Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dia

Dia

15-04-2015 om 21:26

buikpijn + ..

Ehm, ja, lees niet verder als je niet tegen vies kan.
Sinds 10 dagen heb ik diarree. Het startte met twee keer 'erg' (heel dun, vies), maar het is nu nog steeds niet over eigenlijk. Meestal hoef ik hiervoor maar 2 of 3 keer per dag naar de wc en heel dun is het zeker niet meer, maar ook niet normaal. Een groot deel van de dag kan ik goed functioneren (naar mijn werk, sporten zelfs), vooral direct na het ontbijt en diner krijg ik buikpijn.
Misschien moet ik naar de dokter maar mijn man denkt dat dat overdreven is, omdat hij dacht te weten dat de huisarts het pas als diarree ziet als het waterdun is en 5x per dag. Zelf ga ik ook liever niet te snel.
Maar heeft iemand een idee? Als je iets verkeerds zou hebben gegeten zou dat toch geen 10+ dagen problemen geven? En als het een bacteriënprobleem is, wanneer houdt dat dan eens op?
Hopelijk heeft iemand een idee of tips.

dc

dc

15-04-2015 om 21:29

10 dagen?

Nou, dat is volgens mij genoeg om eens langs de dokter te gaan hoor.

Katniss

Katniss

15-04-2015 om 21:30

Ga maar wel

De huisarts vindt dat echt niet overdreven. Waarschijnlijk is het niets ernstigs, maar het kan geen kwaad om het even te laten onderzoeken. Een parasiet of zo gaat niet vanzelf weg.
Drink je trouwens melk bij ontbijt en diner?

Dia

Dia

15-04-2015 om 22:03

melk

Bedankt voor de snelle reacties. Misschien dus toch morgenochtend even huisarts bellen hiervoor. Goed.
Nee, ik ben niet zo'n melkdrinker. 's Morgens een combinatie van wat müsli, verse sinaasappelsap en yoghurt. En voor het overige is mijn eetpatroon ook niet veranderd.
Ik ben wel wat meer gaan sporten (hardlopen, heel laag niveau omdat ik het moeilijk vind) en ik drink veel minder alcohol (was 2 a 3 glazen per dag, is nu meestal 0), maar dat is al langer, 7 weken of zo.

Ook al hebben jullie me overtuigd, misschien weet iemand nog iets zinnigs te zeggen?

Astrid

Astrid

15-04-2015 om 22:23

zinnig of niet maar

Er heerst momenteel een zeer venijnig darmvirus dat tot 3 weken kan aanhouden en waar je je nogal moe van kan voelen, wat misselijk enz.

Mijn vader heeft het gehad en toen hij naar de huisarts ging hadden ze daar 3 zieken met hetzelfde virus en al heel wat patienten langs gehad. Uiteraard zegt dit niet alles, kan het lokaal zijn, maar meestal gaan die virussen redelijk snel rond.

Als de ontlasting nu minder dun is dan eerst en je minder vaak naar het toilet moet dan voorheen, heb je grote kans dat het virus dus op zn retour is.
Als je je eten binnenhoudt, genoeg drinkt, je je niet erg ziek voelt, geen koorts hebt, geen bloed bij de ontlasting, dan zou ik het zelf nog wel een week aan durven kijken.

Maar als je twijfelt, je je ziek voelt, dan kun je uiteraard gewoon de arts bellen of een afspraak maken.

Mijntje

Mijntje

16-04-2015 om 06:44

virus

Ik had ook een buikgriep, nog niet zo lang geleden en was daar ook lang ziek/moe van. Ik had de overgeef-variant, mijn zoon had ook veel buikpijn. Ik zou zelf nog een paar dagen afwachten en uitkijken met wat je eet, als het over een week niet over/veel beter is zou je de huisarts kunnen vragen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

16-04-2015 om 07:22

Ja hier ook

Ook een vervelende buikgriep. Ikzelf, mijn man en mijn zoon. Allemaal een paar dagen diarree en daarna nog zeker een week een naar gevoel in de buik en van die vervelende steken. Die vermoeidheid hadden wij ook.

Ik zou zelf ook nog een week afwachten, maar als je zelf het idee hebt dat het iets anders is kan je toch de ha even bellen om te overleggen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-04-2015 om 09:26

Ja gewoon bellen....

Laat de assistente maar bepalen of het nodig is.

Inderdaad virus

ik zou toch overleggen met de huisarts of je het nog aan kan kijken of dat er meer nodig is. Mijn man zat tegen uitdroging aan en gebruikt nu nog steeds loperamide om het acceptabel te houden (heeft ook een stoma).

Wel fijn dat je er "gewoon" alles mee kunt doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.