Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2022 om 11:19

Corona zelftest


Eppos schreef op 04-02-2022 om 20:55:

‘ Wij ontvingen vandaag een mailbericht dat er 100 leerlingen positief getest waren (van de ongeveer 700 leerlingen) ‘

Zijn die 100 leerlingen dan met een zelftest of via een teststraat getest? En welke is nou betrouwbaarder?

Dat stond niet in de brief van school maar ik hoor nooit dat iemand na een positieve zelftest daarna negatief test bij de GGD. Andersom wel dus negatieve zelftest en toch positief bij de GGD. 

Ik had vandaag een positieve zelftest, ga morgenochtend een PCR doen. Test al twee weken lang elke morgen want ook op onze school wemelt het van de besmettingen en blijk ik steeds in nauw contact te zijn geweest met iemand die positief blijkt. Het was een kwestie van tijd dat ik ook een keer de sjaak zou zijn. Nergens last van trouwens, zonder die zelftest zou ik geen flauw vermoeden hebben gehad.

Als je dus steeds negatief zelf test kom je  er misschien wel niet achter dat je wel positief bent, tenzij je natuurlijk klachten hebt en reden ook naar de teststraat te gaan. Of om andere reden naar de teststraat je daar laat testen en dan positief blijkt te zijn.

skik schreef op 04-02-2022 om 21:24:

Ik had vandaag een positieve zelftest, ga morgenochtend een PCR doen. Test al twee weken lang elke morgen want ook op onze school wemelt het van de besmettingen en blijk ik steeds in nauw contact te zijn geweest met iemand die positief blijkt. Het was een kwestie van tijd dat ik ook een keer de sjaak zou zijn. Nergens last van trouwens, zonder die zelftest zou ik geen flauw vermoeden hebben gehad.

Nou daarom. Als je steeds geen reden hebt om naar de teststraat te gaan. Ga je niet voor de lol. 
Hele Corona tijd geen besmetting, geen contact met Corona-geïnfecteerde meegemaakt. Kinderen 1x of 2x voor een loopneus. Alleen een keer dat een leraar beide, goh die klasgenoot genoot had gerelateerde klachten. En het was al een halve werk later, was de zelftest er al. Heb me 1x laten testen in april bijbenen teststraat omdat ik gewone vette verkoudheid had. En een x voor een evenement. Ik tel echt hooguit 6x bij de teststraat omdat het dan nodig was. 
Ik kom dan ook bijna nergens op de supermarkt en vaste plekken zoals school en werk na. En dan moet het mondkapje op en afstand 

Plantenbak schreef op 04-02-2022 om 21:17:

[..]

Dat stond niet in de brief van school maar ik hoor nooit dat iemand na een positieve zelftest daarna negatief test bij de GGD. Andersom wel dus negatieve zelftest en toch positief bij de GGD.

Ja hoor, ik ken iemand die een positieve zelftest had, maar negatief testte bij de GGD.

Bijtje82

Bijtje82

04-02-2022 om 22:31

Schemerlampje schreef op 04-02-2022 om 22:08:

[..]

Ja hoor, ik ken iemand die een positieve zelftest had, maar negatief testte bij de GGD.

Jep bij mij op werk ook. 

‘Ja hoor, ik ken iemand die een positieve zelftest had, maar negatief testte bij de GGD.’

Je kan nog in de staart van de ziekte zitten en net beter zijn als je het natest bij de ggd. Of zoals in de praktijk, pas drie dagen later terecht kan en dan echt al beter zijn. 
Ik snap die rijen dik ook niet bij die teststraten. De opmerking dat je negatief test maar positief daar wegkomt omdat je toch in een rij staat met mensen die daar met goeie reden staan is niet gek.

skik schreef op 04-02-2022 om 21:24:

Ik had vandaag een positieve zelftest, ga morgenochtend een PCR doen. Test al twee weken lang elke morgen want ook op onze school wemelt het van de besmettingen en blijk ik steeds in nauw contact te zijn geweest met iemand die positief blijkt. Het was een kwestie van tijd dat ik ook een keer de sjaak zou zijn. Nergens last van trouwens, zonder die zelftest zou ik geen flauw vermoeden hebben gehad.

Op scholen is het schering en inslag afgelopen 2 weken hebben wij 8 meldingen gekregen van besmettingen waarvan 1 de docente, een invaller kon onverhoopt niet komen Ivm quarantaine en dan zijn er nog kinderen die wel besmet zijn maar niet in de klas zijn geweest in de.periode voorafgaand aan de besmetting.

Afgelooen week 2 dagen les gehad voor de rest geen les Ivm besmetting docent en dat is maar goed ook want dan zijn ze even een dag of wat niet meer met elkaar. Overigens van geen enkel kind / juf bericht over ernstige ziekte. 

