Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Karola Appel

Karola Appel

15-03-2017 om 10:34

Gevoel 'altijd genoeg gegeten'

Ik heb al een poosje dat ik bijna altijd een 'ik heb net lekker gegeten' gevoel heb. En ook dat ik geen honger heb.
Ik ben geen sporter maar beweeg wel meer en naast het snoepen eet ik gezond en gevarieerd.
Een paar dagen terug heb ik een waterdagje gehouden en alleen maar water gedronken en niet gegeten. Voor ik naar bed ging had ik nog steeds een verzadigd gevoel (en de ochtend erna ook).
Hebben jullie daar ook wel eens last van?

Sukke

Sukke

15-03-2017 om 11:15

val je af?

Is je gewicht aan het verminderen?
Een waterdagje is niet gezond en gevarieerd, het spoelt je ook niet schoon, je raakt gewoon leeg van binnen en is voor niemand goed.
Hoeveel water heb je gedronken? Kijk je uit voor een watervergiftiging?

Sukke

Sukke

15-03-2017 om 11:17

antwoord op je vraag

Nee, ik word heel naar als mijn suiker schommelt. Op een dag water zou ik overgeven en flauwvallen.
Als dit nog een tijdje doorgaat zou ik eens naar de huisarts gaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2017 om 11:29

Hmmm...

Als je náást het snoepen gezond en gevarieerd eet, vraag ik me af of je dat niet om moet draaien. Eerst gezond en gevarieerd eten en daarnáást af en toe een snoepje.

Waterdagje?

Echt niks voor mij. Als ik niet regelmatig eet voel ik me zweverig en flauw en krijg hoofdpijn. En op een lege maag werken zou helemaal een drama zijn.

Mischien eet jij zo weinig dat je maag al vol zit na een glas water? Water zit totaal niets in, dus wat is het nut van alleen maar water drinken als je eetpatroon toch al verstoord is? Of heb je erg veel stress, spanning op je maag?

Dus nee, ik herken het gelukkig niet.

Puck

Puck

15-03-2017 om 12:54

Waarom in hemelsnaam een waterdag?

Ik neem aan dat je zelf ook weet dat je iedere dag voedingsstoffen binnen moet krijgen. Waarom las je dan een waterdag in? Waar water zit kan geen voedsel zitten en als je al snel een verzadigd gevoel heb vind ik het geen slimme actie om je maag te vullen met water ipv voedingsstoffen.
En of ik het herken: nee, totaal niet

Toevallig

Toevallig

15-03-2017 om 13:10

Zoon heeft het ook al een paar weken

Na 3 happen avondeten zit hij "vol". Heeft bij ontbijt ook geen trek. Kom ik er van de week achter dat hij een fikse worminfectie heeft. Geen andere verschijnselen zoals jeuk rond de anus maar dus wel wormpjes in de ontlasting. Ik even google geraadpleegd welke symptomen een worminfectie nog meer kan hebben en inderdaad....... Het gevoel snel vol te zitten en gerommel in de buik.

rode krullenbol

rode krullenbol

15-03-2017 om 17:16

Goh ...

En ik wilde nog wel adviseren te gaan sporten! Dan komt de honger immers vanzelf.

Suikertje

Suikertje

15-03-2017 om 18:13

Diabetes

Voordat diabetes 1 bij mij werd geconstateerd heb ik een paar maanden geen honger gehad en ook heel weinig gegeten. Was dan ook wel acht kilo afgevallen.
Maar dat zal het bij jou niet zijn, want jij valt niet af, meen ik. Of wel?

Nee helaas niet

Helaas geen herkenning hier. Lijkt me voor een periode best fijn (zoals ik op mijn slechte momenten ook wel eens een lintworm zou willen hebben).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.