Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cerazette

Hallo,

Ik heb een vraagje over Cerazette. Ik slik deze nu een maand of 4 en hij bevalt me goed. Alleen is het nu zo'n 6 weken geleden dat ik voor het laatst 'ongesteld' ben geweest. Af en toe een drupje bloed, maar meer niet. Sinds een week veel menstruatiekrampen, zo erg dat ik er pijnstilling voor moet innemen. Ik ging er dus vanuit dat ik ongesteld zou worden, maar dit gebeurt maar niet. Is dit iets wat normaal is bij Cerazette? Ik neem hem altijd op de goede manier in, altijd 's avonds. 1x vergeten, maar binnen de 12 uur ingenomen. 1x snel erna diarree gehad, maar toen hebben we de week erop volgend een condoom gebruikt. Verder geen gekke dingen gedaan. Heb ook pijnlijke borsten en ben erg moe. Nu heb ik 2 jonge kinderen waarvan 1 zorgenkindje, dus tja, zo gek is het ook weer niet om moe te zijn. Zwangerschap lijkt mij toch uitgesloten? Dit is ook niet de bedoeling. Ik hoop van jullie te horen dat dit herkenbaar is en ik mij geen zorgen moet maken.

Afgelopen week heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer migraine (met aura) gehad. Van wat ik op internet zie, zou dit met deze pil eigenlijk niet meer voor moeten komen? Ook lees ik dat het niet verstandig is een anticonceptiepil te slikken wanneer je last hebt van migraine met aura. Ook heb ik afgelopen week last gehad van mijn bekken, wat ik eigenlijk altijd een paar dagen heb wanneer ik ongesteld ben. Alles klopt dus, behalve dat er geen bloeding is geweest.

Wat verschillende vragen, hopelijk is er iemand die me wat wijzer kan maken.

Bedankt!

Jackie

Jackie

24-09-2017 om 18:00

ehm

Heb je een zwangerschapstest gedaan? Want die is wat nauwkeuriger dan een stel forumleden

Brenda36

Brenda36

24-09-2017 om 18:12 Topicstarter

Nee

Nee, die heb ik ook niet in huis. Ik ga er eerlijk gezegd ook vanuit dat dat het niet is. Ik vraag me vnl af of die krampen er bij horen en hoe het zit met migraine en het gebruik van deze pil.

Jackie

Jackie

24-09-2017 om 20:34

Toch

Ik zou je toch adviseren om eerst een zwangerschap uit te sluiten, er bestaat namelijk, hoe klein ook, toch een kans dat je zwanger bent. Als je de eerste maanden na start van deze pil de genoemde bijwerkingen niet hebt gehad lijkt het me sterk dat dit nog een soort van verlate bijwerkingen zijn? Sorry, verder kan ik je niet helpen want ik heb er geen ervaring mee. Hoop dat je snel achter de oorzaak komt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.