Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lianne

Lianne

26-10-2020 om 17:33

Coronaregels voor kinderen onder de 12

Mogen jullie kinderen alles wat volgens de coronaregels is toegestaan? Of zijn jullie op bepaalde punten strenger?

Wij zijn op bepaalde punten wel wat strenger, omdat hoewel de kans op besmetting bij kinderen kleiner is ze ook nog steeds risico lopen.

Zo mag mijn dochter niet bij een vriendinnetje logeren of een vriendinnetje bij ons.
Sint Maarten lopen hebben we in september al voor bedacht dat dat niet mag.
En met opa's en oma's wordt nog steeds niet geknuffeld.

Kopzorg

Kopzorg

26-10-2020 om 18:01

Heb geen kinderen onder de 12 meer

Maar St. Maarten lijkt mij nou en activiteit die prima coronaproof te organiseren valt.
Kinderen zijn buiten, bellen aan, stappen naar achteren en als de deur open gaat zinnen ze hun lied. Allemaal iets pakken van de traktaties en klaar.
Voor de enkeling die hier langs de deur komt haal ik wel verpakte snoepjes.

vlinder72

vlinder72

26-10-2020 om 18:16

Weinig anders

Logeren deden wij toch al niet aan. Vraagt hij ook nooit naar. Opa en oma knuffelen doen wij nu niet. Binnen 1,5 meter komen van opa en oma ook niet. En bij een klein beetje verkouden zijn gaat niemand nog op bezoek bij opa en oma. Die zijn te oud en te kwetsbaar (80+).

Verder mag hij bijna alles. Spelen met vriendjes. Ze fietsen naar elkaar toe. Voetbaltrainen gaar ook gewoon door. Voor hem is er denk ik maar weinig veranderd. Opa en oma wonen niet in de buurt dus die zag hij voorheem ook niet zo vaak.

Sint maarten zou ook mogen van mij. Mits afstand wordt gehouden van de deur. Ik zet zelf ook wel iets klaar op afstand van de deur.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-10-2020 om 18:25

Alles

Zoon doet niet aan knuffelen, dus dat scheelt al.
En verder doet hij gewoon lekker wat hij wil doen.

Aanpassen

Ik pas mij aan aan de situatie. En soms wordt dat voor mij gedaan. St. Maarten is hier afgezegd.Het toneelstuk, vuur en chocomelk/glühwein met de ouders er bij is niet toegestaan. Er is nog getwijfeld over langs de deur gaan, maar bij twijfel doe dan maar helemaal niet. Breng je ook niemand in verlegenheid of in risico's. Overige jeugdactiviteiten proberen we zo te doen dat er alleen kinderen en wat begeleiding zijn. En dan laat ik ze gewoon gaan.

Het sporten van mijn kind kan ik niet zien, want binnen. Maar ik ben blij dat ze nog kan gaan dus ik zit of in de auto of doe boodschappen. Terug naar huis is een beetje omslachtig qua tijd. Muziekles gaat ze alleen op de fiets naar toe. Helaas repeteert het orkest nog niet. Verder speelt ze, komen er hier spelen etc. Het gaat nu lekker en beter met haar dan in april toen ze niemand zag en nergens kwam. Dus zolang het kan, kan het.

Ik leer mijn kind afstand te houden en voorzichtig te zijn bij volwassenen. Ze is 10 dus het hoeft nog niet dus foutje is geen ramp en als ze haar vragen dichterbij te komen dan ligt de verantwoordelijkheid bij de volwassene. Ook als ze 80+ zijn. Een oude mevrouw zei me laatst dat ze liever dit jaar doodging omdat ze haar naasten geknuffeld had dan dat ze weer eenzaam opgesloten in het bejaardentehuis zat en volgend jaar sterft. Ik snapte haar wel en ergens heeft ze gelijk.

Alternatieven voor 11 november

We hebben hier wel eens een lichtjesparade op een fietspad bij het buurthuis gehouden. Met na afloop chocola drinken en een zakje snoep scoren.

Je zou zoiets best kunnen doen. En dan elk huishouden bij elkaar lopen met afstand tot de anderen. En misschien zelfs mondkapjes op.

Er ging destijds een trommelgroepje kinderen voorop.

Het leven hoeft niet op te houden maar het zou een stuk veiliger kunnen.

Gewoon zoals altijd

St Maarten zoals ik het van oudsher (Alkmaar) ken en zoals het nu bij mij in de buurt (Amsterdam) gaat is behoorlijk coronaproof. Groepjes kinderen in de basisschoolleeftijd of jonger gaan van deur tot deur, meestal in een harde wind, bellen aan, raffelen razendsnel een liedje af en nemen snoep uit een naar hen uitgestoken schaal. Vroeger kreeg je dan een hand kruidnoten oid, maar tegenwoordig wordt er alleen voorverpakt snoep uitgedeeld. De kinderen zijn jong, blijven buiten staan, eventuele begeleidende volwassenen staan er op ruime afstand achter... het lijkt mij niet zo'n risico. En nogmaals, het waait meestal flink op 11 november, dus eventuele virusdeeltjes worden wel uit elkaar geblazen. En niemand blijft lang hangen, want de kinderen willen zo snel mogelijk naar het volgende huis en de blauwbekkende begeleiders willen zsm naar huis

Groeten,

Temet

Asha

Asha

27-10-2020 om 23:58

Eigenlijk alles

Mijn kinderen mogen eigenlijk alles wat volgens de regels mag. Ze gaan naar school, naar sportclubjes en spelen ook regelmatig bij vriendjes en ontvangen vriendjes hier. Aangezien ze met dezelfde kinderen ook op school, op de opvang en op hun clubjes zitten lijkt me het ook niet zo problematisch dat ze hier komen spelen. Het is natuurlijk een risico. Echter zolang ze naar school/opvang kunnen kan de rest er ook wel bij.
Op het hoogte punt van de crisis in het voorjaar toen ze niet naar school mochten speelden veel kinderen hier in de buurt ook nog gewoon met elkaar buiten dus afstand houden hebben ze nooit echt gedaan.
Het scheelt voor mijn gemoedsrust wel dat we geen oude kwetsbare mensen in de buurt hebben waar we frequent contact mee hebben.

We willen wel straks weer bij oma die ver weg woont logeren. Ik heb er over nagedacht wat het handigst is en mijn plan is nu om een huisje in de natuur te huren voor een paar dagen en daar eerst als gezin heen te gaan. Daar dan gewoon onder elkaar blijven. Dan na 5 dagen of zo als het grootste risico voor besmetting voorbij is gaan we dan naar oma toe. Het is niet helemaal zonder gevaar natuurlijk maar zo beperken we het risico. Oma is ook niet erg kwetsbaar en zo kunnen we toch elkaar weer zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.