Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Leeuwinnetje

Leeuwinnetje

18-11-2013 om 10:22

Dochter van 14 heeft veel lichamelijke klachten al maandenlang!

Onze dochter van 14 klaagt al maanden over hoofdpijn, misselijk, draaierig, buikpijn, vermoeidheid, soms overgeven en soms diarree. We zijn een paar weken terug bij de huisarts geweest en zijn diagnose was, ze heeft waarschijnlijk 2 keer niet lang achterelkaar een buikgriep gehad. Dat is natuurlijk totale onzin,dan had ze 1 week erge last, tijdje niet en dan weer.. Maar zij heeft het gewoon dagelijks. Hij heeft haar bloeddruk opgemeten en die was aan de lage kant toen. Echter paar weekjes later werd die weer opgemeten, ergens anders, en daar was ie perfect. Ook slikt zij sinds een maand concerta(ze heeft ADHD) en daar gaat je bloeddruk meestal ook van omhoog dus een lage bloeddruk zou nu niet het probleem zijn vermoed ik. 2 weken terug heb ik haar op donderdag en vrijdag ziek thuis gehouden. Afgelopen vrijdag wilde ze weer thuisblijven omdat ze zich niet lekker voelde maar ik heb haar naar school gestuurd met een paracetamol. Ze is nu denk ik al 3 keer 2 dagen thuis geweest met deze klachten. Met sporten gaf ze aan dat ze de muur zelfs heen en weer zag gaan en niet echt kon meekomen. Gisteren kwam ze van haar vader terug en zag ze erg bleek en had dikke, beetje rode en waterige ogen. maar ze is net wel gewoon naar school gegaan. Ik weet het niet meer, wat kunnen wij doen? wat kan er met haar aan de hand zijn? oh ja, ze heeft vorig jaar pfeiffer gehad.Ze is in januari weer hele dagen naar school gegaan terwijl wij niet het idee hadden dat het helemaal over was, echter was dat het protocol van school omdat ze al te veel uren gemist had. Op school gaat het niet echt lekker overigens qua presteren. 1e jaar met hakken over de sloot, en niveau lager, nu staat ze na 3 maanden school 6 onvoldoendes..

Puck

Puck

18-11-2013 om 11:36

bloedarmoede

Volgens mij komen dit soort klachten best veel voor bij meiden in de groei. Is er ook gekeken naar bloedarmoede? Dat zou deze klachten ook kunnen verklaren.

Tango

Tango

18-11-2013 om 11:39

Lastig

Het kan van alles zijn natuurlijk maar vooral vervelend dat de huisarts je niet verder helpt.
Je schrijft dat ze er al maanden last van heeft. Is het al begonnen voordat ze startte met de Concerta? Gebruikte ze daarvoor een ander middel tegen ADHD. Het is bekend dat dit soort middelen buikpijnklachten kunnen geven.
Menstrueert ze al? Mogelijk heeft het daarmee te maken.
Dikke, rode en waterige ogen klinkt meer als een verkoudheid of allergie. Zijn er bij haar vader huisdieren waar ze allergisch voor kan zijn?
Als de klachten aanhouden zou ik teruggaan naar de huisarts en een verwijzing voor een kinderarts vragen.
Sterkte met je dochter.

Ik denk ook aan een allergische reactie op voedsel

Misselijkheid, maagdarmklachten (kramp, buikpijn), diarree en hoofdpijn, duizeligheid en vermoeidheid zijn mogelijke symptomen van voedsel allergie.

ik zeg

Naar de kinderarts. Laat die haar maar eens helemaal doorlichten!

bertje1

bertje1

18-11-2013 om 13:14

vreemd

heeft het geen relatie met de medicijnen?
ik zou toch ook verder zoeken!

Onno

Onno

18-11-2013 om 14:11

HPV

Veel meisjes krijgen dit soort klachten na de HPV vaccinatie.

Leeuwinnetje

Leeuwinnetje

19-11-2013 om 08:29

vragen beantwoorden

Bedankt voor jullie reakties. Mijn dochter haar bloed is vorige maand gecontroleerd en daar kwam niets uit. Ik mag toch aannemen dat ze dan haar hb checken. De HPV vaccin heeft ze niet gehad. Die vertrouw ik niet. Verder is ze al 2 jaar ongesteld. Toevallig is ze nu later dan normaal naar eigen zeggen maar ze heeft geen sexuele omgang. Die allegie voor dieren zou kunnen. Haar vader heeft katten en ze roken daar dus laten we het daar dan aan wijten die rode, tranerige ogen.voedselallergie? Ja dat zou kunnen. Nou dat word een gedoe om dat uit te zoeken pfff . Die Adhd pillen slikt ze net een maand, daarvoor niets. Vanaf juli heeft ze deze klachten zeker al. Ze had diarree toen we naar Turkije gingen en daar is het over gegaan. We zaten in een resort en daar heb ik haar nergens over horen 'klagen'. To be continued.

Beginnen met een dagboek

Schrijf alles wat ze eet in een dagboekje.
Als je een vermoeden hebt, elimineer je dat voedingsmiddel een week.
Je kunt ook vragen of er in het bijzijn van je kinderen niet gerookt kan worden.

De snellere weg is via een iriscopist, een elektroaccupunturist of een NEAT-therapie behandeling.
Die vissen er direct een aantal boosdoeners uit.

Onno

Onno

19-11-2013 om 13:22

Een vermoeden

Vraag eens of ze het wel naar haar zin heeft op school. Misschien wordt ze erg gepest of wordt ze ergens mee gechanteerd.

Bianca

Bianca

19-11-2013 om 13:30

Waar is bloed op getest dan?

En kijk ook eens naar referentie waarden. De referentie warden zijn vaak idioot. Dan ben je volgens de cijfers gezond meer heb je toch iets te laag of te hoog.
Vitamine D kan te laag zijn, maar toch binnen de referentie vallen.
B12 is een beruchte. Voor een 14 jarige moet deze zeker boven de 300 zitten.
Dit kan deze klachten geven die je noemt.

Rafelkap

Rafelkap

19-11-2013 om 13:51

Sinds een maand

Je schrijft dat ze sinds een maand pillen krijgt. Wat staat er in de gebruiksaanwijzing van die pillen bij mogelijke bijwerkingen?
Verder zou ik gewoon terug naar de huisarts gaan, daar moet je naar terug als er geen verbetering optreedt.

Fransien

Fransien

19-11-2013 om 14:19

darmparasiet?

Daar wordt niet standaard op getest en je kunt er wel heel erg moe van worden en aan en af lichte diarree hebben, en buikpijn...

Duidelijkheid?

Is het inmiddels, na een aantal jaren duidelijk wat er aan de hand was met haar? Mijn zoon heeft nu al 6 maanden exact hetzelfde. Is ook 14 jaar. Slikt geen medicijnen. Ik heb woensdag as een afspraak bij de kinderarts. Maar was benieuwd wat de oorzaak was bij uw dochter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.