Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geen/weinig plas in luier

Mijn zoontje Lucas van 1 is al een hele tijd ziek (virale longontsteking).
Hij heeft daardoor ook sinds vorige week zaterdag erg hoge koorts. Het gaat nu wel gelukkig iets beter met hem, alleen maak ik me om een ding best zorgen, en dat is om zijn plasluiers of eigenlijk die er niet of nauwelijks zijn.

Hij drinkt wel redelijk tot veel, maar zijn luier die hij snachts aan heeft zit ook nauwelijks plas in.

Is dit normaal bij kinderen met hoge koorts?

Morgaine

Morgaine

25-12-2016 om 08:16

Dokter bellen

Ik zou meteen de dokter bellen! Hij is toch behoorlijk ziek. Is het nu ineens dat hij weinig plast, of al de hele week?

Samael

Samael

25-12-2016 om 08:41 Topicstarter

Ziekenhuis

We zijn al paar keer bij de dokter geweest en hij heeft ook 2x in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft dit nu al een week lang. Vorige week zaterdagochtend had hij nog een hele volle plasluier. In de middag is hij ziek geworden en heeft sindsdien heel weinig tot geen plas in de luier. Dinsdag heeft hij een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht, heeft een maagsonde gekregen voor voldoende vocht.

Toen had hij sochtends wel weer een hele volle luier.
Uitgedroogd is hij niet.

Woensdagochtend mocht hij weer naar huis, koorts was gezakt door zetpil en nutrofen maar in de middag kwam de koorts weer terug. Savonds weer 40 graden koorts, weer naar het ziekenhuis maar ze zien niks raars aan hem.

Nu geven wij hem iedere avond een zetpil en nutrofen, en het duurt ook steeds langer voordat de koorts terugkomt, gister zijn 1e koortsvrije dag gehad tot 10uur savonds. Maar zelfs zonder koorts blijven zijn plasluiers uit. Artsen vinden het maar vreemd omdat hij toch best goed drinkt

Mijntje

Mijntje

25-12-2016 om 09:29

doktersdienst

Ik zou nu gewoon de doktersdienst bellen en dit overleggen. Je schrijft dat het wel beter met hem gaat, maar dat alleen dat weinige plassen je zorgen maakt. Als het slechter met hem gaat zou ik me meer zorgen maken.
Ik hoop dat hij snel weer beter is!

Zweet hij veel

Dan zou hij t uit gezweet kunnen hebben. Ik zou gewoon even voor overleg bellen naar de dokterspost en vragen wat je moet doen. wat zeiden ze in het ziekenhuis behalve dat ze t vreemd vonden. Wat was t advies? Is hij levendig of lusteloos?

Laten checken

Kleintjes kunnen binnen een dag uitdrogen, dus altijd laten checken als je ongerust bent en alleen droge luiers ziet. Zeker met het RS virus, dat is heel nasty dit jaar.

Naar de dokterspost, beter een keer te veel.

Hoe is t nu?

Gaat t beter?

Samael

Samael

17-01-2017 om 11:04 Topicstarter

stukke beter

@Lillian1. Sorry voor de late reactie--

Lucas is weer volledig hersteld, en ook zijn plasluiers zijn in grote mate aanwezig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.