Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gezonder leven

Iemand die mee wil schrijven over gezonder (proberen te) leven?
In verleden wel afval- draadjes hier geweest. Voor mij is afvallen nu niet aan de orde. Op gewicht blijven wel maar dat is voor mij nu zeker niet het belangrijkste, gezondheid wel. 
Laatste tijd weer in flink wat slechtere gewoontes vervallen en wil weer een pas op de plaats maken. 
Wie doet mee? 


dan

dan

01-11-2023 om 11:24

Ysenda schreef op 01-11-2023 om 11:12:

[..]

zo veel noten adviseren ze nu ook weer niet: tot 50 jaar 25 gram noten per dag, dat is nog niet eens een handje. Boven de 50 zelfs minder dan dat.

[..]

Het zijn wel goede vetten want plantaardig, daar kun je al veel meer van nemen.

Het is wel gezonder om noten te nemen dan chips of zo.

In feite is een handje noten door de yoghurt al voldoende, als ik  het zo lees. 

dan schreef op 01-11-2023 om 11:24:

[..]

In feite is een handje noten door de yoghurt al voldoende, als ik het zo lees.

Precies hier overigens elke dag rond de 15 gram door de yoghurt 

dan

dan

01-11-2023 om 14:09

Ik heb kruidkoek op als tussendoortje, lekker en vult goed. En ik ben een vezelbrood aan het bakken met ook noten erin, ik denk dat 1 sneetje hiervan al behoorlijk zal vullen. Ik ben dol op brood, dat is iets wat ik niet snel achterwege laat tijdens het afvallen (en gezonder eten). 

Isabella70

Isabella70

01-11-2023 om 17:05 Topicstarter

Ik kom niet aan die hoeveelheid noten. En ik mag er best meer denk ik omdat ik bijna geen vlees eet. 
Gezonder dan de hopen brood die ik wegwerk denk ik bij grote haast, drukte, moe, niet zo lekker voelen enz grijp ik makkelijk naar brood en hou dan niet meer op (ook beter dan chips maar toch) 
Van noten heb ik heel snel genoeg en eet daar nooit teveel van. (Behalve natuurlijk als ze bewerkt zijn met allerlei extra lekkere dingen zoals zout enzo ) 

dan

dan

01-11-2023 om 17:11

Brood is inderdaad beter dan chips. Zelf moet ik er helaas wat mee opletten ivm zout. Eet zelden 2 sneetjes, meestal slechts 1 en van het zelfgebakken  brood ook maar 1. Heb wat brokjes geproefd tijdens het snijden en het vult enorm. 

Ik eet overigens ook amper vlees, hou er niet van. 

Zo ondanks dat ik dagelijks lekker dat bakje zo vreselijk ongezonde chips op heb ben ik weer een kilo kwijt. Mijn bmi is nu 25,6 en in mijn omgeving zeggen ze al dat als ik meer afval ik wegwaai. Ik voel me goed met mijn huidige gewicht maar er mag van mij ook nog wel wat af. Maat 38 is een mooie maat maar 36 is ook leuk. 

dan

dan

03-11-2023 om 11:41

Decembermamma schreef op 03-11-2023 om 11:36:

Zo ondanks dat ik dagelijks lekker dat bakje zo vreselijk ongezonde chips op heb ben ik weer een kilo kwijt. Mijn bmi is nu 25,6 en in mijn omgeving zeggen ze al dat als ik meer afval ik wegwaai. Ik voel me goed met mijn huidige gewicht maar er mag van mij ook nog wel wat af. Maat 38 is een mooie maat maar 36 is ook leuk.

Daar durf ik voorlopig niet van te dromen, ik denk dat ik al blij mag zijn als ik maat 42 haal of misschien 40. 

Hier gisteren ook wat chips gegeten overigens. Maar ik geloof dat ik noten toch nog lekkerder vind dus hier weer een voorraadje van aangelegd. Het is nu fatsoenlijk weer dus ga straks zeker nog een stuk wandelen. Voor vanavond staat er voor mij pasta (ik heb pasta van edamame boontjes of zoiets) met ovengroente op het menu, mijn man eet aardappel anders erbij maar daar hou ik niet zo van. Hij eet er vlees bij en ik misschien een ei of iets anders.

Mijn bmi is nu 25,6 en in mijn omgeving zeggen ze al dat als ik meer afval ik wegwaai. Ik voel me goed met mijn huidige gewicht maar er mag van mij ook nog wel wat af. Maat 38 is een mooie maat maar 36 is ook leuk.

Huh, ik snap dat nooit zo goed. Waarom pas ik met mijn BMI van 23 dan in maat 40...? Waar ik trouwens helemaal blij mee ben, hoor Waarbij veel mensen ook al zeggen dat ik inderdaad niet meer zou moeten afvallen (en ze dan stomverbaasd zijn dat ik maat 40 heb).. Kortom, die maten zeggen ook niet alles.

