Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Roos

Roos

02-07-2015 om 22:58

Gordelroos

Ik heb sinds vijf dagen gordelroos. Ik kon twee dagen geleden pas naar de huisarts en heb toen medicijnen meegekregen. Dat was al rijkelijk laat wist ie me te vertellen, maar ja eerder had ie geen tijd. Ik verrek echt van de pijn en kan heel moeilijk bewegen omdat de wondjes dan steeds open gaan. Ook plakt de kleding tegen de wondjes en geeft t vlekken. Iemand tips? Of ervaring?

Moeder

Moeder

02-07-2015 om 23:28

Geen ervaring

mee maar wel een tip. Probeer eens zalfgaas http://www.klinion.nl/zalfgaas/klinitulle-geimpregneerd-zalfkompres-(vetgaas)/70/ Dan heb je geen last van het plakken van de kleding en geen vlekken meer.
En verder heel veel sterkte en beterschap.

Marie

Marie

03-07-2015 om 12:13

Fucidin en diclofinac

Hier had dochter laatst gordelroos, waar we ook te laat bij waren.
Ze heeft toen Fucidinzalf voor de open plekjes voorgeschreven gekregen en Diclofinac voor de pijn. Dat hielp prima.
welke medicijnen heb jij dan?

roos

roos

03-07-2015 om 13:54

hier niet

Ik heb geen zalf en ook geen diclofenac voorgeschreven gekregen. Volgens de assistente nam ik teveel ibuprofen in, want 8 x 400 mgr. kon echt niet. Nu daar de helft en dan daar weer 4 x 500 mgr paracetamol. Mag je wel autorijden met diclofenac?
Ik heb een soort viruskiller voor het herpes virus, maar t is onduidelijk of dat in alle gevallen afdoende helpt. Gisterennacht liggen janken van de pijn, t zijn zulke gemene messteken. Ik verschiet er telkens van.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-07-2015 om 14:23

Gordelroos

Gordelroos is heel naar; ik heb het gehad toen ik een jaar of 16 was. Ik kreeg toen een uitdrogend, verkoelend smeerseltje en mocht paracetamol nemen maar dit hielp niet echt. Het was dus echt een week of zes doorbijten totdat het verdwenen was. Tegenwoordig zijn er betere pijnstillers en cremes/zalven; vraag daarnaar bij de huisarts. En idd worden er nu ook viruskillers voorgeschreven maar die helpen alleen als je die binnen een paar dagen na het ontstaan neemt. Hou je er ook rekening mee dat het besmettelijk is? En verder heel veel sterkte; ik weet hoe vreselijk die zenuwpijn is...
http://www.neuropathie.nu/infectie/gordelroos-pijn-herpes-zoster-neuralgie-en-behandeling-met-ketamine-en-amitriptyline.html

Marie

Marie

03-07-2015 om 15:43

Ibuprofen helpt niet

De huisarts schreef diclofenac voor, omdat paracetamol en ibuprofen niet helpen volgens hem.
Gordelroos komt uit je ruggemerg en komt via de zenuwen naar buiten. Het is dus een zenuwpijn waar de reguliere pijnstillers niet bij helpen.
De Fucidinzalf kreeg ze voor de open plekjes (wordt meestal bij krentenbaard voorgeschreven).
Vraag dus om andere pijnstilling bij de huisarts.
Voor viruskillers was het bij haar al te laat.

Roos

Roos

03-07-2015 om 15:50

Gevraagd

Ik heb net om diclofenac gevraagd bij de huisarts. Kijken of ik dat nog geregeld krijg voor t weekend. T vorige weekend ook al moeten wachten. Pfffff zo vermoeiend dit....

Fiorucci

Fiorucci

04-07-2015 om 11:21

He bah

Ooit gehad tijdens een zwangerschap, zo onwijs naar. Veel sterkte.

Lysine

Lysine helpt bij koortslip en gordelroos, soms in combinatie met nog andere stoffen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.