Eppos schreef op 04-02-2022 om 22:38:

‘Ja hoor, ik ken iemand die een positieve zelftest had, maar negatief testte bij de GGD.’

Je kan nog in de staart van de ziekte zitten en net beter zijn als je het natest bij de ggd. Of zoals in de praktijk, pas drie dagen later terecht kan en dan echt al beter zijn.
Ik snap die rijen dik ook niet bij die teststraten. De opmerking dat je negatief test maar positief daar wegkomt omdat je toch in een rij staat met mensen die daar met goeie reden staan is niet gek.

Ik snap die rijen wel, een positieve test is garantie voor een herstelbewijs, en dat geeft dus weer vakantie mogelijkheden.

Garantie voor herstel, dat zou dus een G opleveren en je mag overal weer in waar iedereen heen mag die gevaccineerd of getest is. En zelfs op vakantie als je dat wilt. 
Als je negatief was en bij die teststraat besmet wordt, levert het dus iets op. Mogelijk wordt je wel heel ziek maar daarna tenminste een G. 
Doe mij maar een zelftest. 
Heb de school weer aangesproken. Er bleken dus toch meer leerlingen te zijn die tegen dit probleem aanlopen. Of ze nou niet op tijd bestellen, ze razendsnel op zijn (geloof het niet), of gewoon moeilijk doen met geven?

Vraag me toch af hoe je kan denken dat je besmet wordt in de rij bij de teststraat. Looproutes, GGD-medewerkers die opletten of er afstand gehouden wordt, ruim opgezet, daar kan je echt niet dicht genoeg en lang genoeg bij iemand komen om besmet te raken. 

skik schreef op 05-02-2022 om 11:41:

Vraag me toch af hoe je kan denken dat je besmet wordt in de rij bij de teststraat. Looproutes, GGD-medewerkers die opletten of er afstand gehouden wordt, ruim opgezet, daar kan je echt niet dicht genoeg en lang genoeg bij iemand komen om besmet te raken.

Niet overal zijn die er. Ik vond het ook dicht op elkaar staan toen ik er was. Je staat toch 10-15 minuten op redelijk korte afstand van dezelfde mensen. En als zoals daar de rij ook nog terugdraait met alleen een afzetlint ertussen, zijn er nog meer mensen dichtbij. En er stond geen medewerker bij de rij.

skik schreef op 05-02-2022 om 11:41:

Vraag me toch af hoe je kan denken dat je besmet wordt in de rij bij de teststraat. Looproutes, GGD-medewerkers die opletten of er afstand gehouden wordt, ruim opgezet, daar kan je echt niet dicht genoeg en lang genoeg bij iemand komen om besmet te raken.

Ik was donderdag bij een groot test/vaccinatiecentrum. Gescheiden parkeerplaats voor vaccineren en testen. Bij vaccineren alle ruimte maar bij het testen liep een stroom mensen en lang niet iedereen had bij het parkeren of fietsen al een mondmasker. Die ging soms pas op bij de ingang. 

Vanaf de ingang stonden medewerkers maar daar voor was niemand en stonden auto's en fietsen overal dicht tegen elkaar aan geparkeerd. Liepen mensen in groepjes langs alle dranghekken. Juist daar realiseerde ik mij hoe gevaarlijk  zo'n teststraat is. Lang niet iedereen houdt afstand en is voorzichtig. 

Ik houd zoiezo niet van in een rij staan. In de supermarkt of een winkel is het toch dat iemand nog even voor je langs graait als je zelf voor het schap staat. En in rijen die zo lang zijn willen mensen graag aansluiten. Staat echt niet iemand op te letten.
Onbedoeld staat er iemand in je aura alleen al omdat je niet hard genoeg opschiet met je boodschappen inpakken. Nog los van Corona, voel ik een vreemde dus das geen anderhalf meter maar gewoon tegen je aan, hou ik niet van. Bekenden ken je de naam van mocht je besmet zijn. Een vreemde kan ik niet laten weten goh ik was trouwens positief.

skik schreef op 05-02-2022 om 11:41:

Vraag me toch af hoe je kan denken dat je besmet wordt in de rij bij de teststraat. Looproutes, GGD-medewerkers die opletten of er afstand gehouden wordt, ruim opgezet, daar kan je echt niet dicht genoeg en lang genoeg bij iemand komen om besmet te raken.

Ik ben 1x 'officieel' getest (aantal maanden geleden) en toen werd 1 van de medewerkers (degene die het staafje in je neus steekt) net heel boos toen ik aan de beurt was omdat er teveel mensen binnen en te dicht op elkaar stonden. 'Je zou hier nog corona oplopen als je dat nog niet hebt!' en 'Ik heb zelf al een keer corona gehad en wil het niet nog een keer!' mopperde hij daarna nog in ons hokje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.