Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-07-2020 om 12:28
Wat kan ik doen voor mijn mantelzorger of pgb-zorgverlener als ik mij laat testen?
Tot de testuitslag bekend is, kunt u beschermingsmiddelen regelen voor uw mantelzorger of pgb-zorgverlener. Uw huisarts of de GGD kan op uw naam een elektronisch recept uitschrijven. Daarmee kan uw mantelzorger of pgb-zorgverlener gratis een pakket ophalen bij de apotheek. Het pakket bevat: handschoenen, mondneusmaskers, halterschorten, een bril en een flacon desinfectans.
Er zijn dan twee opties:
U heeft geen corona. Uw mantelzorger of pgb-zorgverlener heeft geen beschermingsmiddelen meer nodig.
U heeft wel corona. Uw mantelzorger of pgb-zorgverlener heeft voor een langere periode beschermingsmiddelen nodig.
Belangrijk is: u krijgt langdurige zorg. Dat betekent meer dan 8 uur per week en langer dan 3 maanden.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/uitslag-test
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.