Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

31-07-2014 om 20:56

eelt met wondjes

Ik heb wat eelt onder mijn voet en daar zijn nu wondjes in ontstaan. als ik aan de velletjes trek gaat het echt open, dat is nu nog niet maar het is wel erg gevoelig. Wat kan ik het beste doen?
sorry mijn toetsenbord slaat op hol met bepaalde letters.....

wizzer

wizzer

31-07-2014 om 21:08

pedicure

En als je dat niet wilt zelf aan de slag om zoveel mogelijk eelt te verwijderen (en ja dat doet pijn als er wondjes in zitten).

Eerst een kwartiertje je voeten in een voetenbadje en dan aan de slag met eeltschaaf en/of eeltrasp. Vervolgens het overblijvende eelt zacht houden met klovencrème o.i.d.

Simpel

er niet aan trekken.
Helpt bij mij het beste. Anders sodabad, jodiumpleister, voorzichtig eelt weg vijlen dat voor wondjes zorgt of laten doen.
Het is even lastig.

nathalie

nathalie

31-07-2014 om 21:46

Pijnlijk

Ja dat doet zeer die wondjes. Ik heb er jarenlang last van gehad en allerlei lapmiddeltjes geprobeerd maar nu gaat het al een aantal jaar goed. Voor mij werkt weken en raspen, raspen, raspen en dan behandelen met een klovenzalf. Dus wat wizzer zegt. Bij mij werkt die van hansaplast goed andere merken deden het minder maar dat kan voor ieder anders zijn misschien. Raspen met een echt goede rasp en niet zo'n fijne dat is te weinig. En echt elke avond of ochtend doen in de zomer. Ik doe het nu dagelijks onder douche dat is voor het bijhouden al week genoeg.
Je kunt voor de eerste slag de pedicure laten behandelen en dan verder zelf bijhouden.

Nastia

Nastia

31-07-2014 om 22:12

Jep

Herkenbaar.
Zit het op je hielen? Dan helpt raspen en invetten het best (Nivea repair & care werkt bij mij het beste, mijn vader zweer bij vaseline en biogaze). En niet teveel op blote voeten lopen, en al helemaal niet in het zand... Brr.. dan springen mijn voeten echt open!

Ik heb trouwens ook wel eens eelt met wondjes aan de zijkant van mijn voet aan de kant van mijn kleine teen gehad. Dat is een volgens mij vorm van voetschimmel en moet ook op die manier worden behandeld.

En natuurlijk de inkopper: van de velletjes afblijven!

Christel

Christel

31-07-2014 om 23:19

Scholl hielklovencrème

Ik herken het en het doet pijn. Vorig jaar ben ik begonnen met dagelijks smeren met Scholl hielklovencrème en dat werkt bij mij echt. Ik smeer het ook op m'n grote teen, die is ook altijd zo droog.

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

01-08-2014 om 00:53

het zit

Op de bal van mijn voet. Maar de eelt zit ook nu op mijn hielen!
Heeft iemand ervaring met dat nieuwe afschaffing van school waar nu reclame voor gemaakt wordt?
Ik ga morgen wat spullen kopen ervoor.
Bedankt voor de tips voor zover!

Katniss

Katniss

01-08-2014 om 08:36

Leeftijd?

Ik heb sinds dit jaar ineens eelt. Nooit gehad daarvoor. Ik heb dus maar een rasp, vijl en Gehwolcreme gekocht. Dat werkt niet heel snel, de kracht zit waarschijnlijk in het volhouden.
Is het een leeftijdsdingetje (40+)?

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

01-08-2014 om 10:47

denk van wel, Katniss

Ik ben52. Ouderdom komt met gebreken! Maar als dit maar het ergste was

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.