Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bertje1

bertje1

15-11-2013 om 12:51

griepje..?

hoe lang kan griep (of wat het dan ook is) duren?
Dochter (12) heeft nu 2 volle dagen + nachten vette koorts (2 nachten sinaaspril gegeven) en nu, 3e dag is ze nog steeds behoorlijk warm.
ze is iets alerter en heeft iets meer honger, houdt niet over.
al iets voor de huisarts of gewoon kwestie van 'uitzieken'??
ze lijkt niet zieker te worden, verder alleen moe en op bed.

wel 7 dagen

Een echte griep kan wel 4-7 dagen duren en dan met nog een nasleep om weer echt op te knappen. Nu is het een kwestie van uitzieken. Meestal geeft de huisarts alleen t advies om pijnstilling te nemen, tenzij je in een risicogroep valt.

amk

amk

15-11-2013 om 15:15

na 7 dagen

moet je wel de huisarts gaan bellen want dan is het waarschijnlijk een griep met complicaties of iets heel anders.
Met een echte griep ben je wel 1 hele week met koorts etc en dan nog 2 tot 3 weken om weer in conditie te komen.

Wat we meestal griep noemen is eigenlijk een zware verkoudheid.

Gelukkig meestal uitzieken

Bij hoge koorts is het eerste wat ik vraag, kan je je knieen nog bij je neus krijgen en of ze geen petechia op de enkels en onderarmen krijgen. Zoniet, uitzieken maar.

Fiorucci

Fiorucci

16-11-2013 om 08:59

Klinkt als....

Een pittig virus, goed uitzieken.

bertje1

bertje1

16-11-2013 om 14:54

nou dat was inderdaad pittig

ze heeft echt 3 dagen als een zombie geleefd, nauwelijks eten, wel wat drinken en vette koorts en ijlen en dromen.
pff. (en ik natuurlijk ook 3 nachten slecht slapen).
maarrrr vanochtend was het behoorlijk beter.. brood met ei, beschuitje, pepernoten.... dit kan nog wel een paar dagen duren voor ze weer de oude is en.. 3 kg lichter! (en ze woog al niets)
dank voor meeleven..vind dit altijd behoorlijk stressig.

Katniss

Katniss

16-11-2013 om 14:58

Huisarts

Volgens mijn huisarts moet je na vier dagen koorts bellen. Meestal is de 'griep' eerder over, maar bij een echte griep haal je die vier dagen wel. De kinderen zijn nog nooit zo lang ziek geweest maar zelf ben ik wel eens drie weken ziek thuis gebleven omdat ik bleef hoesten (niet een beetje kuchen) en lamlendig bleef.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.