Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeder

Moeder

27-02-2014 om 21:45

Gek van de krampen

Ik word gek van de krampen in mijn voeten en benen. En hele tijd lang heb ik magnesium geslikt maar dat hielp niet. Ik wandel geregeld dus beweging krijgen m'n onderdanen genoeg. Als ik de benen warm hou met een lange broek en sokken is het minder maar toch nog heel vervelend. Tijdens een avondje televisiekijken op de bank moet ik elk half uur wel opspringen om een kramp kwijt te raken
Iemand een gouden tip?

Marie

Marie

27-02-2014 om 22:48

Restless legs

Klinkt als - restless legs?

http://www.rlstest.nl

http://www.stichting-restless-legs.org

Heb er gelukkig zelf geen last van, maar wellicht kun je wat met de genoemde sites?

bertje1

bertje1

28-02-2014 om 13:15

restless legs

vaak helpt magnesium inderdaad.. hm. misschien calcium extra?
en men zegt: voor het slapen gaan flink bewegen met de benen.
verder is het een lastig iets geloof ik.

Marjoleine64

Marjoleine64

28-02-2014 om 21:40

Kramp is geen restless legs...

Ik heb ook tijden gehad dat ik regelmatig kramp in mijn voeten en benen had. Ik herken helemaal dat warm houden al een heel stuk helpt. Wat mij ook helpt is rek- en strekoefeningen doen voor kuiten enz. En voldoende drinken is ook erg belangrijk. Ik heb nooit echt effect van magnesium slikken gemerkt. Ik eet tegenwoordig vaak noten (ipv brood als makkelijk en lekker ontbijt) en ik heb wel de indruk dat dat een positief effect heeft.

Moeder

Moeder

02-03-2014 om 04:44

Geen restless legs

volgens mij. De beschrijving op die sites klinken heel anders. Veel drinken doe ik en noten lust ik helaas niet. Maar die rek- en strekoefeningen klinken als een goed idee. Calcium moet ik toch al slikken maar die was op. Toevallig heb ik net vandaag een nieuwe pot gehaald dus eens kijken of het effect heeft als ik die slik. Dank allemaal

misschien een rare gedachte

Ik heb ook wel eens kramp en in mijn zwangerschappen had ik het vaker. Volgens mij is het een doorbloedingsprobleem. Dat kan dan meteen verklaren waarom warm houden helpt.

En dat bracht mij op de volgende gedachte. Misschien is het onzin, want ik ben geen arts. Er schijnen bloedvatverwijdende middelen te bestaan. Die worden voorgeschreven ter verlaging van een te hoge bloeddruk, maar kunnen ook worden voorgeschreven - weet ik toevallig sinds kort - bij heftige wintervoeten. Dat laatste is ook een doorbloedingsprobleem. Dat brengt mij op de gedachte dat dergelijke middelen misschien ook wel helpen tegen krampen. Al is het in dat geval misschien weer geen goed plan als je van jezelf al een vrij lage bloeddruk hebt, maar dat terzijde.

Dit lijkt me dus iets om te bespreken met je huisarts. Je hebt de huismiddeltjes geprobeerd, het helpt geen biet, misschien zijn er wel gewoon andere, niet vrij verkrijgbare middelen tegen.

Ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt. Beterschap!

Temet

Fransien

Fransien

03-03-2014 om 18:11

Bananen

Bij kramp, vooral tijdens zwangerschap had ik er last van, hielpen bananen altijd prima, daar zit kalium in, speelt een rol bij de prikkeloverdracht naar je spieren.

Moeder

Moeder

03-03-2014 om 22:57

Arts en bananen

Als het echt niet meer te houden is dan ga ik inderdaad eens bij de huisarts langs. Voor nu ga ik het eens proberen met de calcium, de bananen en de rek- en strekoefeningen.
Dank weer

Stenna

Stenna

04-03-2014 om 20:45

migraine

ik heb dat altijd als ik triptanen tegen migraine heb genomen. Klopt dus ook met wat hierboven door Temet genoemd wordt, want dat middel vernauwt de bloedvaten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.