Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Stella

Stella

24-10-2020 om 14:16

Even klagen, weer blaasontsteking

Ik heb weer een blaasontsteking en ik ben er ook weer zo ziek van én de antibiotica doet weer niks.
Waarom helpt de ab niet? Heb ik zo'n raar beestje steeds? En waarom ben ik er meteen zo ziek van? Ontzettende pijn in buik, rug en kruis en beroerd voelen. Paracetamol doet eigenlijk niks maar ik reageer erg sterk op ibuprofen en pak die liever niet.
In december en januari heb ik een hele lijdensweg gehad met in totaal 4x antibiotica en nu heb ik er dus weer eentje. Zou ik om verder onderzoek moeten vragen als de zorg weer normaal is? Of kan een gynaecoloog hier iets mee want daar moet ik in maart toch weer naar toe?
Maandag maar weer naar de huisarts maar ik ben nu even heel gefrustreerd.

Heleen

Heleen

24-10-2020 om 15:04

Niet wachten

Maandag weer naar de huisarts gaan en vragen om vervolgonderzoek door uroloog. Niet met vervolgonderzoek wachten tot na corona. Laat de huisarts of het ziekenhuis dat maar aangeven als het nu niet kan. Is je urine wel eens op kweek gezet?

els

els

24-10-2020 om 16:06

kweek

dochter heeft twee weken geleden blaasontsteking gehad, en daarvoor antibiotica gehad. Afgelopen dinsdag weer blaasontsteking en antibiotica voor 3 dagen. Gister wist ze al dat het niet had geholpen. Ze heeft nu weer urine naar de huisarts gebracht, en nu wordt de urine het naar een ziekenhuis gestuurd voor uitgebreid onderzoek. Lijkt me ook en goed plan voor jou.

Dochter slikte al cranberry tabletten maar die blijken niet te helpen. Ik heb nu cranberry sap gekocht. Ik hoop dat dat wel helpt, misschien voor jou ook een tip? zure dranken schijnen een goede invloed te zijn.

Paasei

Paasei

24-10-2020 om 19:11

Homeopatie uit Duitsland

Ik las ergens dat cranberry preventief niet helpt. Dan heb je meer aan D-mannose of veel vitamine C. Ik ben zelf van de homeopatische oplossingen als er alweer een blaasontsteking aan komt. Ooit gebeurde me dat op een Duitse vakantie en de lokale apotheek bleek veel meer keuze te hebben dan hier! En het werkt ook veel beter. Google eens op Canephron dragees. Niet in NL verkrijgbaar maar wel via de internet apotheek. Aanrader! Ik heb tegenwoordig standaard een doosje in huis.

Flavia

Flavia

24-10-2020 om 19:17

Paasei

De door jou genoemde producten zijn niet homeopatisch!

Dit is fytotherapie, op basis van planten extracten waar wel een werkzame dosis van een of meerdere werkzaame ingredienten in zit.

Triva

Triva

25-10-2020 om 01:04

Idd

Wijs niet naar homeopathie bij blaasontsteking! Lijkt mij een zeer slecht advies. Ik heb mijn man nog nooit zó ziek gezien....

Antibiotica! Als dat niet helpt op kweek zetten want blijkbaar krijg je dan de verkeerde antibiotica en als dat meermaals was moeten ze zoeken naar de juiste soort.

Paasei

Paasei

25-10-2020 om 10:08

Fyto

Sorry Flavia, ik zie alle medicatie buiten het reguliere recepten circuit als homeopatisch. Maar idd, plantenextracten. Die je natuurlijk niet moet blijven gebruiken als het niet lijkt te helpen; dan moet je gewoon naar de dokter! De tip was meer voor hen die er om de haverklap weer een voelen opkomen. Telkens antibiotica is niet goed voor een mens.

Het verloop is trouwens bij mannen veel heftiger dan bij vrouwen, de kans op complicaties is ook veel groter. Altijd naar de dokter!

Marie

Marie

25-10-2020 om 10:54

Leeftijd?

Vraagjes. Stella - hoe oud ben je? En heb je ooit een natuurlijke bevalling gehad?

Terugkerende blaasontstekingen kunnen namelijk het gevolg zijn van een verzakking. En dat komt dus weer van kinderen baren.

Daarvoor moet je inderdaad mee naar een gynaecoloog. Zou daar niet tot maart mee wachten trouwens. Eerst maar eens naar de huisarts.

En natuurlijke middelen al cranberry kun je altijd proberen. Ten slotte zijn veel reguliere medicijnen gebaseerd op planten en.d.

Beterschap in elk geval.

