Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

j.s.

j.s.

13-12-2015 om 19:23

gesneden met beitel

hallo, ik heb me vorigeweek in mijn vinger gebeitelt,
ik heb nu wijnig gevoel in mijn vinger.

weet iemand wat ik nu moed doen?

Puck

Puck

13-12-2015 om 19:37

je kunt weinig meer

NA een week kun je weinig meer doen denk ik. Zolang t n niet zeer gaat doen, rood en dik wordt en gaat ontsteken denk ik dat het vette pech is en hopen dat het weer verbetert.

Katniss

Katniss

13-12-2015 om 19:56

Levensgevaarlijk

Ik denk dat je beter een tetanusprik had kunnen halen. Dat is dan voor de volgende keer, als je dat redt.

Ely

Ely

13-12-2015 om 20:14

O Katniss (ot)

Ik lig in een deuk, het spijt me, zo droog 'als je het redt'

Sorry, sterkte voor de gebeitelde meneer of mevrouw

zenuw

Waarschijnlijk heb je een zenuwtje geraakt in je vinger.Dat kan lang duren voordat het gevoel terug is.
Het kan ook dat je vinger zo gezwollen is dat er een zenuw in de knel zit, en dan is het met een weekje wel weer over. Toch even naar de huisarts gaan?
Enne, tetanus zal je wel niet krijgen, tenzij je je beitel in de paardenpoep had staan. Er moet tenslotte wel sporen aan kunnen zitten voordat je tetanus van je beitel oploopt.

Vogel

Vogel

14-12-2015 om 22:05

Tetanus

Ik kreeg een tetanusprik na snijden met mijn zakmes, mijn man na een flinke wond van een schroef, mijn collega na een menselijke beetwond. Drie gevallen waarbij geen paardenmest betrokken was. Tetanus gaat over straatvuil toch?

Puck

Puck

14-12-2015 om 23:45

Precies vogel

Tetanus kun je niet alleen krijgen van besmette paardenpoep maar kan je idd krijgen van straatvuil en wroeten in vieze grond. Eigenlijk alles wat vies is zit een risico aan. MAar om nu zoals KAtniss te zeggen levensgevaarlijk is wel overdreven denk ik. Komt heel sporadisch maar voor.

Fruitella

Fruitella

15-12-2015 om 11:42

je zit gebeiteld

Vinger tussen de deur en hard dichtslaan. Beitel weggeven. Probleem opgelostdt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.