Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Aagje

Aagje

09-12-2013 om 15:59

Dochter zweet heel erg

Mijn dochter van 15 ruik je heel snel. Ze wast zich normaal, gebruikt deodorant, maar nog heeft ze snel een zweetlucht om zich heen hangen. Vandaag kwam ze ook weer stinkend uit school. Ze moet dan echt schone bovenkleding aan.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier last van had en ik merk het ook niet bij vriendinnen van haar.
Ze vindt het wel erg vervelend en ik eigenlijk ook,, vanwege de hoeveelheid was en de lucht.
Is het normaal dat ze zo ruikt? Wat kunnen we doen?

Katniss

Katniss

09-12-2013 om 17:20

Toch wel normaal

Ik merk het bij meer meiden van die leeftijd (en jonger). Mijn dochter is er nu zo ongeveer vanaf dus ik denk dat het echt bij de puberteit hoort. Ze zou eens Odorex extra dry of Syneo 5 kunnen proberen. Dat werkt echt heel goed, maar het kriebelt/jeukt wel een dag of twee na opbrengen.

Marie

Marie

09-12-2013 om 19:31

okselhaar?

Scheert ze haar oksels wel? Dat scheelt ook in de luchtjes natuurlijk.
En wast ze oom haar oksels? Dat willen pubers nog wel eens vergeten.
Drinkt ze wel genoeg?
Verder hoort het inderdaad ook wel bij de leeftijd (zit er middenin)

Kleding materiaal

Aan het eind van de dag iets minder fris ruiken kan maar je zegt dat je dochter echt stinkt. Dat herken ik niet. Ik zweet ook altijd behoorlijk maar je ruikt geen zweetlucht. Ik draag wel altijd kleding met praktisch geen synthetische stoffen. Als ik nylon oftewel polyester of polyamide draag dan ga ik wel ruiken. Als ik katoenen shirts, wollen truien en leren schoenen aan heb, transpireer ik minder en ruik niet. Mijn deodorant heb ik overigens niet van één bepaald merk. Meestal Dove, maar Fa is ook prima.

Annet

Annet

09-12-2013 om 19:55

Ik herken het wel van onze puber

Vanaf een bepaalde leeftijd wordt de geur erg sterk. Ik hoor hetzelfde van collega's met puberkinderen.
Hier was de oplossing een hele stevige deo (merk even niet bij de hand).
Daarnaast moeten sommige shirts in een aparte week om te zorgen dat de lucht eruit gaat. Gewoon wassen helpt dan niet.
Sinds de betere deo in huis is, komt dit veel minder voor.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

09-12-2013 om 20:47

Ook ik herken het

Van mijn oudste puber. Vooral mbt transpirerende voeten. Moet echt dagelijks meerdere malen voeten wassen, maar vindt dat natuurlijk overdreven. Ik vindt het lastig om er mee om te gaan, want het is echt te ruiken maar puber wil het niet horen.

Aagje

anoniem

anoniem

09-12-2013 om 20:50

erg zweten

Ja, ik herken het wel en hoe! Enorme stinkende plekken onder m'n oksels, nat washandje mee inclusief deo en een verschoning. Alle, echt alle anti-transparant deo's gebruikt maar het was altijd onvoldoende. Het is begonnen in de pubertijd en ging later gewoon door. Ik heb altijd veel zwarte en witte kleding gedragen omdat je dan de natte plekken niet zo ziet. Maar: een witte bloes of shirt was na een half jaar rijp voor de vuilnisbak vanwege de gele vlekken die er echt niet meer uitgingen, niet met azijn, niet met een vaatwastablet of chloor. Bovendien ging de meeste kleding niet eens meer schoon; je bleef het ruiken, zelfs na wassen op 60 graden. Ik heb jaren getobd tot ik een artikel las over botox. Ik was heel cynisch: botox laten spuiten in je oksel, ja, ja. Ja, wel dus! Ik wist niet wat me overkwam; ik zweette niet meer! O, wat was ik gelukkig. Maar: na een maand of 4 kwam het langzamerhand toch weer terug en na 6 maanden was het weer als vanouds. En de botox moest ik zelf betalen; ruim 1000 euro per behandeling. En toen stelde de arts in de privé kliniek voor om de zweetklieren weg te halen. Daar heb ik toch wel over nagedacht want het is toch een operatie en het kostte veel geld. Uiteindelijk heb ik wel laten doen, het is nu bijna 5 jaar geleden en ik ben nog steeds zo blij dat ik het gedaan heb! Ik zweet nog wel, maar ik denk dat het nog geen 5% is van eerst.
Je zou eens kunnen informeren of botox inmiddels vergoed wordt, het is echt een wonderoplossing!

