Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

maart

maart

25-10-2016 om 22:59

dochter 5 geeft af en toe over en veel pijn bij poging tot ontlasting

Mijn dochter van (bijna ) 5 begon een maand geleden verkouden te worden en te hoesten.van n kuch naar heftige hoestbuien maar het leek los te komen.ze is nooit een goede eter geweest maar deze weken eet ze heel weinig. Na ong een week hoesten gaf ze na het ontbijt opeens over nadat ze een hoestbui had gehad. Maar ze leek wel misselijk te zijn en gaf daarna nog een keer over. Meteen daarna was er niks meer aan haar te merken. Week later, bij de oppas koortsig en ook weer 1x overgeven. Verder geen klachten. Behalve af en toe nog hoesten en verkouden. En afgelopen week begon ze gigantisch over te geven na een huil/schreeuwbui. Bij de eerste lading dacht ik omdat ze overstuur was en druk op haar maag door het schreeuwen maar daarna bleef het echt 5 minuten aan 1 stuk doorgaan. En weer was het daarna weer over tot de orde van de dag .Geen pijn geen koorts. Tot vanmorgen .ze had weer geen trek in haar ontbijt .ze vroeg alleen om water dat ze opeens door de hele kamer uitbraakte. Het leek echt wel projectielbraken en direct daarna schreeuwde ze het uit dat ze moest poepen maar het kon er niet uit . Een half uur op de wc zitten schreeuwen van de pijn in wrsc.haar anus. Er kwam misschien n druppel waterige ontlasting uit maar daar bleef het bij. Mm buurvrouw dacht dat het met verstopping te maken had dus ik maakte een afsraak bij de huisarts naar voelde niks aan haar darmen .ze kreeg iets tegen de misselijkheid maar toch heeft ze bij het geven van de medicijnen weer alles uitgespuugd dat ze eindelijk had binnengekregen..en weer kreeg ze toen die enorme pijn en aandrang. .maar helaas zee4 weinig ontlasting dat een cremeachtige substantie had. Kan dit evt een virus zijn ? Ik weet even niet meer dat ik er mee aan moet. Het doet me zo'n pijn dat ik haar niet kan helpen terwijl ze zich zo ellendig voelt..

Nogmaals aanbieden

Soms moet de huisarts ook even wennen en even afwachten. Als de klachten zo blijven zou ik haar nog een keer aanbieden en vooral aangeven wat er dramatisch aan is. Houd anders even een dagboek bij waarin je alles noteert. Wat ze eet en drinkt, hoe laat, en wanneer ze wat poept of spuugt. Hoeveel en hoe dat er uit ziet, de samenstelling, de kleur.
Houdt goed in de gaten of ze niet uitdroogt met al dat spugen. Dat kun je beoordelen door de huid van een hand/arm op te pakken. Als het lang duurt voor het weer glad is raak je uitgedroogd als kind. Bij ouderen is dat wat trager uiteraard.
Ik zou proberen nogmaals een afspraak te maken voor vrijdag en als dat nog niets oplevert in elk geval in de gaten houden dat zoiets snel ingrijpen kan vragen als het echt serieus wordt.
Tegelijk doe je je best om zelf kalm te blijven, je dochter gerust te stellen.
Het kan alsnog een (gedeeltelijke) verstopping zijn die niet goed opgemerkt wordt.
Ik zou zelf een paar keer per dag slaolie of olie geven om de boel zacht te maken of te houden. Uit voorzorg.
Het kan nog van alles zijn, het is gewoon nog niet duidelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.