Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Qwerty

Qwerty

05-01-2014 om 19:03

dochter altijd maar hoofdpijn?

Onze dochter van 12 (april 13) heeft het steeds over hoofdpijn. Het maakt niet uit welk deel van de dag, maar elke dag heeft ze wel hoofdpijn. Dochter eet slecht (al vanaf haar 4e) en drinkt matig. Gezegd dat ze écht 1.5 liter vocht moet drinken, echter heeft dit nog niet zijn vruchten afgeworpen.

We gaan naar de huisarts as donderdag, maar wie weet heeft er iemand anders ideeën.

Qwerty

Anne

Anne

05-01-2014 om 19:17

Ook gehad

Met dochter, toen 12/13. At wel goed en dronk volgens mij voldoende. Ik denk dat het met de hormonale ontwikkeling te maken heeft gehad. Is je dochter al ongesteld? Was mijn dochter toen het begon net een paar maanden.

We dachten ook dat het misschien met stress rond school (net in brugklas) te maken had, maar zelf zei ze van niet, het ging ook niet slecht of zo, dus ik denk uiteindelijk dat dat het niet was.

Het kan ook nog met (leer)houding te maken hebben. Zij leerde veel zittend in bed, minder goede houding voor de nek. Is dus een paar keer naar de fysio geweest die haar wat verteld heeft en oefeningen heeft meegegeven. Sindsdien (daarvoor is ze er echt een paar keer, ik geloof 3 keer in een periode van een paar maanden tot een half jaar, een week ziek van thuis gebleven!) heeft ze niet echt (lang) meer last gehad.

Wij waren al zover dat we dachten aan homeopathie (een goede homeopatisch arts geloof ik, in elk geval via via met goede resultaten bij iemand met migraineklachten) of een psycholoog, maar dat laatste wilde zij niet (en dan is de vraag of het zinvol is) en aan de eerste zijn we niet toegekomen omdat het na de fysio goed ging.

Ik herken in elk geval je zorg en zou inderdaad wel dingen proberen, maar misschien gaat het dus ook vanzelf over.

Sterkte.

caton

caton

05-01-2014 om 19:37

bril nodig?

mijn dochter klaagde ook steeds over hoofdpijn, het bleek dat ze een bril nodig had. Het is niet helemaal over, maar ze heeft wel veel minder hoofdpijn!

KNO arts?

Als kind vanaf ongeveer mijn 12e tot mijn 23e heb ik elke dag hoofdpijn gehad.
Kreeg een bril met prisma, maar ook dat hielp niet.
Voor een bijholte ontsteking kwam ik op mijn 23e bij de KNO arts, die vroeg me, heeft u ook vaak hoofdpijn?
Ja, elke dag.
Wel zei hij, uw tussenschot van uw neusbeen zit aan uw schedel vastgegroeid, dit gebeurd wel vaker als je als puber sterk groeit.
Nadat ze het hebben losgehaald heb ik nooit meer hoofdpijn gehad.

Rafelkap

Rafelkap

06-01-2014 om 07:02

te weinig drinken

van te weinig drinken krijg je hoofdpijn. Is dat geen argument voor haar om meer te gaan drinken?
Goed dat je naar de huisarts gaat, te weinig eten en drinken kan ook zijn omdat ze iets onder de ledenen heeft. Sterkte!

bertje

bertje

19-01-2014 om 17:52

van alles

ik zou naar van alles kijken, zoals bovenstaand:
- hormonen
- houding
- ogen
- bijholtes
- stress
- eten/drinken (allergie?)

hoe lang is het al aanwezig?

Tango

Tango

20-01-2014 om 13:53

Tandarts

Ga ook even langs de tandarts. Toevallig hoorde ik laatst van iemand dat haar kind ook maar hoofdpijn had. Ze hadden geen idee waar het vandaan kwam tot ze bij de tandarts kwamen en deze een flinke ontsteking in en onder een kies ontdekte. Het kind had geen pijn gehad aan de kies, wat ook kon volgens de tandarts, maar het straalde dus naar boven naar het hoofd.

Tango

Tango

20-01-2014 om 13:54

Vervolg

Nadat de tandarts dus direct de kies getrokken had, had het kind dus geen hoofdpijn meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.