Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

18-05-2015 om 23:18

Duizelig

Sinds een week heb ik last van duizeligheid. O.a. als ik ga liggen of me omdraai in bed, bij snel opstaan en bij omhoog kijken. Het is opeens begonnen, toevallig precies op mijn verjaardag maar daar zal het niet mee te maken hebben
Heb inmiddels de huisarts maar eens gebeld maar kan pas donderdag terecht. Vandaar ook even mijn vraag hier. Wie heeft dit ook weleens gehad? Gaat het weer over? Wat kan de oorzaak zijn?
Het hindert me gelukkig niet heel erg in het dagelijks leven maar heb wel het idee wat meer moe te zijn en soms wat afweziger.

Marea

Marea

18-05-2015 om 23:22

Oorontsteking

Het kan een oorontsteking zijn of een raar virus dat mijn student enkele weken geleden had. Dat begon met duizeligheid en daarna kwamen keelklachten. Geen keelpijn?

of gewoon

Oorproppen. Beiderzijds. Heb ik weleens gehad. Ik liep te zwalken over de afdeling en heb van narigheid mijn oren zelf uitgespoten.

Tango

Tango

19-05-2015 om 00:04

Virus

Zou misschien kunnen. Er heerst wel een verkoudheidsvirus binnen ons gezin, maar niet met deze klachten. Keelklachten heb ik wel wat gehad, maar heel licht. Last van mijn oren heb ik ook niet. Oorproppen? Ik zou niet weten hoe dat voelt en oren uitspuiten bij mezelf zal ik ook maar niet doen. Lijkt me ook niet dat dat ineens ontstaat.

Hadewich

Hadewich

19-05-2015 om 07:29

Het heerst?

Ik hoor de laatste weken van allerlei mensen dat ze zo duizelig zijn, zo erg dat ze misselijk worden en moeten overgeven (soort continue wagenziekte). Misschien een virus dat rondwaart?

barvaux

barvaux

19-05-2015 om 08:25

virus

Op het evenwichtsorgaan?

Vanuit de kaak

Zelf kreeg ik last van die duizeligheid nadat ik al een tijd sliep met verkrampte kaakspieren ( uit spanningen). Ik knarste niet maar het verbijten leidde wel ongemerkt tot een uit balans van de evenwichtsorganen. Ongemerkt, want opeens bemerkte ik dat ik vaker en meteen heftig duizelig werd.
De tandarts meette een bitje aan waarmee ik moest slapen. Dat hielp heel snel en goed.
Als ik nu merk dat ik de neiging krijg om de kaakspieren te verkrampen, pak ik het bitje.
Dus soms komt de klacht vanuit de kaak maar staat men hier niet bij stil, ook niet tijdens de afspraak met de huisarts.

----

Oor uit spuiten; eens had mijn kind een propje. Het was bang voor de oorspuit van de dokter . Door een douche met handwarm water op halve kracht onder een hoek enige tijd (5-10 min) op de oor te richten kwam de prop los. Uiteindelijk werkt dit sneller dan een afspraak bij de dokter waarbij je toch een dag van te voren moet druppelen met olie voor het zacht maken en de druk van de spuit niet zo fijn is voor de trommelvlies.

Barvaux

Barvaux

19-05-2015 om 10:07

oren en douchen

Ik heb extreem nauwe gehoorgangen, mijn moeder had die ook. Een assistente moet altijd een ander hulpstuk pakken bij oren uitspuiten maar sinds ik de douchestraal regelmatig op mijn oor zet (we hebben een stand met een kleine smalle straal) ben ik nooit meer geweest. Mijn laatste oorontsteking was van 12 jaar geleden. Ideaal.

Je moet inderdaad even zoeken naar de hoek en het oor bij de bovenhoek vastpakken zoals bij temperaturen en dan voel je op een gegeven moment wel dat je goed zit.

mama2

mama2

19-05-2015 om 12:11

Hier net voorbij

en er behoorlijk lang last van gehad trouwens! In Februari licht verkouden geweest inderdaad met wat keelpijn en daarbij dezelfde klachten daarna als bij jou. Na een paar weken toch even naar de huisarts en daar was de conclusie virus is overgeslagen op het evenwichtsorgaan en daardoor een iets te lage bloeddruk. Ik heb toen spray gekregen en ik moet zeggen dat het daarna zo over was!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.