Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wannabeslaapkop

Wannabeslaapkop

06-10-2020 om 14:41

Ervaring met verzwaring dekens

Wie heeft er ervaring met slapen over verzwaring deken en hoe bevalt dat? En als het bevalt, welke zou je aanraden?

Het lijkt mij heerlijk maar was ff benieuwd naar ervaringen naast de positieve reviews op websites (die me toch minder eerlijk lijken dan hier)


bicyclette

bicyclette

06-10-2020 om 15:11

ja, ervaring

Een van mijn kinderen heeft lange tijd met een verzwaringsdeken geslapen. Hij had altijd onrust in zijn hoofd en lijf en de deken hielp hem zijn rust te vinden. We hadden eerst een tijdje een verzwaringsdeken van de kinderfysiotherapeut geleend om het uit te proberen. Ik heb er vervolgens zelf een gemaakt van een oude dekbedhoes, daar 'tunnels' in gemaakt en die gevuld met 8 kilo droge erwten. De deken was niet heel groot hoor, veel kleiner dan een gewoon dekbad.

Jo Hanna

Jo Hanna

06-10-2020 om 20:28

Katoenen spreien

Ik heb er ook zelf een gemaakt voor zoon. Ik heb bij de kringloop een stapel katoenen spreien gekocht en heb die op dekbedformaat gemaakt en er lussen aan gezet. Afhankelijk van het seizoen slaapt hij onder 1 tot 7 lagen katoen. Die 7 lagen zijn behoorlijk zwaar. Zoon vindt het fijn slapen. Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd en ik vind het ook fijn.

Anita

Anita

06-10-2020 om 21:21

Mijn dochter heeft er ook een gehad. Ik had er een kant en klaar gekocht maar door midden geknipt omdat t iets te veel van 't goeie was.

Wendelmoed

Wendelmoed

06-10-2020 om 22:13

Hier ook

Mijn volwassen zoon heeft zichzelf enige tijd geleden verwend met zo'n deken. Hij is er erg blij mee, vindt het heerlijk slapen.
Hij is altijd gauw overprikkeld geweest, dit lijkt hem echt wel te helpen.

Gelukkig hoef ik zijn bed niet op te maken en ik weet ook nog niet hoe het met wassen gaat lopen.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, het lijkt mij erg benauwd. Maar smaken verschillen.

Dochter

Mijn dochter vindt het heerlijk. Slaapt er echt goed onder. Ik weet alleen niet of en hoe ik dat kreng kan wassen. Nog eens uitvogelen. Te zwaar voor de machine, maar zeker ook voor op de hand.

Wannabeslaapkop

Wannabeslaapkop

06-10-2020 om 23:14

Ja dat wassen

Fijn zulke positieve geluiden. Dat wassen vroeg ik me ook af. Of doe je er een dekbedovertrek overheen? Ik dacht misschien m over mijn dekbed te leggen of wordt dat te warm? Ik ben nu vaak sowieso een extra deken eroverheen

Monique

Monique

08-10-2020 om 09:11

Grootte van deken

Gebruiken jullie zo'n deken dan over het complete lichaam?
Mijn dochter heeft vaak onrustige benen, en ik had al eens gedacht aan een verzwaringsdeken (maar weer vergeten om er eens voor te googlen). Maar misschien is het iets voor haar om op d'r benen te leggen.

Vind het idee van een dekbedhoes gevuld met erwten wel wat hebben! Is nog makkelijk op maat te maken en handelbaar met wassen!

bicyclette

bicyclette

08-10-2020 om 10:41

Monique

"Gebruiken jullie zo'n deken dan over het complete lichaam?"

Mijn zoon niet. Ik heb begrepen dat veel mensen vooral druk nodig hebben op hun romp. Met het formaat van een kussensloop kom je al heel een heel eind, zeker bij een kind.

Hier

Mijn dochter heeft een grote, die inderdaad over benen én romp ligt. Over het dekbed heen, maar dan nog wil ik hem onderhand wel eens wassen..

