Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Es

Es

02-01-2015 om 21:51

gezocht schoenen met een goede zool ad binnenkant

vandaag naar de huisarts geweest omdat mijn dochter van acht jaar nogal extreem naar binnenloopt. ze loopt echt al haar schoenen en laarzen kapot, hoe stevig de achterkant ook is. nu zegt de HA dat ik schoenen moet kopen met speciale binnenzolen voor haar met een oplopende voetkussen aan de binnenkant, wat je ook vaak bij oudere mensen hun schoenkeuzes ziet. maar die schoenen zijn er niet veel. het is bijna allemaal recht en plat vanbinnen. iemand een tip waar ik ze kan kopen? inlegzolen waren gezien haar groei niet aan te raden zei de huisarts, dus daar wilde hij niet aan. moet eerst dit proberen en dan over een maand terugkomen. mijn dochter is een meisje meisje. dus ze draagt graag rokjes en jurken en legginkjes. de schoenen moeten dus wel sierlijk en vrouwelijk zijn. sneakers onder een rok vind ik niets. hoop dat iemand wat weet.

Marie

Marie

02-01-2015 om 22:07

podoloog

Ik zou zeggen ga naar een podoloog of podotherapeut - die hebben verstand van voeten. Daar kun je dan ook aangepaste zooltjes laten maken.
Met een beetje geluk hoef je dan alleen maar de bestaande binnenzolen uit haar schoenen te halen en de zooltjes van de podoloog erin.

Trouwens schoenen met een goed voetbed kun je kopen bij de betere schoenenwinkel, dus niet de Bristol bijvoorbeeld. Zorg er ook voor dat de schoenen ook in de breedte goed passen.

Twins is bijvoorbeeld een merk schoenen met goed voetbed en diverse wijdtematen. Onze dochters droegen als kind alleen maar Twins (Bunnies), omdat ze smalld voeten en steunzolen hadden. Niet goedkoop, maar gingen lang mee.

Moni

Moni

03-01-2015 om 10:42

Inderdaad, ga naar een podoloog

Zo te lezen heeft je huisarts niet veel verstand van zooltjes.

Barvaux

Barvaux

03-01-2015 om 11:10

hier ook

Beter nog: een podotherapeut! Laat je niets wijsmaken door je huisarts. Tegenwoordig kun je de meeste zooltjes in bijna elke normale schoen plaatsen die je wil.

Es

Es

03-01-2015 om 12:20

podoloog, hoe kom ik daar

heb ik die verwijzing dan niet nodig van de HA?

Moni

Moni

03-01-2015 om 12:38

Nee hoor, geen verwijzing nodig

Kijk vooraf je voorwaarden na voor de verzekering. Hier worden ze 1x per jaar vergoed via de aanvullende verzekering.

Vraag om je heen (of hier als je je woonplaats wil noemen) wie een goede podoloog kent. Of bel een fysiotherapeut. Die weten dat vaak ook.

Barvaux

Barvaux

03-01-2015 om 16:32

wel verwijzing

Ik heb wel een verwijzing nodig voor de podotherapeut maar dat is een kwestie van de assistente bellen die het hier gewoon voor mij klaar legt. Probeer het eerst maar eens: arts heeft zolen aanbevolen dus je belt de assistente voor een verwijzing

Es

Es

03-01-2015 om 19:04

ja dat ga ik maar doen

ik woon in Hoofddorp daar zit vast wel iets

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.