Anoniem 2

Anoniem 2

09-12-2013 om 21:01

Forever Living Products

Aloë liquid soap
Aloë evershield deo stick

Heeft bij mijn zusje wonderen verricht op dit gebied.
De deo stick is ook een geweldige oplossing bij zweetvoeten.

en overloop uit het huishouddraadje

Nee, ik heb geen aandelen, maar ik meld het nog maar weer: de blue magic ball helpt tegen zweetluchtjes in kleding. Alles kan dan in de gewone was en apart weken is niet meer nodig.

Dat is natuurlijk symptoombestrijding, maar toch.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

10-12-2013 om 13:13

andere deo

Ik zou eens beginnen met zoals al genoemd is de oksels te ontharen als ze dat niet doen en verder scheelt het ook welke deo je gebruikt. Echt de allerbeste vind ik Cerique. Niet een bekend merk, behoorlijk prijzig maar echt heel erg goed.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

10-12-2013 om 15:31

wat ook mee kan spelen

zijn spanningen. je krijgt dan het zogenoemde 'angstzweet' wat echt sterker ruikt en anders is van samenstelling.

Hombre

Hombre

10-12-2013 om 16:03

Puberissue

Is inderdaad een puberissue.
Je ruikt de hormonen...

Dat is de ook leeftijd waarop veel mensen verslaafd raken aan deodorants die ze later eigenlijk misschien helemaal niet meer nodig hebben.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-12-2013 om 16:57

Hier ook

Puberzoon zweet en stinkt heel erg. Bekend verschijnsel bij pubers (hormonaal) en deels ook genetisch want ik had en heb er helaas ook last van. Op advies van de dermatoloog werkt dit het beste: 's ochtends en 's avonds de boel (oksels, voeten ed) wassen met een milde zeep (wij gebruiken Sebamed), goed afdrogen en dan een goede antitranspirant (geen deodorant dus) gebruiken; momenteel is Odorex favoriet maar Rexona of Sanex werkt ook. Kamfercreme is ook goed voor zweetvoeten. Een keer in de vijf dagen sprayen we de oksels en voeten met Syneo 5. Verder zoveel mogelijk katoenen kleding dragen en schoenen (van leer) om de dag afwisselen.
Het is trouwens een fabeltje dat je verslaafd kan raken aan deodorant/antitranspirant en dat het slecht is voor je lichaam.

Katniss

Katniss

10-12-2013 om 18:29

Geen fabeltje

Tenminste, als het over een geestelijke verslaving gaat
Ik had ook altijd heel veel last van transpiratie en binnen een half uur een zweetlucht. Begonnen met Syneo 5, en was daarmee binnen een dag van het overmatig transpireren af. In het begin gebruikte ik het, volgens de gebruiksaanwijzing, 2 keer per week. Laks als ik ben werd dat vanzelf 1x, en toen 1x per 14 dagen en nu heb ik het volgens mij al 1,5 maand niet meer gebruikt. En nog steeds droge normaal fris ruikende oksels. Dat komt echt niet door de langdurige werking van die Syneo/Odorex, maar omdat ik me elke dag was en mijn huid niet meer geïrriteerd wordt door dagelijks deodorantgebruik.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-12-2013 om 18:43

Syneo 5

Bij langdurig gebruik van Syneo 5 kunnen de openingen van de zweetkliertjes verkleind raken. Dat betekent dat je ook met minder gebruik minder transpireert. Dat ligt dus aan de werking van het product maar dit is geen verslaving En vandaar dat Syneo zo goed werkt; beter dan Odorex Extra Dry of vergelijkbare middeltjes. http://syneo.nl/werking.php

corremans

corremans

11-12-2013 om 17:11

hier ook

Dochter van 14 zweet erg veel en ruik je heel erg.Ze gaat elke dag onder de douche en in de ochtend en avond na het douchen een flinke hoeveelheid deo en toch blijft ze vooral veel zweten.
Haar shirts of vesten zijn altijd doorweekt onder de oksels,ook als ze katoenen kleding aan heeft.
Ze heeft er veel last van,maar wat te doen inderdaad?

