje het gevoel dat wij de enige zijn op de wereld die zoiets meemaakt, dus ik hoop door dit bericht te plaatsen dat er misschien iemand is die dit alles ook heeft meegemaakt en zijn/haar ervaringen kan delen!

Vera*

Vera*

04-09-2014 om 11:50

Suuzie79

Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt.
De BVKM heeft op Facebook een besloten groep. Als jij je daar aanmeldt kun je je verhaal kwijt bij lotgenoten/andere ouders van te kleine kinderen.
BVKM staat voor belangenvereniging voor kleine mensen.

Rafelkap

Rafelkap

04-09-2014 om 13:48

genafwijking

Ik denk dat je je ei ook goed kwijt kan op het forum van lotjeenco.nl of de facebookgroep van stichting zeldzaam https://www.facebook.com/groups/zeldzamechromosoomafwijkingen/
Een vlokkentest hoeft geen genafwijking uit te wijzen, dat moet toch via een bloedtest, zowel bij haar als bij jullie zal er wel bloed worden afgenomen om dit te onderzoeken. Wat een onzekere tijd voor jullie!
Geniet ook vooral van de dingen die WEL goed gaan, je bent zeker niet de enige met een kind dat anders is.

groetjes, rafelkap (met een zoon met onbekende genafwijking en al door alle medische mallemolens geweest)

bertje1

bertje1

04-09-2014 om 23:32

vervelend

eet ze nu wel goed? dat kan niet de oorzaak (meer) zijn?

Zelfde schuitje?

Wat toevallig !

Mijn dochter nu 12 maanden hetzelfde. 7 kg en 63 cm. Bij het cb gaan ze het in de gaten houden, maar ik heb nog nooit naar het zkhs hoeven gaan. Ze is met 39,6 weken geboren en was toen 47 cm. Ook mini dus. Zelf ben ik ook klein en erg ligt!

Ingrid

Ingrid

27-06-2015 om 23:30

Hoe gaat het nu?

Ik zie dat je reactie van afgelopen jaar is en ben reuze benieuwd
hoe het nu gaat met je kleine en of er ooit iets uit de onderzoeken
is gekomen?
Onze dochter van bijna 12 maanden weegt slechts 6700 gram en we lopen
ook al maanden ziekenhuis in ziekenhuis uit zonder resultaat.

Weet hoe frustrerend dit kan zijn, dus alle tips / adviezen zijn welkom

Mak

Mak

28-06-2015 om 11:11

hier

Ik had zwangerschapssuiker, maar hele kleine babies. 46/46 cm en 2200/2400 gram.
Beiden een eigen ontwikkeling gehad.
Wogen met bijna 2 jaar 8.7/10 kg.
Bij kinderarts geweest maar behalve de allergieen niets gevonden.
Oudste is 1.74 geworden bij 53 kg (soms 49, soms 56 kg, die schommelt maar is heel tenger).
Jongste 1.63 geworden, iets steviger, maar gewoon gezond gewicht.
Kan dus een heel eind goed komen zonder enge dingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.