Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dubbeltje

dubbeltje

09-06-2015 om 21:05

combinatie ritalin/concerta met drugs, lachgas, alcohol?

Weet iemand of lachgas of xtc of andere soorten van drugs een andere uitwerking hebben met ritalin of concerta?
Van alcohol weet ik dat het eerder missselijkheid kan geven, maar dat het deels ook een positieve werking kan hebben omdat het de impuls tot grenzeloos veel drinken onderdrukt. Maar van andere middelen weet ik dat niet. Of zou er ergens een site zijn waar dat expliciet beschhreven staat?

Ik ben er vanavond achtergekomen dat zoon 16 jaar, ADHD toch met zijn vriend aan het experimenteren is met alcohol, wiet en lachgas dus... Ernstig gesprek gevoerd en hem geprobeerd via zijn eigen verantwoordelijkheid aan te spreken, zonder omgang met die vriend te verbieden e.d. Maar oei oei oei wat vind ik dit moeilijk...

Geen goed idee

ADHD'ers zijn doorgaans verslavingsgevoeliger. Drugs kunnen zowel de effecten van de medicatie versterken of verstoren.

http://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/alcohol/alcohol-en-medicijnen/adhd-alcohol/

http://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/cannabis/cannabis-en-medicijnen/adhd-cannabis/

skik

mireille

mireille

09-06-2015 om 23:23

navragen

Vraag het na bij degene die je zoon ritalin voorgeschreven heeft. Die kan jou en jouw zoon precies uitleggen wat hij wel/niet kan doen in combinatie met ritalin. Misschien sowieso niet onverstandig met de behandelaar te spreken, gzien alle draadjes die momenteel over je zoon gaan. Hij is duidelijk op heel erg veel gebieden aan het experimenteren.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

10-06-2015 om 11:27

Drugs

Beslist geen drugs of alcohol met medicijnen voor ADHD! Het versterkt de werking en zeker ook de negatieve bijwerkingen. En inderdaad zijn mensen met ADHD verslavingsgevoeliger dus het risico op verslaving is extra groot. Jouw zoon is echt verkeerd bezig dus als ik jou was zou ik hulp inschakelen voordat het echt uit de klauwen loopt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.