Guppie

Guppie

25-10-2020 om 21:05

Oorzaken

Terugkerende blaasontstekingen kunnen met zaken te maken hebben als slechte darmflora, candida en je bekkenbodem. Eventueel pilgebruik bevordert candidagroei en kan het ontstaan van infecties bevorderen.
Zelf baat gehad bij behandeling bij osteopaat omdat er wat knel zat in m'n buik en darmen tegen m'n blaas aandrukten en mede daardoor een paar keer blaasontstekingen gehad.
Antibiotica verstoren je darmflora en bevorderen candidagroei. Ook werken ze tekorten aan vitaminen en mineralen in de hand. Antibioticakuurtje dus ondersteunen met probiotica en voedingssupplementen.
Goed uitplassen is belangrijk om blaastonstekingen te voorkomen. Gebruik van bepaalde voedingssupplementen kan dan schelen, zoals magnesium.
Combinatiepreparaat met cranberry, beredruif en mannose, samen met vitamine C helpt soms beter. Of combinatie met probiotica.
Zou raad vragen aan natuurgenezer.
https://www.groenevrouw.nl/blog/wat-een-gezeik-natuurlijke-oplossingen-bij-blaasontsteking-2

Stella

Stella

25-10-2020 om 22:13

Vervolg

Nog steeds beroerd en veel pijn dus morgenvroeg gaat er een potje naar de huisarts. Ik ga er op staan dat de urine naar het lab gaat voor een kweek want dat gedoe van de vorige keer zie ik niet zitten.
Niet dat het dan meteen goed gaat want in januari is er ook een kweek gemaakt en andere antibiotica voorgeschreven. Die hielp ook pas bij de 2e kuur.
Ik ben 4 keer natuurlijk bevallen dus een verzakking zou best kunnen maar heb ik niet volgens de gynaecoloog.
Die Canephron is besteld. Cranberry heb ik de vorige keer geprobeerd maar deed toen niks.
Als het nu weer zo'n langdurig gedoe wordt ga ik toch vragen voor een verwijzing want al die antibiotica is inderdaad niet goed en ik ben dat ziek zijn zat. Zit ik verdorie maanden thuis vanwege de corona word ik genekt door een blaasontsteking.
Ik neem standaard een multivitamine en vitamine D. Voor probiotica ga ik eens kijken. Dingen als goed uitplassen, genoeg drinken enzo hebben weer even helemaal mijn aandacht.

bertje1

bertje1

26-10-2020 om 10:02

naar georgie

misschien moet je eens onderzoeken of je naar georgie kunt (was het daar?)
zie uitzendingen dokters van morgen
daar behandelen ze met bacteriofagen.
veel effectiever en niet resistent makend.

Bezoek een uroloog! (En wellicht: drink minder!)

Vanaf mijn 20e jarenlang elke maand blaasontsteking gehad. Soms kon ik het afremmen met veel cranberrysap, thee en zuur fruit. Zwieso dronk ik veel thee, van die grote mokken. Plassen na de sex was een must. Maar toch kreeg ik het vaak. Mijn huisarts wilde me preventief antibioticakuur geven. Maar bij een indicatie van minimaal 6-8 keer blaasontsteking kun je een urologisch onderzoek aanvragen. Doe dat! Ze doen dan een aantal testjes. Bij mij kwam eruit dat ik TEVEEL (thee) dronk en te weinig frequent plaste. Ik bleek door het vele drinken een enorme blaascapaciteit te hebben ontwikkeld (>1 L!). Dit noemen ze ook wel een verpleegstersblaas. Gevolg: bekkenbodemspieren rekken uit, aanspannen gaat daarom moeilijker, en beetjes plas blijven dan achter of kunnen lekken, met infecties tot gevolg. De oplossing was simpel: drink, maar niet niet teveel (dat 2L nodig is is een gezondheidsfabel) en plas regelmatig. Ik kreeg ook nog ontspanningsoefeningen van een bekkenfysio. Nu ben ik al jarenlang vrij van blaasontstekingen.

---

---

14-11-2021 om 23:05

1x onzin is genoeg hoor......

Leene

Leene

15-11-2021 om 09:37

Urine op kweek zetten lijkt mij een eerste vereiste. Er zijn verschillende - nogal- resistente bacteriën die echt niet reageren op de 'normale' antibiotica die vaak bij blaasontsteking worden gegeven.
En verder de tips die al gegeven zijn. Uroloog en/of gynaecoloog. En inderdaad slik je al lang de pil heb je - ook - veel last van candida. Maar schimmelinfecties kunnen ook weer het gevolg zijn van veel antibiotica gebruik en voor je het weet val je van het één in het ander. Sterkte ermee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.