TineWinkel schreef op 03-11-2023 om 16:39:

Mijn bmi is nu 25,6 en in mijn omgeving zeggen ze al dat als ik meer afval ik wegwaai. Ik voel me goed met mijn huidige gewicht maar er mag van mij ook nog wel wat af. Maat 38 is een mooie maat maar 36 is ook leuk.

Huh, ik snap dat nooit zo goed. Waarom pas ik met mijn BMI van 23 dan in maat 40...? Waar ik trouwens helemaal blij mee ben, hoor Waarbij veel mensen ook al zeggen dat ik inderdaad niet meer zou moeten afvallen (en ze dan stomverbaasd zijn dat ik maat 40 heb).. Kortom, die maten zeggen ook niet alles.

Tja ik heb hele grote borsten dus dat tikt ook wel aan qua gewicht en telt dus ook mee in de bmi. En ik ben 1 m68 en jij bent wellicht wat langer?

Decembermamma schreef op 03-11-2023 om 18:32:

[..]

Tja ik heb hele grote borsten dus dat tikt ook wel aan qua gewicht en telt dus ook mee in de bmi. En ik ben 1 m68 en jij bent wellicht wat langer?

inderdaad - beduidend langer en AA van boven. Mijn gewicht zit enkele decimeters lager...  een peervorm in optima forma

TineWinkel schreef op 03-11-2023 om 19:07:

[..]

inderdaad - beduidend langer en AA van boven. Mijn gewicht zit enkele decimeters lager... een peervorm in optima forma

Nou dan klopt dat dus. Ik heb spijkerbroek maar w29L30 die zal bij jou dan net onder de knieën vallen . Ik heb overigens cupmaat f of g

Isabella70

Isabella70

06-11-2023 om 23:47 Topicstarter

Mooi Decembermamma!
Dan, ik heb ook dagen met (heel) weinig stappen ertussen. Om gemiddelde steeds hoger te krijgen moet ik soms ook wel flink wat doen dan de andere dagen. Begint nu wel lastig te worden, ik zit nu in november vooralsnog niet aan gemiddelde van oktober dus heb nog flink wat in te halen, benieuwd of lukt. Ik tel wel echt bijna álle stappen/ bewegingen die ik maak, behalve zwemmen. 
Qua eten weer af en toe wat minder geweest maar vandaag weer ok. Wat rauwkost en broodjes zalm avocado, erg lekker! 

dan

dan

07-11-2023 om 12:36

Isabella70 schreef op 06-11-2023 om 23:47:

Mooi Decembermamma!
Dan, ik heb ook dagen met (heel) weinig stappen ertussen. Om gemiddelde steeds hoger te krijgen moet ik soms ook wel flink wat doen dan de andere dagen. Begint nu wel lastig te worden, ik zit nu in november vooralsnog niet aan gemiddelde van oktober dus heb nog flink wat in te halen, benieuwd of lukt. Ik tel wel echt bijna álle stappen/ bewegingen die ik maak, behalve zwemmen.
Qua eten weer af en toe wat minder geweest maar vandaag weer ok. Wat rauwkost en broodjes zalm avocado, erg lekker!

Hier worden de stappen ook geregistreerd, alleen de stappen die ik thuis zet niet want dan heb ik mijn mobiel niet steeds bij me. Het is vandaag mooi weer dus ik ga nog wel een rondje wandelen als ik terug kom van de pedicure. Morgen ga ik voor de acupunctuur, ga met de bus en ben daar eigenlijk best wel wat vroeg. Maar dan wandel ik nog wel even in de omgeving want zo vaak kom ik daar eigenlijk niet. 

Ik was gelukkig weer een paar ons kwijt (tja, als je in de vakantie weer aankomt, pffff). Het is eigenlijk maar goed dat ik deze week een paar afspraken buiten de deur heb na de middag. 

Isabella70

Isabella70

07-11-2023 om 12:49 Topicstarter

Ik registreer dus wel álle stappen dus vandaar ook wel het verschil. Ik wil zelf gewoon langsaam in beweging vooruit en het maakt me niet uit hoe en waar ik die beweging krijg. Thuis beweeg ik ook behoorlijk veel, alleen al in huishouden. 
Wel lastig om mobiel steeds bij te hebben, moet toch echt eens voor een stappenteller gaan. Die dan ook mee zwembad in kan. (Maar heb het nu erg druk dus komt er even niet van) 

Isabella70

Isabella70

07-11-2023 om 15:14 Topicstarter

Vandaag pasta carbonara met oa avocado, flink wat peterselie uit tuin en een flinke salade. Zin in! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.