Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

23-12-2014 om 21:34

Griep

Mijn dochter heeft griep, echte griep dus. Ze is vanaf donderdag ziek en er lijkt niet echt verbetering te komen. Vanavond weer 40,4 koort. Zondag was de hap-arts hier en die maakte geen drukte om die 40,4 graden (toen dus ook). Gister viel het mee met de koorts.

Wie weet hoe het verloop van griep meestal gaat? Is een aantal dagen wisselend lagere en hoge koorts normaal?

Ze heeft ook voorhoofdsholte-ontsteking. Vanwege het feit dat ze geen milt meer heeft is ze donderdag gelijk met haar antibioticapillen begonnen. Dat is dus goed voor de ontsteking e.d., maar de griep wordt daar niet mee de kop in gedrukt helaas.

We hebben net al besproken dat ze morgen sowieso even met de huisarts moet overleggen voor we het lange kerstweekend ingaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-12-2014 om 21:35

koort = koorts

...

krijgt ze ook

pneumococcenvaccinatie?

Dat is 5 jaar geldig. Jongste van mij wordt als zijnde geen milt meer te hebben behandeld en hij heeft inderdaad ook koorts is ab nemen.
De milt heeft oa als werking om gekapselde bacteriën, zoals de griepmodellen weg te vangen. Omdat dit bij mijn jongste ook niet goed gebeurd heeft kinderarts toentertijd besloten hem geen jaarlijkse griepprik te laten halen, maar pneumococcenvaccin. Dat zou effectiever zijn. Voor die tijd was hij veel ziek met ook koorts. Nu doet hij mee aan alle verkoudheden, maar echt koorts heeft hij al een paar jaar niet meer gehad. (Even snel afkloppen).

Als ze die nog niet heeft gekregen snel via de huisarts of mdl arts regelen. kan die arts ook meteen een nieuw recept voor een ab kuur uitschrijven

Sterkte met alles.

En ja het komt voor. Eerst veel koorts, dan minder en dan weer meer. De virussen die nu rondwaren zijn zo vreemd. Man heeft er zelfs nu een diarreevariant aan overgehouden, waarvan de artsen doodleuk zeggen dat hij het met zijn stoma nog wel een paar maanden kan hebben

Juline

Juline

23-12-2014 om 23:33

Beterschap

Geen suggesties of nuttige tips vanuit mijn kant, maar ik wil jullie wel even sterkte wensen en veel beterschap voor je dochter. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2014 om 00:01

Dank je wel Juline en Urslau

Urslau, ik kan de huisarts hier zelf ook over bellen, want mijn dochter zal zo'n vraag een beetje gek vinden denk ik. Ik vind dat ze vaker ziekig is dan vroeger, dus als zo'n vaccinatie daartegen zou helpen moet dat natuurlijk gebeuren. Ze heeft de griepprik wel gehaald, maar ik meen gelezen te hebben dat deze griep zich daar niet veel van aantrekt.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2014 om 00:03

... en

jij ook weer sterkte met al het gedoe van je man. Ik gun jullie een beter 2015.

Mijntje

Mijntje

24-12-2014 om 09:59

huisarts

Zo lang koorts en haar voorgeschiedenis zou ik vandaag even overleggen met de huisarts. Die weet beter wat 'normaal'is en wanneer je aan de bel moet trekken. Maar ik vind het wel erg hoge koorts na 6 dagen.

Mijntje

Mijntje

24-12-2014 om 10:02

hap

Ik lees net dat de hap arts het gisteren niet alarmerend vond. Dan moet je het nog maar even aanzien. Hopelijk zakt de koorts snel, als het hoger wordt zou ik ze weer lastig vallen

Mijntje en Kaaskopje

als iemand geen milt meer heeft verloopt een ziekte als griep soms grilliger. Ook bij mijn zoon zijn we daarvoor gewaarschuwd.

Voor Kaaskopje:nog duidelijkheid bij de huisarts gekregen?
Helpt de ab nog?