Jasmijn

Jasmijn

08-10-2020 om 11:03

wollen dekbed

Ik heb geen verzwaringsdeken, maar een wollen dekbed, dat voelt al zwaarder aan dan dons. Ik vind het veel lekkerder om me heen vallen dan bij een donzen dekbed. En het is niet (zoals bij bijvoorbeeld een synthetisch dekbed) zo snel snikheet eronder.
Misschien een ideetje voor mensen die een tussenoplossing zoeken.
Voorheen logeerde ik vaak bij mijn oma en zij had een wollen deken met een laken, heel ouderwets maar dat sliep ook al zo fijn.

Ja. Jasmijn

Dat wilde ik gisteren ook al typen. Als ik tegenwoordig een keer elders slaap en dan een donzen, katoenen of synthetisch dekbed teef vind ik t echt onplezierig licht. Verheug me nu al weer op t dubbeldikke winterDekbed...heerlijk!

Tango

Tango

10-10-2020 om 20:18

Ik lees mee

Want ik overweeg zoiets te kopen voor mijn zoon. Zoon vindt slapen onder alleen een laken in de zomer vreselijk. Is altijd blij als er weer een dekbed in de hoes mag. En hij ligt nu alweer onder zijn winterdekbed (2 lagen) en vindt dat heerlijk. Maar is natuurlijk veel te warm om het hele jaar onder te slapen.
Zoon heeft vooral moeite met inslapen. Het duurt heel lang voordat hij slaapt waardoor hij 's morgens heel moeilijk uit bed komt.
Wat ik me afvraag is of je in de zomer ook onder zo'n verzwaringsdeken kan liggen. Of is dit veel te warm?
En hoe groot en zwaar heb je ongeveer nodig voor een niet al te grote jongen van 16?
Zelf maken kan ik niet, ben daar helemaal niet handig in en heb geen naaimachine. Het wordt dus wel kopen, maar nog geen idee welke.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-10-2020 om 20:36

Wol

Hier ook een wollen dekbed. Een b-keus Texelaar, was helemaal niet zo duur.
Vroeger had ik zo’n dikke wollen gewone deken. Heerlijk zwaar. Maar toen ik eens in de winkel daarvoor keek schrok ik toch van de prijs.

Heb er een

Die heet in Duitsland "Therapie Decke". De mijne is 9 kilo en ik ben blij dat ik 'm weer kan gebruiken na die hete zomer.

Ik lijdt al sinds mijn geboorte aan slaapstoornissen en heb door de jaren heen zelfs een hekel gekregen aan mijn bed. Ik wil niet beweren dat ik sneller, beter of langer slaap, maar verheug me wel weer op het lekker liggen. Het is niet echt uit te leggen wat de werking is. Het gewicht vind ik rustgevend en knus. In ieder geval was het voor mij een goede investering (ja, hij was inderdaad erg duur).

Triva

Triva

20-10-2020 om 02:47

Tango

Waarom mág jouw zoon geen dekbed? Hier slapen wij ook in de zomer allemaal onder een dekbed. Als het heel warm is starten we de nacht zonder en halverwege trekken we het dekbed op. Daar zijn nu juist die dunne exemplaren voor.

ervaring

Ik heb ervaring. Mijn zoon van 14 (klassiek autisme en ADHD) slaapt al weer een paar jaar onder een verzwaringsdeken. Hij had altijd moeite met inslapen (slikt nog steeds melatonine) en vooral doorslapen was een probleem. Ging altijd 's nachts lopen spoken of gewoon uren achter de computer wat wij dan niet door hadden omdat wij sliepen.

Na de deken ging het doorslapen perfect. heel soms nog een slechte droom waarvan hij wakker wordt, maar valt dan meestal zelf weer in slaap. Echt een verademing voor hem en ons. Hij neemt hem ook mee uit logeren, wil niet meer zonder.

