Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bea

Bea

12-08-2015 om 00:58

Diastase

Hoi hoi,

Ik denk dat ik een diastase heb, mijn tweede kindje is nu bijna 2 jaar oud en ik heb sinds de zwangerschap een bolle buik. Ik lijk echt zwanger omdat ik voor de rest niet dik ben, en wordt dus regelmatig gefeliciteerd.

volgens de sites die ik raadpleeg kan ik zelf een check doen om te controleren of ik wel of geen diastase heb. nu heb ik de volgende resultaten.

wanneer ik plat om mijn rug lig met ontspannen buikspieren kan ik met name rondom mijn navel en daarboven tot aan mijn ribben met 4 vingers metg gemak tussen mijn buikspieren komen. ik kan als het ware mijn buikspieren om mijn vingers spannen.

wanneer ik mijn buikspieren aanspan dan kan ik nog met 1 vinger tussen mijn buikspieren in wiebelen, ook weer met name rondom de navel en daarboven tot aan de ribben.

Is dit normaal of lijkt het een diastase te zijn? Ik schaam me nogal voor mijn dikke buik en drempel is nog best hoog om naar de huisarts te stappen. Naast dat ik het echt erg vind dat ik 5 maanden zwanger lijk ervaar ik veel ongemak in mijn buik. ik kan mijn buik moeilijk inhouden en wanneer ik dat dan toch forceer dan krijg ik steken in de buik.

ik hoop dat iemand me verder kan helpen hier.

groetjes Bea

Thomas

Thomas

12-08-2015 om 19:42

nee

Niemand hier kan je helpen, want we kunnen je niet zien. Dus je zult toch naar de huisarts moeten.
Waarom schaam je je om erheen te gaan?

Dat snap ik niet. Als je al een kind van 2 hebt, dan heb je al een bevalling gehad en heb je een ander lichaamsdeel open en bloot aan vreemden laten zien, een lichaamsdeel dat vrouwen niet graag laten zien aan mensen op wie ze niet verliefd zijn.

Dus huppetee, zet je over de schaamte heen en ga naar de dokter. Die is de enige die kan zeggen wat er is en wat eraan te doen is.

B.

B.

17-08-2015 om 21:28

schaamte

Bedankt voor je reactie, mijn schaamte heeft niet te maken met mijn preutsheid want idd zoals je zegt alles is al een keer bekeken na de zwangerschap. Mijn schaamte is meer dat ik te horen krijg dat er niks aan de hand is en dat ik gewoon dik ben. klinkt misschien dom of overdreven. de ene keer denk ik dit is echt niet een normaal dikke buik er is iets mis en de ander keer denk ik dat ik gewoon dik ben.

groetjes

Wikke

Wikke

17-08-2015 om 21:57

B. toch...

Luister, of je overgewicht hebt of niet, een diastase is een diastase en een arts zal je dat kunnen vertellen en er kan iets aan gedaan worden.
Zonde om door te blijven lopen met je klachten als de reden is dat de arts je voor dik aanziet. Je hebt klachten en je wilt weten waar die vandaan komen en wat je daaraan kunt doen.
Daar is onderzoek voor nodig en de kennis van een arts.
Gewoon gaan!

Thomas

Thomas

17-08-2015 om 22:40

Och jee

Ik vind het rot voor je dat je je schaamt, echt niet nodig. Een huisarts ziet meer "lelijke" lichamen dan de lichamen zoals wij die van fotomodellen kennen. Dus ga nou gewoon naar dearts.
Ofwel het is een diastase en er kan wat aan gedaan worden. Kan dat eigenlijk?
Of je bent een beetje te zwaar, maar dan ben je wel gerustgesteld dat het niks ernstigs is en probeer je wat af te vallen.

Morgen bellen !

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.