Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moeke

Moeke

15-01-2019 om 17:22

Desoriëntatie/duizelingen, zweetaanvallen, hoofdpijn

In de Kerstvakantie kreeg ik ineens last van bovenstaande: af en toe ineens fikse duizlingen, desoriëntatie, dingen uit mijn handen laten vallen, soms plots scherpe hoofdpijnen en vooral zweetaanvallen.
Eerst weet ik dat aan misschien ineens dagelijks alcohol (1 per keer) ipv alleen in het weekend, wegens de vakantie. toen aan misschien de overgang: mijn cyclus is de laatste tijd aan het verkorten, niet dramatisch, en het ritme is eruit; eerst de eerste dag heel veel, nu begint het met een dagje druppelen en komt dan op dag twee los en duurt soms wel 5 dagen.

Toen vertelde dochter dat dit dezelfde symptomen waren als zij zelf had gehad, een paar weken lang, en dat dat inderdaad heel lang aanhoudt. Ik hoorde het van nog anderen, dat die dat ook hadden gehad.
Inmiddels duurt het toch al heel lang en morgen maak ik een afspraak met de huisarts om te checken of er niet toch iets anders aan de hand is. Beter even uitsluiten, dacht ik zo.
Maar is er iemand die dit kent, bij zichzelf of bij anderen? Wanneer gaat dat eens over? Ik kan wel redelijk door functioneren, maar af en toe moet ik echt even plat, dan kan ik niets meer. Oja, ik kan me ook totaal niet concentreren, ben woorden en feiten gewoon kwijt.

Graag hoor ik iets!

Triva

Triva

15-01-2019 om 20:03

virus

op het evenwichtsorgaan?

Guppie

Guppie

18-01-2019 om 08:57

Bloedsuikerspiegel

Voor je hormonen en neurotransmitters is een stabiele bloedsuikerspiegel belangrijk. Daarom zorgen voor langzame koolhydraten, eiwitten, vet en vezels bij elke maaltijd. De alcohol zorgt, door de snelle suikers, voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel, zeker als er niks bij wordt gegeten. Op een site als www.energiekevrouwenacademie.nl vind je wel algemene info over de hormonen en hele gezondheid van vrouwen in/rond de overgang.

Stresskip

Stresskip

18-01-2019 om 12:54

Huisarts

Wat zei de huisarts? Ik heb vergelijkbare klachten gehad en bij mij kwam het door (heel gênant) verhoogde spierspanning door stress. Toen ik dat eenmaal had gehoord, en ik vertrouwen kreeg dat ik tijdens zo’n (paniek-) aanval niet dood zou gaan is het ook snel minder geworden.
Maar dus wel eerst goed laten uitzoeken dat het niets lichamelijks is.

Moeke

Moeke

21-01-2019 om 19:22

huisarts

Binnenkort krijg ik een bloedonderzoekje, dan weet ik meer. Ik heb Cinnazerine gekregen tegen de duizeligheid, maar dat werkt nog niet, ik heb er net eentje genomen en nog geen verandering.
Ben nu eens aan het zoeken (omdat het ook een anti-allergiemiddel is) of langdurig gebruik van cetarizine (hooikoortspillen bij LIDL) ook effect kunnen hebben op je evenwichtsorgaan.
Oja, het is inderdaad een virus aan dat orgaan. Moet zichzelf kunnen genezen, zegt de dokter. Het was twee dagen weg en ik werd net een beetje hoopvol, maar slaat het vandaag weer hard terug! Minder dizzy, maar ineens heel kortademig, hijgen, moe, terwijl ik bij dezelfde inspanning normaal niet hoef te rusten moest ik nu een paar keer gaan zitten.
Ben het beu!
Komende zomer maar eens proberen om ipv die pilletjes een neusspray en oogdruppels te gebruiken tegen de hooikoorts. Ik ben een beetje achterdochtig geworden, omdat ik dit van de zomer ook al vaak had. Toen dronken we echt vaak en veel, dus dat leek me de verklaring, en hoewel dat niet goed was natuurlijk, begin ik het nu aan die pillen et wijten. Jarenlang elke zomer slikken...

Heb het soms ook

En niet te wijten aan alcohol of pillen. "gewoon virus" op evenwicht orgaan, rete irritant en duurt heel lang voor het voorbij is.

Tegen duizeligheid werkt veel bewegen het beste, terwijl het normale gevoel is: stil wachten tot het voorbij is, maar met bewegen ben je er eerder vanaf.

Anke

Anke

22-01-2019 om 12:46

Geen alcohol

Antishistamine is onschuldig en helpt zelfs om astma op latere leeftijd te voorkomen, heeft mijn arts me altijd uitgelegd. Maar alcohol gaat inderdaad niet goed samen met antihistamine! Je kunt beter de alcohol laten staan.

Duizelig

Hier ook last van evenwicht door stress. Tandarts heeft een bitje gemaakt zodat ‘s nachts de kaken niet meer verkrampten. Klacht was toen snel over.

Moeke

Moeke

24-01-2019 om 14:48

Alcohol en antihistamine

Anke, dat is me wat idd, ik las nu eindelik de bijsluiter weer eens, op internet dan, en zag dat voor het eerst staan! In de bijsluiter van de pillen staat niets daarover. Dat heb ik dus nooit geweten. Maar toch ga ik eens iets anders proberen komend voorjaar.

bicyclette

bicyclette

24-01-2019 om 15:10

Moeke

"Maar toch ga ik eens iets anders proberen komend voorjaar."

Eh... als je nou gewoon de alcohol eens laat staan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.