Leony

Leony

24-12-2014 om 22:10

Kaaskopje

Naar dat je dochter zo beroerd is en logisch dat je je zorgen maakt. Ik kan me niet voorstellen dat ze geen pneumococcenvaccinatie heeft gehad als haar milt er uit is, dat wordt standaard wel gedaan dan. Omdat een pneumococceninfectie gevaarlijk kan zijn voor iemand zonder milt. Om dezelfde reden wordt een griepvaccinatie gegeven, om infectie met influenzavirus te voorkomen. Het is dus niet zo dat het een beter werkt dan het ander, het werkt tegen verschillende dingen die je allebei niet wilt hebben.
Meteen met antibiotica beginnen heeft ze goed gedaan, zo kun je een bacterie meteen onderdrukken en in geval van een virus kun je een bacterie daar bovenop voor zijn.
Er is zoveel mogelijk gedekt dus en ja virussen en goeie koorts daarbij kun je net als ieder ander gewoon krijgen. Als de koorts niet zakt op de antibiotica dan zal het een virus zijn. En zit er niet veel anders op dan uitzieken, dat kan met een flink virus zomaar een week of twee duren. Sterkte hoor.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-12-2014 om 09:46

2 dingen

Ze heeft en griep en ontstekingen. Voorhoofdholte-ontsteking en, weten we nu, ook haar amandelen. Daarnaast is ze vorige week onderuit gegaan omdat ze met haar (werk-) scooter abrupt moest remmen dus echt een lappenmandtreurnis. Overal pijn en ziek. Ze heeft meer antbioticapillen gekregen. Ook neusspray. Maandag moet ze terug. Ik ga dan mee als ze dat goedvindt.

Een ongeluk

Een ongeluk komt zelden alleen, maar het ongeluk moet je dochter nu wel hebben zeg! Sterkte voor jou en je dochter.

Juno

Juno

25-12-2014 om 13:26

Hoe gaat het nu?

Hoe gaat het nu, Kaaskopje? Vertrouw op je gevoel, daar zat je vorige keer ook goed mee. Bij twijfel, terug naar de HAP hoor. Kerst of geen Kerst.

Bellefleur

Bellefleur

28-12-2014 om 09:10

Kaaskopje,

Hoe is het?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2014 om 11:36

Beter

Ze knapt nu op. Ze heeft geen koorts meer, tenminste... dat was gistermiddag. Ze is gister even naar de zonnebank geweest, dus zo goed gaat het wel dat dat kan.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-12-2014 om 11:38

Urslau

Wat die vaccinatie betreft: ze krijgt eens in de 5 jaar wel een verplichte extra vaccinatie. Is dat niet wat jij ook bedoelt?

Bellefleur

Bellefleur

28-12-2014 om 12:47

o, gelukkig.

Vond het wel spannend. In huize Kaaskop gebeuren wel eens onverwachte dingen.

Kaaskopje

die bedoel ik inderdaad. Dan zal ze de pneumococcenvaccinatie een paar jaar terug gehad hebben?
Zelf die termijn in de gaten houden kan geen kwaad.

Fijn dat ze met wat extra hulp toch opknapt.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2014 om 00:27

Bellefleur

Dat heb je goed gezegd, van die onverwachte dingen. Gelukkig gaat het weer de goede kant op. Ze heeft vandaag weer gewerkt. Een beetje slapjes nog, maar het was te doen. Wij zijn even bij haar langsgelopen en het was gelukkig ook érg rustig in de winkel. Geen stress dus.

Kaaskopje

wat goed van jouw dochter.

Nu maar duimen dat alles weg gaat en ze weer helemaal opknapt.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2014 om 12:41

Zeker Urslau

Ze heeft keelpastilles van dr. Vogel gehaald gister en zei 'of het is toeval of het is een wondermiddel, maar ik heb minder keelpijn'. Dus hoe het ook zit, er zit schot in

Kwakkelaar

Kwakkelaar

29-12-2014 om 15:30

vitamine D

Hier heeft zoon een maand lang gekwakkeld door vitamine D tekort. Zijn huid is net een tintje donkerder dan de rest van de familie. Uiteindelijk kwam het aan het licht door bloedonderzoek. Hij knapte enorm snel op van twee eenvoudige drogist-pilletjes per dag. Misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-12-2014 om 19:22

Kwakkelaar

bedankt voor de tip

Mijntje

Mijntje

30-12-2014 om 18:37

Fijn

dat het weer beter gaat met je dochter, Kaaskopje en dat jij ook aan de beterende hand bent, al is het vooruitzicht altijd medicatie wat minder.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2014 om 21:22

Mijntje

Lief van je ☺

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.