Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gevallen: advies aub

Ben zojuist uitgegleden op de trap en 7 treden naar beneden geroesjt. Heb daarbij een flinke schram op onderbeen en m’n kuit heeft een klap gemaakt. Ik had er juist een dikke spatader op en die is nu over 4 a 5 cm opgezwollen. Pijnlijk als ik er op druk. Is dit erg?

Bel de huisarts dadelijk. Ik denk niet dat advies via een forum verstandig is. 

En sterkte. Je zal sowieso overal wel spierpijn hebben nu. Wat een schrik. 

Zwelgje

Zwelgje

23-06-2021 om 08:08 Topicstarter

Ja, ben erg geschrokken! De laatste keer dat ik nog eens ben uitgegleden op een trap.. ik zou het niet weten! Ik heb een koelelement in een theedoek gewikkeld en die tegen m’n kuit gehouden. De spatader slinkt al een beetje maar heb nog wel een pijnlijke plek. Ik zal straks nog wel blauwe plekken elders op m’n lijf vinden.

Zwelgje schreef op 23-06-2021 om 08:08:

Ja, ben erg geschrokken! De laatste keer dat ik nog eens ben uitgegleden op een trap.. ik zou het niet weten! Ik heb een koelelement in een theedoek gewikkeld en die tegen m’n kuit gehouden. De spatader slinkt al een beetje maar heb nog wel een pijnlijke plek. Ik zal straks nog wel blauwe plekken elders op m’n lijf vinden.

Jeejtje voorzichtig hoor😬. Even aankijken of het wegtrekt inderdaad anders even huisarts bellen en nalaten kijken.

Gewoon gelijk de huisarts bellen. Daar is hij/zij voor.

Met de huisarts kun je overleggen als je t niet zeker weet dus dat zou ik wel even doen. Dan kunnen zij vertellen of je langs moet komen? Doen hoor.

Inderdaad, even de huisarts bellen voor advies. Die weten wat wel en niet normaal is bij spataderen 

Zwelgje

Zwelgje

23-06-2021 om 15:38 Topicstarter

Ik ga er straks sowieso naartoe, omdat m’n dochter een prikje moet. De zwelling is weg maar ik zal het toch even voorleggen.

Zwelgje

Zwelgje

23-06-2021 om 18:06 Topicstarter

Geweest, en, wat ik al dacht: hij was niet onder de indruk. 😶 Dat wordt een blauwe plek, meer kon ‘ie er niet van zeggen.

Zwelgje schreef op 23-06-2021 om 18:06:

Geweest, en, wat ik al dacht: hij was niet onder de indruk. 😶 Dat wordt een blauwe plek, meer kon ‘ie er niet van zeggen.

Nou dan weetje in ieder geval zeker dat het gelukkig niks heel ernstigs is.👍🏼

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.