Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-10-2017 om 18:24

Goede, betaalbare gehoorbeschermers

Ik ga binnenkort naar een concert waarvan ik zeker weet dat de volumewijzer diep in het rood gaat. Ik hou van een stevig stukje muziek, maar zit niet te wachten op een piep in mijn oren. Gehoorbeschermers dus.

Ik ben al wat aan het uitzoeken geweest, en zie door de bomen het bos niet meer. Ook de prijzen lopen erg uiteen. Persoonlijk zit ik graag voor een dubbeltje op de eerste rij, maar niet als goedkoop uiteindelijk duurkoop blijkt.
Nou heb ik voor festivalnachten al goedkope schuimrubber-achtige dingen en voor dat doel doen ze het prima. Maar hoe zit dat met een stevig rock-concert?

Wie heeft ervaring en tips?

Jasmijn

Jasmijn

12-10-2017 om 18:31

apotheek

Ik heb niet echt tips, ik heb die voor mijn dochter gekocht bij de apotheek. Daar stond een rekje met speciale gehoorbeschermers, met verschillende versies voor verschillend soort geluid, ze kostten iets van 15 euro. Misschien kan je het daar eens vragen? Of bij een winkel in gehoorapparaten, volgens mij hebben ze ze daar ook.

40er

40er

12-10-2017 om 18:35

Hier

Bij een motorzaak gekocht, deze https://www.noizezz.com/product/noizezz-premium-extreme/
Word gebruikt bij motorritten en concerten (het steviger werk)

Sally MacLennane

Sally MacLennane

12-10-2017 om 18:58

bedankt voor de reacties

Die Noizezz klinken wel goed, ook omdat het zo te zien geen weggooiers zijn. In een mudvolle trein lijkt het me dan ook wel prettig.
En ik ga de komende tijd ook eens bij de apotheek en audicien langs.

Vogel

Vogel

12-10-2017 om 21:10

Audicien

Die kan ze op maat maken. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Pluggerz

Zelf gebruik ik een tijdje deze bij concerten:https://www.beterhoren.nl/-/pluggerz-muziek-oordoppen?inheritRedirect=true&tags=oordoppen&tags=universeel&excludeId=466717&rootPage=oordoppen

Prima doppen. Ik heb ze in een klein kokertje aan mijn sleutelbos hangen. Inderdaad ook handig als je in een rumoerige omgeving terecht komt waar je je even voor wil afsluiten

Man heeft ook op maat gemaakte concert doppen waar je ook nog van die oordoppen van een koptelefoon op kan aansluiten. Zweert erbij. Kosten inderdaad een stuk meer...rond de 120 euro

Marjoleine64

Marjoleine64

12-10-2017 om 22:04

partyplugs

zie titel. Bij diverse webwinkels te koop, en volgens mijn zoons prima voor rock en metal concerten. Zelf gebruik ik ze af en toen als we hele heftige muziek repeteren met ons harmonie-orkest, en ik pal voor de trombones of trompetten zit.

Oudste heeft voor het echte drumwerk (zelf drummen in een rockbandje) op maat gemaakte in-ear monitors. Was een erg duur verjaardagskado 2 jaar geleden, maar dan heb je ook wat. Goede gehoorbescherming terwijl hij het geluid van de band op normaal volume goed kan horen.

Charis

Charis

12-10-2017 om 22:17

Alpine partyplugs

Ik gebruik voor concerten mijn op maat gemaakte oordopjes. Maar dat is behoorlijk prijzig. Een goed alternatief zijn idd de Partyplugs van Alpine. Kosten 12,95 en er zit een muziekfilter in, die ze sluiten niet zo sterk af als slaapdoppen dus je hoort de muziek beter terwijl je wel wordt beschermd. Tip: doe ze vlak voor het begin van het concert in en haal ze er tussendoor niet uit. Dat is nl. extra schadelijk voor je oren.

Saturnus

Saturnus

13-10-2017 om 09:14

Ik heb ook pluggerz

Deze komen gewoon bij het Kruidvat vandaan.
Ik ga zeer regelmatig naar luide concerten en ik vind deze prima. Had ervoor ook wel eens wegwerp doppen, maar die beïnvloeden de muziek teveel.

Ik wil ook ooit eens aangepaste doppen, maar ik ben die Pluggerz nu al 3 x kwijtgeraakt dus ik twijfel. Dat kwijtraken ligt aan mij, het is niet dat ze eruit vallen .

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-10-2017 om 09:19

Bedankt!

Ik heb een lijstje gemaakt met de merken die hier werden genoemd. Ik zie weer bos door de bomen en heb nu tenminste iets om gerichter op te googlen.

Op maat gemaakte doppen is een te grote hap uit mijn budget, zo vaak bezoek ik nou ook weer niet een concert (hoewel ze me ook wel handig lijken in een drukke trein met gillende kinderen ).

Dees

Dees

13-10-2017 om 10:12

doe het zelf

Bij de doe het zelf winkel, herriestoppers maar dan goedkoper in bulk te koop maar ook per paar voor een paar cent.

Saturnus

Saturnus

13-10-2017 om 13:51

Dees

Dat is inderdaad goedkoop, maar dat vervormd echt het geluid heel erg. Ikzelf vind dat zonde van de muziek, die komt dan echt niet meer goed tot zijn recht.
Als je dat geen punt vindt maakt dat niet uit.

Soms liggen deze soort nog wel eens gratis bij de ingang of garderobe. Bij Paradiso in ieder geval wel de laatste keer dat ik er was. Maar dat is geloof ik niet altijd zo.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-10-2017 om 14:06

geluidvervorming

Het is niet de bedoeling dat het geluid wordt vervormd. Dan investeer ik liever in passende pluggen. Ik weet niet of de lokatie oorpluggen heeft, maar ik gok er niet op. Het wordt een stevig concert en dan ben ik liever voorbereid.

Saturnus

Saturnus

13-10-2017 om 14:15

Verstandig

En natuurlijk; veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.