Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leentje

Leentje

20-08-2019 om 21:54

Gekke zenuwpijntjes / klachten over het hele lichaam

Hoi, ik schrijf dit bericht namens een vriendin van mij. Ze heeft namelijk geen idee wat ze heeft, huisarts en neuroloog weten het ook niet. Het begon met een pijnlijke arm, leek overbelast. Maar even later kreeg ze op allerlei wisselende plekken van haar lichaam een doof gevoel, of juist prikkend gevoel. De ene keer zit het in haar voet, dan weer op haar rug, op haar kin. De ene keer wat pijnlijk, dan weer alsof je been slaapt. Het lijken allemaal klachten te zijn vanuit het zenuwstelsel. Bloedprikken leverde alleen op dat haar bloeddruk/cholesterol te hoog was maar dat leek ook geen verklaring. Conclusie: niks ernstigs, kijk het maar aan. Maar zij wordt er helemaal gek van dat ze niet weet wat het is. Dus hoe vaag deze omschrijving ook is, kan iemand hier iets van bakken? Gekke zenuwpijntjes/kriebels/steken/dovig gevoel dat over het hele lichaam afwisselend de kop op steekt? Groetjes, Leentje

Anca

Anca

21-08-2019 om 10:06

Vit. B12-tekort?

Is er grondig gekeken naar vitamine B12? Een vriendin van me had dergelijke rare klachten en bleek een (niet eens zo groot) tekort aan vitamine B12 te hebben. Dat je in de buurt van de referentiewaarde zit, betekent voor sommigen dat ze toch een merkbaar tekort hebben. We zijn niet allemaal hetzelfde.
https://stichtingb12tekort.nl/

Laura

Laura

23-08-2019 om 21:04

wat ik laatst in een interview las

Ik las laatst in een interview dat een vrouw haar implantaten (borsten) had laten verwijderen omdat ze daar ook zo veel vreemde klachten van had. Dus mijn vraag; heeft je vriendin misschien ook implantaten en herkent ze de symptomen die daarbij beschreven zijn (zijn te vinden op google) deze vrouw kon heel veel koppelen en na het verwijderen voelde ze zich als herboren.
Heeft ze dat niet, dan weet ik het helaas ook niet verder, ja dat net als Anca schrijft een vit. B12 tekort dit kan geven, maar ik neem aan dat de artsen dat ook wel getest hebben.

Lyme?

Is ze ook geprikt op Lyme? Het kan zijn dat ze de tekenbeet gemist heeft en de rode kring niet gehad heeft.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-08-2019 om 09:38

Siliconen

Dat verhaal over ziek zijn van implantaten heb ik ook gelezen en daar moest ik ook aan denken.

Guppie

Guppie

24-08-2019 om 16:59

Voorgeschiedenis

Zijn er dingen aan voorafgegaan. Stress, medicijngebruik enz? Misschien tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Bij bloedonderzoek wordt maar op een paar stoffen getest, terwijl je nog andere tekorten kan hebben. Medicijngebruik dus ook de pil, zorgt ervoor dat voedingsstoffen minder goed worden opgenomen en verhoogd worden uitgescheiden. Electrosmog kan ook klachten geven.

Leentje

Leentje

24-08-2019 om 22:36

Bedankt

Bedankt ik ga het doorgeven. Ik dacht inderdaad dat er naar vitamine gebrek gekeken was, daar kwam niets uit. Ze heeft geen borst implantaten oid. Fijn dat jullie meedenken.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2019 om 10:57

Fibromyalgie

Ik heb er eigenlijk geen verstand van, maar ik herkende klachten van wat ik er wel van heb geleerd.

https://reumanederland.nl/reuma/vormen-van-reuma/fibromyalgie/

Fib

Fib

25-08-2019 om 11:43

Herken dat niet als fibromyalgie (kaaskopje en ontopic)

Ik heb het, heb op wat fibromyalgie fora gezeten, maar herken eigenlijk niets in wat TS aandraagt.