Hij heeft er 1 ter grote van een 1 persoonsdekbed. Ik leg hem over zijn normale dekbed. Weet even niet meer waar hij vandaan komt (van internet) maar dat kan ik voor je opzoeken.

ElenaH

ElenaH

20-10-2020 om 20:03

Eowyn1

'Ik leg hem over zijn normale dekbed. Weet even niet meer waar hij vandaan komt (van internet) maar dat kan ik voor je opzoeken.'

Graag. Zou voor mijn dochter ook goed kunnen werken.

Angela67

Angela67

20-10-2020 om 21:33

deze ongeveer

https://www.dekbed-discounter.nl/therapeutisch-verzwaringsdeken-6kg-80x-120-cm.html

heeft mijn zoon van de zomer gekocht, iemand hier op het forum tipte dat er een aanbieding was. Die aanbieding bestaat niet meer, de link was :
https://www.dekbed-discounter.nl/therapeutisch-verzwaringsdeken-7kg-150-x-200-cm.html

gr Angela

Hema

Zag in de nieuwe Hemafolder dat ze ook daar worden verkocht. Maar alleen via de webshop.

Groeten,

Temet

Wannabeslaapkop

Wannabeslaapkop

21-10-2020 om 23:52

Besteld

Dank voor jullie reacties. Ik heb er eentje besteld bij bol, van zeven kg. Ben erg benieuwd

Tango

Tango

22-10-2020 om 10:24

Temet

Heb jij een linkje van die deken van de HEMA? Ik kan hem zelf niet vinden....

Deken

Wij hebben de deken van handmade Daantje.

Tango

In de folder stond idd 'alleen online', maar online is het niet te vinden.

Ik heb naar aanleiding van dit draadje er eindelijk eentje besteld bij bol voor dochter die heel slecht slaapt (adhd). Hij komt vanavond, ben zo benieuwd. Ik ga hem zeker ook eens uitproberen omdat ik zo rot slaap.

Jasmijn

Jasmijn

22-10-2020 om 12:30

Hierbij het linkje van hema

Hierbij het linkje van de hema: https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen/dekbedden/synthetisch-dekbed/deken-verzwaard-200x150-6.8kg-grijs-5500074.html

Kon hem ook niet vinden toen ik online zocht, maar toen ik de online folder bekeek, omdat ik hem wel wilde bekijken, kon ik via die folder het dekbed wel aanklikken.

Aha

In de folder heet het verzwaringsdeken, online deken verzwaard...

bicyclette

bicyclette

22-10-2020 om 17:54

die van de Hema

Die van de Hema is 6,8 kilo, maar wel heel groot. Het grootste deel van het gewicht ligt dus niet op je, maar ernaast. Voor mensen die echt diepe druk nodig hebben, zal deze deken onvoldoende zijn.

Jasmijn

Jasmijn

22-10-2020 om 19:54

dubbel?

Zou dubbel neerleggen geen oplossing? Of is ie daar weer net te klein voor zeker

Tango

Tango

22-10-2020 om 22:37

Uitverkocht

Volgens mij is die van HEMA overal uitverkocht, zowel online als in de winkels. Dat maak ik in ieder geval op uit de link.
Groot vind ik hem ook, 150 bij 200 cm. Dat is echt een tweepersoons deken. Is 80 bij 120 voldoende, is jullie ervaring?

Angela67

Angela67

22-10-2020 om 23:57

wat is er mis met deze dan

https://www.dekbed-discounter.nl/therapeutisch-verzwaringsdeken-6kg-80x-120-cm.html?

is die van de hema zoveel goedkoper? Deze is 60 euro en niet zo breed

gr Angela

Irene

Irene

23-10-2020 om 10:36

Normale maat

Die van de Hema is tien cm breder dan een eenpersoonsdekbed. Maar als je een deken hebt die veel smaller is, raakt iemand die woelt in bed die dan niet snel kwijt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.