Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Laura

Laura

15-03-2016 om 07:13

De aanloop naar de menstruatie

Is bij mij nog erger als de menstruatie dagen zelf. Ik word knettergek van het hele proces in m'n lijf wat ik duidelijk kan waarnemen

Ik ben jaren verminderd vruchtbaar geweest, heb heel wat hormoonkuren gebruikt om een zoon op de wereld te kunnen zetten, daarnaast drie miskramen gehad.

Ik ben 39, jaren aan de prikpil geweest, beviel mij altijd prima. Een jaar of twee geleden had ik steeds vaker een gevoel in m'n hoofd alsof er allemaal watten in zaten. Ik ben toen overgestapt op de pil, de Yasmine slikte ik maar daar kreeg ik behalve een prachtige huid, ook wat vage klachten van. Ook leek deze nogal op de Diana pil, en was ik enigszins bang voor trombose. Het ergste was dat ik tijdens de pil fase deze 1 keer vergat en daardoor zwanger raakte met een miskraam als gevolg, mijn lichaam had eindelijk na al die jaren een eisprong, vanaf dat moment had mijn lichaam weer een normale cyclus. Er was geen kinderwens meer, dus ik zocht naar een ander voorbehoedsmiddel.

Ik stapte over op de mirena spiraal, echt wat een uitkomst voor mij, werd niet meer ongesteld , mijn libido was in topvorm en ik kon de hele wereld aan! Helaas veroorzaakte deze bij mij cystes op m'n eierstok , waarvan er één is doorgegroeid en uiteindelijk scheurde met het gevoel van bloedverlies in m'n buik met een operatie tot gevolg.

Einde mirena, ik was het hormoon gebeuren zo zat, ik wilde even niets meer.
Nu slik ik al een jaar geen hormonen meer, m'n cyclus, ik kan er de klok op gelijk zetten wat er gebeurt in m'n lichaam.
Maar het proces een week voordat de bloeding doorkomt is verschrikkelijk.
Ik ben haast depressief , alles doet me pijn, ben een monster, libido zakt enorm, ik houd enorm veel vocht vast.
Ik heb hier ook geen zin in, de rest van de maand voel ik mezelf wel heel goed, maar ja, twee weken op twee weken af, het word me even teveel zo.
Ik las het ea over Vit B 6, dat schijnt te helpen bij menstruatie klachten, of zal ik weer aan de prikpil gaan, of de Yasmine ?
Wie helpt mij even mee te denken?

DA

DA

15-03-2016 om 10:36

Ik ga

Ik ga je aanraden om je huisarts of gynaecoloog te bezoeken en niet zelf te gaan rommelen met allerlei lapmiddelen tenzij geadviseerd door iemand met de kennis en die uit bloedresultaten ziet of jij die viB6 nodig hebt.

Hier ook gerommel. Mijn PMS werd steeds erger rond jouw leeftijd. Ik had soms de behoefte mensen pijn te doen. Vreselijk zo, met name inwendig, agressief als ik soms was. Sinds mijn 43e is het afnemend. Ik ben nog steeds maandelijks, soms 3-wekelijks ongesteld, maar ik heb het PMS niet meer! 49 Jaar.

HIer ook

Bij mij is de baarmoederslijmvlies weggebrand omdat ik veel te heftig menstrueerde maar ik heb nog steeds enorm veel last van PMS: kramp, moe, chagrijnig, soms ronduit depressief, opgefokt, etc. Is altijd 3 a 5 dagen voor de menstruatie. Ook al heb ik bijna geen bloedverlies meer.
Ik lees mee, vind ik het ook vreselijk. Maar heb geen tip.
Sini

Ikke

Ikke

15-03-2016 om 10:43

Mirena

Ik heb dus de mirena en bij mij is het elke maand nog steeds raak, het begint een humeur daarna met migraine een tot 3 dagen voor de ongesteldheid, op de dag van de start van de ongesteldheid legen mijn darmen zich helemaal en dan krijg ik 6 druppels bloed en is het voorbij.

Ik heb diverse pillen gebruikt maar overal was het precies hetzelfde. Ik heb dus ook geen oplossing anders dan de melding wellicht hoort het bij je.

Lola

Lola

18-03-2016 om 23:18

acupunctuur

Hoi

Ik had zelf last van hele heftige menstruatie en een hele lange aanloop. Ik was voor iets anders bij acupunctuur toen dit ter sprake kwam. Ze is zich er op gaan richten en het is helemaal overgegaan. Echt ongelofelijk. Nu na een jaar neent het weer wat toe. Maar zoals het was is het nooit meer geworden. Ik had al afspraak bij gynaecoloog maar daar was ik snel klaar. Die had er nooit van gehoord terwijl acupunctuur er wel om bekend staat Veel te kunnen doen bij hormoonzaken.
Groetjes Lola

Esther

Esther

15-05-2016 om 09:48

Misschien helpt dit bij PMS klachten

Dag allemaal,
ook ik heb jaren last gehad van PMS. Ik ben nu 40 en het werd alleen maar erger. Ik ben naar een consulente van Care for Woman gegaan. Zij kwam met een advies om magnesium te gaan slikken en DIM. Ik ben dit gaan slikken vanaf februari en ik merk echt een duidelijk verschil. Ik voel me veel rustiger en ben bijna niet meer geïrriteerd in de week voor mijn menstruatie. Alle andere klachten die ik had zijn bijna verdwenen.

Ik slik het volgende: 's ochtends bij het ontbijt: 1 pil magnesium 200 mg (ik heb bio active, kies wel een goed merk) en 1 pil AOV 1009 DIM-complex. 's avonds bij het avondeten nog 1 pil AOV 1009 DIM-complex. Het is een natuurlijk voedingssupplement. DIM heeft een positieve invloed op je hormoonhuishouding. Je kunt het online bestellen (even googlen).

Verder lekker sporten, gezond eten en op tijd naar bed. Advies dat ik nog van de consulente kreeg is om stress te verminderen. Vooral in de dagen waarin je normaal gesproken de meeste klachten hebt. Wees lief voor jezelf...

Ik hoop dat het voor jou net zo goed gaat helpen als het voor mij doet

54

54

15-05-2016 om 10:54

Hoera voor DIM!

Ik ben inmiddels 54, menstrureer nog steeds , de pms klachten liepen tot voor kort de spuigaten uit en begonnen al drie weken van tevoren. Mirena was niet afdoende, de pil had teveel andere bijwerkingen. Ik slik nu DIM (2x per dag) in combinatie met magnesium. Het verschil is echt heel erg groot. Ik merk nauwelijks meer iets van gespannen borsten, boze buien, migraine of vocht vasthouden. DIM zorgt voor een evenwichtiger wisselwerking tussen progesteron en oestrogeen.

oestrogeendominantie

Je kan eens wat opzoeken over oestrogeendominatie. een toestand die wordt verergerd door pil en spiraal. Dim schijnt een goed middel te zijn, zelf geen ervaring mee. gebruik zelf progesteroncrème en van mijn ernstige dip voor de menstruatie is weinig meer over.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.