Vriendin moet gewoon verder de medische molen in en zich ook beseffen dat daar niet altijd iets tastbaars uitkomt.
Soms is het accepteren, soms gaat het vanzelf over en zul je het nooit weten en een andere keer bof je en heb je duidelijkheid.

Lyme inderdaad

Maar als ze bij een neuroloog is geweest zou hij/zij toch als een van de eerste mogelijkheden uit moeten sluiten. En nu moet ik denken aan Dr. House: lupus?
Sini

Goh

Ik heb ook best vaak een doof gevoel op de huid van mijn bovenbenen. Net of de huid/zenuwen de prikkels niet meer doorgeven, alsof de huid slaapt. Of juist stroomstootjes door mijn hele been. En een soort spierpijn alsof mijn botten onder spanning staan. Maar het is eigenlijk nooit in me opgekomen om daarvoor naar de huisarts te gaan.

Denial

Denial

25-08-2019 om 13:45

mri

Ik kreeg voor iets heel anders een mri van mijn hersenen en de neuroloog concludeerde toen ms. Toen ik een beetje rond ging lezen bleken heel veel mensen al lang last te hebben van de dingen die jullie omschrijven, voordat ze een diagnose kregen. Het gekke is dat ik dat dus nooit heb of heb gehad, maar dat ze wel steeds op de lijst van symptomen voorkomen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2019 om 14:32

Fib

Als het niet zo is des te beter . Vervelend dat jij het wel hebt.

mirreke

mirreke

25-08-2019 om 18:40

jeetje Denial

Wat een schrik, zeker als het ook zo onverwachts is.
Hopelijk vroeg genoeg erbij en kan het verloop van de ziekte vertraagd worden, of misschien zelfs wel worden stilgezet...

mirreke

mirreke

25-08-2019 om 18:56

Zelf dacht ik ook meteen aan Lyme als mogelijkheid

Enfin, ik zou teruggaan naar de huisarts en vragen om een onderzoek naar Lyme (ook een beetje afhankelijk van hoe lang de klachten al duren).https://www.tekenradar.nl/ziekte-van-lyme/over-de-ziekte-van-lyme/wanneer-wordt-bloedonderzoek-gedaan-voor-lyme

En ja, ik zou ook een mri laten maken om indien mogelijk MS uit te sluiten. (dit naar aanleiding van het berichtje van Denial...).

Lijstje met mogelijke klachten bij MS:
https://www.nationaalmsfonds.nl/wat-is-ms/symptomen-bij-ms/

Laat je vriendin iemand meenemen naar de huisarts, die haar bij kan staan.

Denial

Denial

25-08-2019 om 18:58

Ben misschien nog wel in denial

Doe braaf medicatie, dat wel. Maar als ik lees over al die mensen met vage tintelingen en pijntjes en gevoelsproblemen die er pas na jaren achterkomen wat het echt is, dan vraag ik me af waarom die niet standaard een mri krijgen. Ik kreeg er na de eerste afspraak al eentje, terwijl de neuro niet eens een idee had wat het zou kunnen zijn. De helft van de vragen ging namelijk over die tintelingen, uitval, doof gevoel enz. En dat had ik allemaal niet. Of komen de meeste mensen gewoon niet zo ver in het systeem?

Ik ben helemaal voor stilzetten, want behalve die ene alweer herstelde en niet invaliderende klacht heb ik nergens last van en ben ik fitter dan ooit. We zullen zien of de meds werken.

Denial

Denial

25-08-2019 om 18:59

Lyme

Ik kreeg ook een bloedtest om Lyme uit te sluiten. Veel komt overeen blijkbaar.

Leentje

Leentje

26-08-2019 om 22:43

Op de een of andere manier wisten ze dat het geen ms was, maar ze heeft geen mri gehad. Ik ga even navragen hoe ze dat dan wisten. Niet fijn als je dat hebt, sterkte Denial

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.