Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Darm ontsteking

Goeiedag,

Mijn kind van 10 heeft sinds augustus bloed in zijn ontlasting.
Eerst dacht de huisarts dat het een fissure was dus mijn zoon kreeg een crème.
Het heeft heel even geholpen maar paar dagen later was het weer terug.
Huisarts weer gebeld en we werden naar een kinderarts gestuurd.
Die dacht dat mijn zoon aambeien had en gaf Florax om zijn ontlasting dunner te maken.
Mijn zoon had steeds meer buikpijn en kwam steeds meer bloed in de wc pot.
We gingen weer naar de kinderarts omdat de pijn werd erger.
Toen is besloten om een bloedonderzoek te doen en verder zijn ontlasting analyseren.
Op basis van de uitslag konden ze zien dat het om een darmontsteking ging.
Mijn zoon krijgt donderdag een gastro- en colonoscopie om te kijken wat het zou kunnen zijn.

Mijn zoon is niet afgevallen, heeft ook geen koorts gehad en eet/drink goed.
Dus verder symptomen heeft hij niet behalve de buikpijn en bloed als hij gaat poepen.
Soms heeft hij het gevoel dat hij moet poepen maar komt alleen maar bloed.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Ik maak me zorgen

Taruh

Taruh

06-12-2016 om 11:47

darmontsteking

het is een darmontsteking maar die colonscopie is er juist voor om te bepalen wat voor type het is.

Er zijn nogal wat mogelijkheden, de een ingrijpender als de ander.
Het kan zijn dat het een geneesbare variant is, maar het kan ook een chronische zijn. Maar daar kunnen wij met deze gegevens ook niets van zeggen.

Hebben ze geen vermoeden geuit?

Nana60

Nana60

06-12-2016 om 12:13 Topicstarter

Meer info na de kijkonderzoek

Ze zeiden dat ze ook meer zullen weten na de kijkonderzoek maar dat het van alles kan zijn: crohn, colitis of een champignon
Meer hebben ze niet gezegd.

Taruh

Taruh

06-12-2016 om 12:31

zorgen

je zorgen maken is terecht in deze situatie en ook heel begrijpelijk.

Alleen meer dan het rijtje wat al genoemd is kunnen wij ook niet noemen.
En dan is het nog eens heel vervelend dat bij de een colitis ulcerosa (als voorbeeld want daar heb ik ervaring mee) bij de een met medicatie zeer goed stabile te krijgen is en nauwelijks klachten geeft. (zoals bij mijn ex) terwijl een andere patient er dagelijks veel last van heeft en slecht in te stellen op medicijnen.

Je zult dus hoe vervelend ook, het onderzoek moeten afwachten en van daaruit kunnen jullie verder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.