Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Barbara

Barbara

01-10-2014 om 11:31

deuk in hoofd

Maandag kreeg ik een half volle krat van bovenaf op mijn hoofd, 5 cm van mijn kruin af aan de linkerkant, daar waar je hoofd afbuigt naar beneden.
Ik dacht dat het zou bloeden, maar er was niets te zien, behalve pijn uiteraard.
Er kwam geen bult, maar er zat meteen een deuk.
Nu vraag ik me af hoe dat komt.
Ben al aan het zoeken geweest, de enige verklaring die ik zelf kan verzinnen is dat juist het weefsel rond de aangedane plek is gaan zwellen, ipv de aangedane plek zelf.
Ik heb nog een klein beetje hoofdpijn af en toe en bij aanraken is het nog gevoelig, verder geen klachten, dus ik ga er ook niet mee naar de dokter ofzo.
Ben alleen heel benieuwd waarom je normaal gesproken een bult krijgt en ik nu een deuk.

tante Sidonia

tante Sidonia

01-10-2014 om 12:26

weet je zeker

Dat h et van die klap is, want je hoofd is daar sowieso glooiend gevormd? Anders zou ik het toch even laten zien aan h.a.!!

Kan gewoon zwelling zijn

Kan ook een schedel fractuur zijn. Even met de huisarts bellen. Die kan beslissen of hij je wil zien.

En nee, je hoeft niet altijd bewusteloos te raken met een schedel fractuur.

Mariel

Rafelkap

Rafelkap

01-10-2014 om 13:10

huisarts

Ik heb ook een deuk in mijn hoofd sinds mijn 8ste. Het zal wel alleen met een hele harde klap kunnen gebeuren. Die van mij is door een (ernstig) auto-ongeluk, ik had ook een hersenkneuzing.

Het grappige is dat een jongen op school een bobbel in mijn aura zag (terwijl ik daarin niet geloofde en hij geen weet had van mijn deuk, er zit nl haar overheen).

Een schedelfractuur klinkt wel zwaar, maar als je nog lichte hoofdpijn hebt zou ik wel even naar de huisarts gaan, misschien loop je met een lichte hersenschudding rond en is het beter meer rust te nemen.

Barbara

Barbara

01-10-2014 om 14:22

gebeld

Maar de praktijk is gesloten, morgenochtend kan ik weer bellen.
Omdat ik normaal functioneer vond ik het geen spoed om de spoedlijn te bellen.
Van het rijtje klachten bij lichte hersenschudding heb ik er misschien 2 a 3 in lichte mate: de hoofdpijn, al is dat misschien ook gewoon kneuzingspijn; als je op je knie valt doet je knie ook pijn, zo bedoel ik het. Beetje suizerig gevoel in de bovenkant van mijn schedel, niet echt duizelig te noemen trouwens en mijn linkeroog heeft wat moeite met fel licht/soms scherp stellen, maar ook niet in dien mate dat ik denk: jeetje das eng.
Morgen ga ik even bellen en zal laten weten wat de ha zei.

Mijntje

Mijntje

01-10-2014 om 14:50

Barbara

Dat klinkt wel zo dat het beoordeeld moet worden door een arts. Suizerig, last van je oog, hoofdpijn: erg is het niet maar goed is het ook niet.
Niet zelf denken, gewoon even voorleggen. Ik ben benieuwd.

Barbara

Barbara

02-10-2014 om 13:25

Gebeld

En de assistente heeft overlegd met de arts en einde middag moet ik langskomen ivm het oog en de deuk ipv bult.

Babara

Hoewel het ons strikt genomen natuurlijk niks aangaat: zou je nog even willen laten weten wat de arts zei?

Ik stond gisteren op het punt te tikken "bel de huisarts, dat met dat oog is raar", maar toen las ik dat je toch al zou gaan bellen; ik ben gewoon benieuwd wat nou het advies is in dit soort situaties (ook een beetje ingegeven door het feit dat ik onlangs zelf een keiharde klap tegen mijn hoofd kreeg. Die overigens wel een bult opleverde, en niet zo'n kleintje ook. Maar mijn ogen deden niet raar).

En hoe dan ook: beterschap!

Temet

Barbara

Barbara

02-10-2014 om 17:57

Natuurlijk! Net terug

uit het ziekenhuis. De huisarts voelde idd de deuk en wilde toch een foto laten maken, maar daarop was niets te zien. Dat is goed nieuws. Verder waarschijnlijk hele lichte hersenschudding, advies: uitkijken met tv en computer en rustig aan en luisteren naar je lichaam: hoofdpijn is even rustig aan.
De klachten zullen vanzelf minder worden zei de huisarts.
Het hoofd heeft "gewoon" een optater gehad en dat zal weer tot rust moeten komen.

Rafelkap

Rafelkap

02-10-2014 om 18:28

Barbara

Beterschap! Goed de raad opvolgen, dan ben je er het snelste vanaf, het kan ook echt even duren. Over die deuk moet je maar een pony laten groeien

Barbara

Barbara

02-10-2014 om 18:31

Rafelkap

Komt goed dank je, het zit bovenop, geen probleem

Rafelkap

Rafelkap

02-10-2014 om 18:43

Aura

Nu heb je ook een hele bijzonder aura net als ik, namelijk een bobbel!

Monique D*

Monique D*

02-10-2014 om 22:28

Ik vraag mij tocj het volgende af..

Is die deuk in de schedel of in het weefsel (huid, etc.) op de schedel?

Het is goed dat je naar de huisarts bent gegaan en dat hij een foto heeft laten maken.

Barbara

Barbara

02-10-2014 om 23:18

de huisarts zei

dat ik het met een afdruk moet vergelijken. Het voorwerp komt met zoveel kracht op de huid terecht. Er omheen is het gezwollen en dat benadrukt de afdruk nog meer. Er zit natuurlijk weinig vet op je schedel; op mn arm had ik dit niet gehad. Maar de schedel zelf is intact, ik neem aan dat als het daar zichtbaar was geweest dat ik dat te horen had gekregen.

Rafelkap

Rafelkap

03-10-2014 om 10:51

schedel

Bij mij zit de deuk echt in mijn schedel. Ik heb gewoon een klein kuiltje. Eerst zat daar een wond die moeilijk dicht ging. Maar niemand die het ziet want mijn pony zit eroverheen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.