Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bikinilijn

Bikinilijn

02-05-2019 om 15:01

Bultjes bij ontharen

Dochter heeft altijd veel last van bultjes na het ontharen van haar bikinilijn. Ze onthaart (naar eigen zeggen) met een goed mesje, meestal in bad of onder de douche (dus als de huid wat zachter is). Ze heeft al geprobeerd met en zonder scheerschuim/gel en verschillende soorten cremes na het scheren. Dat helpt allemaal niet zo.

Wie heeft er ook last van (gehad) en heeft een goede tip voor haar?

Roda

Roda

03-05-2019 om 08:28

Koelzalf

Zou een beetje koelzalf erna helpen om het in ieder geval wat te verzachten?

Laura

Laura

03-05-2019 om 08:33

misschien met olie?

Wij gebruiken nu scheerolie. Eerst van het eigen merk Kruidvat maar dat is best prijzig voor een heel klein flesje. En later heb ik dat flesje (want wel een handig spuitmondje) gevuld met gewone babyolie van het eigen merk, en dat werkt prima. Is heel zacht, en geen bultjes (ik vind zelf scheerschuim heel naar, heel ontvettend, lijkt het wel) misschien het proberen waard? En babyolie is niet zo duur, dat scheelt ook weer

Laura

Laura

03-05-2019 om 08:33

oh en...

En we scheren onder de douche, anders is het misschien wel geklieder met die olie.

Barb

Barb

03-05-2019 om 12:22

Onder de douche?

Dan gaat al dat vet je buis in en zorgt voor uiteindelijk een verstopping.

Nestosyl of zinkzalf/ sudocreme na het scheren verzacht.

jip

jip

03-05-2019 om 12:30

Wilkinson

Wilkinson intuition scheermesjes, met een blok zeep er omheen. Natmaken onder de douche en nooit ergens last van,ik gebruik het al 20 jaar en wil nooit meer anders.

Groetjes,
Jip

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-05-2019 om 13:11

Altijd bultjes

Ik herken het, de bultjes, dus ik onthaar alleen nog maar wat anders uit mijn bikini met niet al te hoog opgesneden broekje steekt.

Nora

Nora

03-05-2019 om 22:07

Niet doen

Gewoon niet doen, ontharen op die plek.
Hartstikke gevoelig ook voor ontstekingen ed daar.

Bikinilijn

Bikinilijn

06-05-2019 om 12:05

Dank!

Sorry voor de late reactie, ik was een paar dagen offline.
Maar ik heb jullie tips allemaal gelezen en zal ze doorgeven aan dochter. Wellicht toch een ander mesje en misschien inderdaad iets verkoelends of sudocreme voor erna. Die olie lijkt me ingewikkeld, maar misschien vindt dochter het wel handig. Ik geef het in elk geval door.

Niet scheren zal voor haar geen optie zijn vrees ik Nora. Ze wil er straks op vakantie toch een beetje leuk bijlopen.

Iedereen bedankt voor de input!

Nora

Nora

06-05-2019 om 13:40

Snap het

Maar erg leuk zie je er niet uit met ontstekingen aldaar

Ik baal er van dat de bikini mode hier doorgaans absoluut niet op inspeelt.
Zelf heb ik het na jaren geklieder opgegeven en een broekje met pijpjes gekocht, maar dat was flink zoeken. Ik scheer daar nooit meer.

Vogel

Vogel

08-05-2019 om 09:57

Definitief ontharen

Ik zie het er de komende vijftien jaar toch niet van komen dat vrouwen in het gebied tussen tenen en navel haar mogen hebben.

Laura

Laura

08-05-2019 om 10:17

olie superfijn

Die olie is echt geen geklieder hoor, anders koopt ze eens zo'n flesje bij het Kruitvat, ongeveer 8cm hoog, wit met roze. Toen ie op was heb ik gewone babyolie gekocht bij de Jumbo, voor in babybadjes, en daarmee het flesje gevuld. Er zit een klein dopje op waarmee je een beetje op je handen kan spuiten. Je smeert ermee in wat je wilt scheren, schaamstreek/oksels (dat valt er vervolgens niet af o.i.d. hoor) en dan kan je scheren. Door de olie is alles heel glad, dus geen wrijving van het mesje, en ik heb dan geen bultjes. Scheerschuim vind ik heel naar, het is ontzettend ontvettend, zo voelt het aan tenminste, en als ik het dus op mijn handen heb gehad dan moet ik mijn handen na het douchen en afdrogen wel meerdere keren insmeren met vette creme wil het weer een beetje prettig aanvoelen. (laat staan wat het dus doet met de huid van je oksels/schaamstreek)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.