Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Geïrriteerde oksels

Dag allemaal
Het is momenteel erg warm in Parijs (33) en ik heb al enkele dagen van uitslag in de oksels. Het begon bij het gebruiken van de deo van mijn zoon (met alcohol) omdat de mijne op was. Nu heb ik al enkele dagen uitslag en jeuk onder de oksels en gezien de huidige temperaturen is het ver van prettig. Ik heb calendula zalf erop gesmeerd de laatste dagen maar het helpt niet fantastisch. Is eventueel zinkzalf een optie of moet ik ermee naar een arts?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

21-07-2013 om 10:38

Schimmel

Gezien je verhaal vermoed ik een schimmelinfectie. Daar helpt zinkzalf dus niet zoveel tegen. Zijn er in Frankrijk ook vrij verkrijgbare schimmelmiddeltjes? Mijn huisarts schrijft bij twijfel (tussen eczeem en schimmel) meestal een combizalfje voor.

mix

mix

21-07-2013 om 10:45

Hier ook onder een oksel

en ik heb (kom ik weer) 4 dagen nestosyl (zinkoxide)gebruikt en ben van de plekjes af. Het hielp tegen de jeuk, het indrogen, de roodheid, natheid enz.

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2013 om 12:40

Eerst zink

Reactie op een deo lijkt aannemelijk, omdat je die van je zoon hebt geleend. ik zou eerst zink proberen voor ik geld uitgaf aan anti-schimmelspul.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-07-2013 om 12:50

Schimmel

Als het een schimmel is zou ik niet zelf gaan smeren, maar even naar een arts. Toen ik een schimmel onder een oksel had kreeg ik creme en pillen. Onder een oksel blijft het broeien, dat smeer je zomaar niet weg.
Maar aangezien het om beide oksels gaat lijkt het mij meer een flinke irritatie. Schimmel onder beide oksels is wel heel veel pech. Zinkzalf lijkt mij dan helemaal niet zo gek.

Dendy

Marie

Marie

21-07-2013 om 16:18

Talkpoeder

Talkpoeder erop helpt ook tegen het"broeien"

Tihama

Tihama

21-07-2013 om 20:47

Zinkzalf

Ik vind het een soort verf: je hebt rode huid, je doet er witte zalf op en je krijgt roze.

Ik vermoed dat je ook geschoren hebt ( of op een andere manier onthaard) en dan deo met alcohol. Bij mij garantie voor ellende. Ik gebruik dus alleen deo's zonder alcohol.

Tihama

(Janneke67)

(Janneke67)

22-07-2013 om 06:14

Allergische reactie mogelijk...

Ik vermoed een allergische reactie....
Ik ben voor veel dingen allergisch en merk dat er ook steeds meer bijkomt. Ik kan ook niet meer tegen veel deo's.
Kreeg laatst een allergisch reactie, dik en rood werden mijn oksels en het voelt als of ze in brand staan en jeuken!

Heeft niets te maken met scheren, puur met de samenstelling vd deo.
Ik gebruik nu deo's voor de gevoelige huid en goed van een afstandje spuiten niet te dicht op de huid dus.

Sinilind

Sinilind

25-07-2013 om 22:53 Topicstarter

Zinkspray

uiteindelijk van de Franse apotheker een spray gekregen met een mengsel van zink en koper (ja ik keek er een beetje raar van) maar na 24 uur had ik een baby-huidje! Heb gelijk een tweede spray gekocht! wonderspul!
Sinilind

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.