Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dochter van 8 heeft jeuk aan haar vagina

Mijn dochter van acht heeft sinds een tijdje vooral in de avond jeuk en steken aan haar vagina. Gister avond deed het echt heel veel pijn en schreeuwde ze het uit. Ik heb haar toen maar een koud washandje gegeven maar ook dat hielp niet echt. Weet iemand mischien wat dit is en wat ik er tegen kan doen?

Ga naar de huisarts.

Ik zou het niet echt durven zeggen  aangezien we niet weten wat het is.

wat vervelend voor haar ! En t zal voor jou ook wel schrikken zijn.

zoals MeikeT zegt zou ik inderdaad de huisarts bellen die kunnen je gelijk goed helpen en zijn jullie ook weer gerust.

hoop dat het snel over is!

Liefs, Rachel.

Even zoeken op het forum want precies dezelfde vraag is laatst ook al gesteld. 

Wormpjes. Die kruipen er 's avonds/' snachts uit en veroorzaken jeuk en of pijn. Je kunt wormentabletten halen bij de apotheek.

Plokkie1 schreef op 30-04-2021 om 22:47:

Wormpjes. Die kruipen er 's avonds/' snachts uit en veroorzaken jeuk en of pijn. Je kunt wormentabletten halen bij de apotheek.

nu je het zegt!! Ik heb een kleintje van 18 maanden die ging laats in de zandbak spelen, toen had me moeder gezegd dat ik moest uitkijken en hem goed moest wassen daarna.

als ze hun handen in hun mondje doen en nog zand en viezigheid hebben zitten komt het vaker voor dat ze wormpjes krijgen zei me moeder ik en me zus hebben het allebei vroeger gehad, ze zei: mocht het bij mijn kleintje gebeuren moest ik niet schrikken als ik hele kleine wormpjes bij zijn Anus zag dan moest ik niet schrikken en gewoon huisarts bellen die schrijft iets voor en is het zo weg, ze kunnen er idd jeuk van krijgen. Mijn kleine heeft hetnet niet gehad maar ben blij dat me moeder me erop heeft voorbereid en dat ik niet moest schrikken

de wormpjes kruipen wel uit de anus dus de kans is dat het bij haar na voor is gekropen en dat jeukt inderdaad, nu hoef dit natuurlijk niet persee het geval te zijn maar toen je dit benoemde herinnerde ik inderdaad wat mijn moeder laats zei.

toch eve de huisarts bellen denk ik zelie.

Hoeft niet. Even zelf kijken en dat meiske meteen een wormenpil geven. Is het meteen weg; 2 weken later nog een voor de eitjes die dan weer zouden kunnen uitkomen ...klaar!

Pippeltje schreef op 01-05-2021 om 12:03:

Hoeft niet. Even zelf kijken en dat meiske meteen een wormenpil geven. Is het meteen weg; 2 weken later nog een voor de eitjes die dan weer zouden kunnen uitkomen ...klaar!

precies! Maar volgens mij krijg je die pilletjes via huisarts of kun je die gewoon zelf kopen?

Rachel. schreef op 01-05-2021 om 12:45:

[..]

precies! Maar volgens mij krijg je die pilletjes via huisarts of kun je die gewoon zelf kopen?

Gewoon bij het kruidvat of etos.

MeikeT schreef op 01-05-2021 om 12:46:

[..]

Gewoon bij het kruidvat of etos.

oh super, goed dat ik dat weet voor het geval dat..

En dan gelijk het hele gezin behandelen ivm mogelijke kruisbesmetting

Maar van wormpjes krijg je toch geen steken?

Iets waarbij een kind het s nachts uitschreeuwt van de pijn, lijkt mij bij uitstek een zaak voor een directe afspraak bij de huisarts. Daarvoor zou ik niet eerst op een forum gaan rondvragen.

Vooral als je dochter er al een tijdje last van heeft, snap ik niet dat je nog geen actie hebt ondernomen.

MeikeT schreef op 01-05-2021 om 13:35:

Maar van wormpjes krijg je toch geen steken?

nee idd zo ver ik weet geeft dat inderdaad geen steken alleen erge jeuk. Maar ik zou niet weten hoe het zou voelen als je al langer wormpjes hebt. En zoals ik begrijp schreeuwt ze het soms uit van de pijn 😣ik zou inderdaad toch echt huisarts bellen we zijn geen dokters inderdaad (tenminste ik niet)

zelie

zelie

01-05-2021 om 15:21 Topicstarter

Bedankt voor de reacties.Ik had al bedacht om maandag de huisarts te bellen maar ik was gewoon benieuwd of iemand iets wist waardoor de pijn minder werd. Voor als dit in het weekend weer zou gebeuren. De reden dat ik nog niet eerder de huisart ingeschakelt heb is dat ze steeds maar 1 of 2 avonden achter elkaar pijn heeft. En het dan weer een paar weken wegblijft.eEke keer als ik dan van plan ben om een afspraak te maken heeft ze er al geen last meer van .Nu is het ook alweer opgehouden maar ik ga maandag toch voor de zekerheid even naar de huisarts .Mischien een wormenkuurtje inderdaad. Mijn dochter heeft ook eczeem en vitiligo voor dat laatste gaat ze 1 keer in de 6 weken naar de dermatoloog .Msichien kan ik daar vragen wat die pijn en jeuk kan betekenen.

zelie schreef op 01-05-2021 om 15:21:

Bedankt voor de reacties.Ik had al bedacht om maandag de huisarts te bellen maar ik was gewoon benieuwd of iemand iets wist waardoor de pijn minder werd. Voor als dit in het weekend weer zou gebeuren. De reden dat ik nog niet eerder de huisart ingeschakelt heb is dat ze steeds maar 1 of 2 avonden achter elkaar pijn heeft. En het dan weer een paar weken wegblijft.eEke keer als ik dan van plan ben om een afspraak te maken heeft ze er al geen last meer van .Nu is het ook alweer opgehouden maar ik ga maandag toch voor de zekerheid even naar de huisarts .Mischien een wormenkuurtje inderdaad. Mijn dochter heeft ook eczeem en vitiligo voor dat laatste gaat ze 1 keer in de 6 weken naar de dermatoloog .Msichien kan ik daar vragen wat die pijn en jeuk kan betekenen.

vraag ook specifiek of ze kijken naar lichen sclerosus. Vraag eventueel consult bij gynaecoloog die hier mee bekend is, huisarts en gyn die er niet mee bekend zijn herkennen het vaak niet.  Zeker omdat ze ook vitiligo heeft de moeite waard om te bekijken aangezien het allebei auto immuunziektes zijn.  Is er ook wat te zien, uitslag oid? 

En wat anderen al zeiden, het is op het forum al vaker voorbij gekomen. Meerdere ouders die dot aangaven.

https://www.ouders.nl/forum/gezondheid/dochter-heeft-last-van-steken-in-haar-vagina


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.