Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Janneke

Janneke

21-02-2015 om 19:27

Buikoperatie cyste

Hoi allemaal,
Volgende maand onderga ik een buikoperatie. Ze gaan een cyste verwijderen via een verticale snede die loopt van schaambeen tot ver boven mijn navel. Ik zie erg tegen de operatie op, de narcose, de pijn erna, de mogelijke complicaties en de lange herstelperiode. Het kan helaas niet anders omdat de cyste erg groot is.
Het schijnt veel voor te komen dus ik hoor graag ervaringen. Viel het mee of tegen? En waar moet ik rekening mee houden?

Groetjes en bedankt,
Janneke

An-nA

An-nA

21-02-2015 om 19:35

Valt reuze mee

Tja, ik heb een buikoperatie ondergaan en daarvoor ook meerdere laparascopien. Ik vond het altijd meevallen. Een buikoperatie is wel heftiger dan een laparascopie. Tijdens de buikoperatie zijn zoveel van mijn linker als rechtereierstok erg grote cystes verwijderd alsmede delen van mijn eierstokken. Uiteindelijk ben ik zelf na deze ingrijpende operatie toch nog dmv ivf zwanger geworden. Ik vond het dus reuze meevallen, ff een paar dagen niet tillen en niet stofzuigen e.d. Ook het herstellen valt reuze mee en van complicaties heb ik zelf niet gehoord. Het ligt er ook aan hoe je er zelf in staat en hoe hoog je pijngrens is. Probeer je niet te veel zorgen te maken/ druk te maken van tevoren. sterkte!

Blikje

Blikje

21-02-2015 om 20:45

Ook meegemaakt

Ha Janneke,

28 jaar geleden had ik een cyste aan mijn eierstok, een behoorlijk grote (formaat paprika). Ik ben daaraan geopereerd, het kon niet vaginaal dus het werd een horizontale jaap, die later nog een keer gebruikt is voor een keizersnede. Waarom moet er bij jou een verticale incisie worden gemaakt?
Ik was destijds nog een jonge meid (23) en heb weinig last gehad van de operatie an sich - alleen op de volledige narcose had ik me behoorlijk verkeken, heb een half jaar last gehad van concentratiestoornissen en vermoeidheid.
Veel sterkte!
Blikje

Lotgenoot

Lotgenoot

21-02-2015 om 20:54

Viel mee

Hoi Janneke

Bijna twee jaar gelden is bij mij ook een grootte cyste weggehaald.
Viel achteraf mee, wel een paar weken erna nog behoorlijk moe geweest.
Dit laatste kan ook door een laag hb gekomen zijn.
Een narcose ging 28 jaar geleden met andere stoffen dan nu, dus kun je slecht met elkaar vergelijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.