Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

syl

syl

30-05-2017 om 18:59

dochter heeft een lange periode verhoging

Mijn dochter van net 2 jaar heeft inmiddels nu 8 weken lang verhoging. Dit komt alleen tegen de avond opzetten. ze zit zo tussen de 37.7 en 38.3

Nu 2 keer bloed laten prikken en geen ontstekingswaarden. lichamelijk onderzoek geen rare dingen zelf merken wij ook niks aan haar gelukkig.

Maar waar komt de verhoging vandaan? Huisarts schuift het nu af als een normale temp wat bij haar hoort, dit gaat er bij mij echt niet in.
Aangezien ze de overige 1.5 jaar niet hoger kwam dan de 37.4

Blijf angst houden van waar bet probleem zich nu bevind.

Als iemand tips of ideeën heeft ze zijn van harte welkom.

de belangrijkse vraag

Hoe voelt je dochter zich op de momenten dat ze verhoging heeft. Is ze dan echt ziek, of merk je verder niet veel aan haar. Dat lijkt mij de belangrijkste graadmeter.

Als je dochter zich elke avond echt ziek voelt, dan zou ik een doorverwijzing naar de kinderarts vragen, zodat die verder kan zoeken naar een oorzaak.

Maar als je dochter zich prima voelt, en normaal 'groeit en bloeit', dan zou ik je vooral aanraden om te stoppen met het opmeten van haar temperatuur en alleen nog te kijken naar hoe het met haar gaat. Gaat het goed, dan zou ik er verder niets mee doen.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-05-2017 om 20:26

Syl

Die thermometers zijn ook niet zo betrouwbaar. Verder eens met Jippox. Niet meten als ze zich verder goed voelt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

30-05-2017 om 20:32

Waarmee meten

Kan best hoor, er zijn mensen die 's avonds een wat hogere temp hebben.

En waarmee meet je het?

syl

syl

30-05-2017 om 21:26

meting

ik meet rectaal aangezien die oorthermometers waardeloos zijn.
ze is savonds wel wat hangerig en moe. ze heeft het zweet gewoon op haar voorhoofd staan.
Een hoge temperatuur zou toch een oorzaak moeten hebben zou je zeggen. De periode hiervoor ongeveer 8 weken geleden toen had ze savonds nooit hoger dan 37.4

vandaar mijn ongerustheid
als het haar eigen temp zou zijn zou ze dit toen ook niet gehad moeten hebben?.

sorry als ik bot overkom.
maar vraag me af wat ik nu moet doen zo laten of toch verder aan de bel trekken

syl

syl

30-05-2017 om 21:27

bedankt

bedankt voor jullie reacties. (vergeet ik zomaar sorry)

Als je het niet vertrouwt....

" De periode hiervoor ongeveer 8 weken geleden toen had ze savonds nooit hoger dan 37.4"
Hoe weet je dat? Dat klinkt toch alsof je gewend bent heel vaak temperatuur te meten.
Zo ja, waarom doe je dat?
Zo nee, waarom ben je dan begonnen met meten?

Meet je de temperatuur steeds op dezelfde tijd, of meet je pas als je denkt dat ze hangerig is?
Hoe laat is dat?
Hoe laat gaat ze naar bed?

Als je het niet vertrouwt dan moet je verder zoeken.
Maar dat moet je wel systematisch doen. Op zo'n manier dat je serieus genomen wordt.
Maak een dagboek
Meet elke dag op dezelfde tijd. Liever tussen 5 en 6 's avonds dan later.
Geef met een score van 1 tot 5 aan hoe zweterig, hangerig, moe dochter is.
Vermeld bijzondere dingen van die dag.

Vraag om een second opinion:
Dat kan bij een andere huisarts, maar je kunt ook naar de jeugdarts in jouw gemeente.

Lat but not least:
Hebben jullie tropische vogels (papegaaienziekte?)
Geiten (Q Koorts)
Katten (toxoplasmose)
Of zou je dochter gebeten kunnen zijn door een teek (Lyme?)

Teuntje

Teuntje

01-06-2017 om 08:42

Koorts en zweten

Zweten doe je als je temp weer daalt. Bij oplopende temp heb je het juist koud en bij heel snel oplopende koorts zelfs koude rillingen.
Zweten bij een wat hogere lichaamstemp, dan kan het zijn dat je het gewoon te warm hebt. Meet jezelf maar eens als je na een flinke (sport)inspanning zweet, dan is je temp vaak ook wat hoger dan hij normaal is.
Is ze erg druk voor het slapen? Is haar kamer te warm, haar pyjama te dik? Verder eens met jippox en ad, als ze gewoon slaapt en overdag speelt en vrolijk is, stop met meten.

Hanna

Hanna

02-06-2017 om 13:20

Kleding

Heeft ze niet gewoon te veel kleding aan? Mijn dochter is ook veel warmbloediger dan ik, ze heeft minder laagjes nodig. Probeer daar eerst eens wat mee te experimenteren.

's Avonds hangerig en moe lijkt me juist een gezond teken: bedtijd!

Crisja

Crisja

20-01-2019 om 02:40

juiste temperatuur

ben verpleegkundige in een ziekenhuis en trotse moeder van van 4 kinderen 6j , 9j ,11j en 14j ! Zou graag even iedereen laten weten dat voor een juiste temperatuur te meten dit rectaal moet gebeuren !!! Als verpleegkundinge doen we dit bij baby's maar ook bij volwalssenen om juist te temperaturen !!! Gebruik hiervoor een rectale kwikthermometer om te meten deze is breder en langer maar moet een 4 min ingebracht blijven . Oudere kinderen of volwassenen vinden dit vaak vervelend ,mijn oudste dochter vind dit heel normaal . Wrijf vaseline op thermometer en de anus en duw in de anus . Voor een correcte metingbij baby's 4cm diep in de anus en vanaf 13j 7cm in de anus .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.