Katniss

Katniss

11-12-2013 om 20:53

Elisa

Ik heb op het moment Odorex dry in huis, een flesje waar ik al ruim een jaar mee doe. Dat verhaal van de Syneo 5 gaat niet op dus, tenzij dat spul mijn zweetklieren levenslang heeft uitgeschakeld (wat ik dan ook weer geen heel groot probleem vind).

dochter had t ook een tijdje

Toen ze van die "populaire" deo gebruikte van Fa etc.Was echt niet te harden zo erg, ze vond t zo vervelend ondanks t vele douchen etc. Toen ze Met Fa etc stopte en weer gewoon Odorex dry gebruikte was het een heel stuk minder ineens.

verschil

Iemand anders schreef het volgens mij ook al zijdelings in dit draadje: er is een verschil tussen deodorant (tegen geurtjes) en anti-transpirant. Wie gewoon zweet en wat lekkerder wil ruiken kan aan de gewone Fa. Maar wie veel zweet en daar wat aan wil doen, zal naar de anti-transpirant moeten grijpen (of naar de botox, maar ja...)

Groeten,

Temet

Zweten we vaak op èèn plek?

Zoals ik al schreef herken ik dat zweten en stinken niet van mijn zoon. Hij heeft wel last van zweetvoeten, misschien concentreert het zich op èèn plek? Ik heb overigens zelf ook eerder last van zweetvoeten maar eigenlijk nooit stinkende oksels. Gebruik dus ook de standaard Fa en Dove producten. Leuk onderwerp Als ik nou anti-transpirant op mijn voeten doe, verplaatst de zweetgeur zich dan misschien?

Tango

Tango

13-12-2013 om 22:31

Anti-transpirant

Ik ben juist altijd een beetje huiverig voor die anti-transpirant producten. Komt waarschijnlijk door mijn moeder die vroeger zei dat je dat niet moest gebruiken, juist omdat je zweet-kliertjes ervan verstopt raakten o.i.d. Kan dat geen kwaad eigenlijk?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

13-12-2013 om 22:48

Fabeltjes

Al die verhalen die je hoort over dat antitranspirant je zweetklieren blokkeert, dat het kankerverwekkend is en meer van die onzin zijn allang naar het rijk der fabeltjes verwezen. Degenen die dit soort paranoia zaken verkondigen zijn met name de "natuurlijke" merken om zo mensen te overtuigen hun produkten te kopen.
http://www.puurblog.com/beauty/een-deodorant-kiezen-het-verschil-tussen-anti-transpirant-en-anti-perspirant/

corremans

corremans

14-12-2013 om 11:19

odorex extra dry

Ik heb gisteren voor dochter de odorex extra dry lotion gekocht en die hebben we gisteren na het douchen onder de oksels gedept.Binnen 10 minuten had ze rode geirriteerde oksels,erg vervelend en pijnlijk.
Zijn er meer mensen die zo sterk reageren op dit product?

reactie

Ik hoef hier niets op mijn oksels of die van dochter te smeren. We reageren altijd gevoelig tot overgevoelig. Hier gaat de deo dan ook altijd op de kleding en niet op de oksels als er weleens wat geur gemaskeerd moet worden. En altijd katoen aan.
Maar misschien is het wel een tijdelijk effect? Ik lees in een van de berichtjes boven dat het een paar dagen jeuk geeft, dat kan een reden zijn om toch even door te zetten?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-12-2013 om 14:00

Odorex

Zoon en ik hebben allebei een hele gevoelige huid en konden ook niet tegen Odorex Extra Dry. Syneo 5 is dan wel duurder, althans in aanschaf, dit geeft geen irritatie. Als een product jeuk en/of uitslag geeft, meteen stoppen! Oh en je huid moet kurkdroog zijn als je de Syneo opbrengt. Even met de haardroger onder de oksels of over de voeten helpt Succes!

Aagje

Aagje

14-12-2013 om 21:30

Bedankt

Bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels Syneo 5 voor dochter gekocht. We zullen zien of het helpt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.