Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Diabetes of niet?

Beste forumleden,

Ik zit met het volgende: vanaf vorige week zaterdagkreeg ik last van een aantal klachten zoals extreem droge mond, in de nacht plassen, vermoeidheid en hoofdpijn. Ik ben op de klachten gaan googlen en kwam al gauw op Diabetes uit. Dinsdagochtend ben ik naar de huisarts geweest, en hij reageerde vrij luchtig ” wat denk je zelf dat het is. Nou ten eerste ik ben geen arts en ten tweede het kan van alles zijn, het weer etc. Gisterochtend ben ik ga bloedprikken. Gistermiddag heb ik met de spoed de huisarts opgebeld. Ik kreeg hartkloppingen, overmatig zweten, hoofdpijn en heel slap gevoel. Assistente zei ga gelijk wat zoets drinken en eten en ik bel je over een half uur weer. Na dat half uur ging het een stuk beter. Tot dat ik het na het avond eten weer kreeg. Neem een suikerklontje zei mn vriend. En inderdaad de rest van de avond nergens meer last van gehad.

en vandaag de uitslag van het bloedonderzoek. Niks aan de hand alles was goed. Een suikerwaarde van 5,6 (niet nuchterige maag)Dit was een keurige waarde volgens haar. Ben ik helemaal mee eens.

De assistente aan de lijn vertelde mij. Zorg dat je altijd wat te eten bij je hebt en op het moment dat je het voelt aankomen neem je wat zoets. Eet wat vaker kleine tussendoortjes in plaats van grotere maaltijden. Hier kan ik mij ook wel in vinden.

Maar toch Ik voel me niet helemal serieus genomen. Ik vond de klachten die ik gister had echt heel erg heftig, al is mijn suikerwaarde niet te hoog.

Komt een van jullie dit wellicht bekend voor? met andere woorden is het zo dat al is je suikerwaarde niet afwijkend, is diabetes dan ook in alle gevallen uitgesloten?

ik zie jullie ervaringen graag tegemoet.


Ik zou het even aankijken. En mogelijk wat aan je leefstijl doen. Dat schijnt ook goed te helpen tegen 'suiker'.