Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anne

Anne

23-01-2015 om 21:31

gekke blaren op teen

Een paar dagen geleden werd ik wakker met een raar gevoel in mijn middelste teen. Hij tintelde en deed zeer. Toen ik op school was begon hij steeds meer zeer te doen en de andere teen deed ook mee... Toen ik thuis kwam deed ik mijn schoen en sok uit en zaten er blaren op, ze doen zeer en jeuken.

Iemand die hetzelfde heeft of heeft gehad en weet wat het is?

Silvester

Silvester

23-01-2015 om 23:12

Misschien

Wintertenen? Die kunnen pijn doen, jeuken en tintelen, ook roodpaars verkleuren en ik dacht ook ( kleine) blaren geven. Heb je het meest last van als je voeten van heel koud geweest te zijn, opwarmen.

Anne

Anne

23-01-2015 om 23:15

Ik draag al 2 dagen wintersokken, maar het wordt niet beter :/ ik had wintertenen al gegoogled maar het ziet er niet hetzelfde uit... is er een mogelijkheid dat ik een foto kan plaatsen op dit forum?

Silvester

Silvester

23-01-2015 om 23:24

Foto

Voor zover ik weet kan een foto hier niet geplaatst worden. Kan het anders voetschimmel zijn, zwemmerseczeem? Wintertenen zien er misschien ook bij niet iedereen hetzelfde uit overigens en het duurt wel even voordat het weer weggaat, volgens mij niet in twee dagen ( heb het zelf vroeger ook wel gehad toen ik geen goede schoenen droeg, dwz geen warme en/of slecht ventilerende of knellende schoenen)

Barvaux

Barvaux

23-01-2015 om 23:29

schimmel

Ik denk ook aan schimmel. Gewoon morgen even zalf kopen bij de drogist en weekje zallf proberen.

Silvester

Silvester

24-01-2015 om 11:24

Lijken

Mij wintertenen inderdaad

wintertenen

Ja hoor, wintertenen. Dat dacht ik trouwens meteen al vanwege de pijn en jeuk die je beschrijft. Gaat het extra zeer doen als ze warm worden?

Vooral je voeten altijd en overal goed warm houden. Zelf masseerde ik mijn voeten altijd met kamferspiritusglycerine, dat hiervoor wordt aanbevolen, maar ik vermoed dat als je iets anders gebruikt dat ook prima gaat en het vooral het wrijven is dat helpt - het is vziw een doorbloedingsprobleem (o wacht, net die link van Barvaux bekeken en daar staat dat ook).

Dat weet je dan ook: voortaan alert zijn als het weer kouder wordt, en je voeten goed warm houden.

Groeten,

Temet

MariaV

MariaV

26-01-2015 om 14:02

En ook de rest goed warm houden

Ja hoor, dat zijn wintertenen. Ik heb er al van jongs af aan last van, bij mij is het een kwestie van slechte doorbloeding doordat ik heel dunne aderen heb. Ik las een Belgische site waar tips tegen wintertenen gegeven werd. Bewegen is goed (doe ik, maakt het iets beter). Je voeten warm houden ook. Zorg dat je schoeisel nergens knelt. Wisselbaden werden juist afgeraden. Maar wat ik al die jaren niet wist, was deze: houd vooral de rest van je lichaan ook goed warm. Als je lichaam afkoelt, wordt de warmte (bloed) naar je vitale organen gestuurd: je hersenen en je buik. Met als gevolg dat je ledematen te weinig bloed/warmte krijgen.
Wintertenen komen vooral voor bij jonge, slanke vrouwen met een lage bloeddruk; check (dank u), check en check. Dikke pech. Ik draag nu veel vaker thermo-ondergoed. Op mijn werk ligt een fleecedekentje voor de maandagochtend (dan is het gebouw heel koud). En warempel, mijn wintertenenen zijn al bijna genezen.

Aha!

"Wintertenen komen vooral voor bij jonge, slanke vrouwen met een lage bloeddruk"

Aha, en ik maar denken dat het vanwege het goed geïsoleerde huis was dat ik geen wintertenen meer heb tegenwoordig. Maar inderdaad, vroeger was ik jong, slank, en had ik een lage bloeddruk, tegenwoordig is alleen die lage bloeddruk nog over

Zo hep ellek nadeel weer se foordeel.

Groeten,

Temet

MariaV

MariaV

27-01-2015 om 12:07

Temet

En oestrogeen heeft er ook iets mee te maken. Dat effect zal in de loop van de tijd ook wel afnemen.
Ik had trouwens totaal geen last tijdens mijn zwangerschappen en toen ik borstvoeding gaf, dat was echt zalig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.