Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Buikgriep

Mijn man heeft afgelopen week flinke buikgriep gehad: overgeven, diarree, koorts en hoofdpijn. Het is zondagnacht begonnen en inmiddels is hij alweer behoorlijk opgeknapt, alleen het eten lukt nog niet. Het is nu vrijdag en hij heeft dus al 5 dagen niets anders gegeten dan wat crackertjes (af en toe met smeerkaas, maar dat valt ook niet zo heel lekker). Iets anders wil ie echt niet eten en toen hij vanmiddag (op mijn aandringen) een banaan at had hij direct weer last van buikpijn en misselijkheid. Ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken, is dit normaal?

Triva

Triva

11-03-2016 om 21:15

lastig

Mijn man en ik hebben het een keer tegelijk gehad en waar ik blijf eten ook al komt het er weer uit eet mijn man helemaal niets. Ik knap dan veel sneller op waar hij er veel langer over doet.

Het kan dus best zo zijn dat, omdat de maag leeg ik, hij steeds weer zieker wordt van wat eten, iets wat over gaat als hij maar regelmatig er iets in stopt. Zoals ik dat dus doe.

Maar als je het niet vertrouwt: HAP bellen.

Drinkt hij wel goed, blijft dat er wel in? Let op dat zijn urine niet te donker is.

Gezonde volwassene.

Bij baby's, peuters, zieken en bejaarden is het oppassen voor uitdrogen maar een gezonde volwassene valt hoogstens een paar kilo af van een buikgriep.
Hij voelt zich weer iets beter en drinken lukt wel.

Misschien wat bouillon bij die crackers? Wat Triva zegt ervaar ik ook. Steeds kleine beetjes eten, dan knap ik sneller op.
Ik heb altijd zin in friet als ik beroerd ben geweest en cola. Misschien raar, maar dat blijft prima binnen.
Beterschap voor je man!

Tom

Tom

12-03-2016 om 00:03

drinken

Drinken is het belangrijkste. Maag/darmvirus kan zomaar 7-10 dagen duren, je mag alles eten en dat houdt zeker je energie beter op peil, maar het is niet erg als je een tijdje niet eet. Drink bouillon, eet wat yoghurt, misschien een stukje banaan ipv meteen een hele en verdeel dat over de dag. Het niet eten verzwakt je snel, daarom beter vaker kleine beetjes.
Een banaan kan (bij mij in elk geval met een gevoelig maag) al snel verkeerd vallen. Te groot, hard, misschien net te rijp of te onrijp.
Kleine beetjes, regelmatig, ook drinken kun je varieren met zoet/zout.

Nastia

Nastia

12-03-2016 om 08:24

Ja, dit is normaal. Je kan een behoorlijke tijd zonder eten, zolang hij maar wel genoeg vocht binnenhoudt. De vuistregel van mijn huisarts bij buikgriep: eten/drinken waar je trek in hebt en rustig opbouwen...

Beterschap!

bieb63

bieb63

12-03-2016 om 12:49

ja cola

om e.o.a. reden helpt dat bij veel mensen tegen misselijkheid. T'is i.i.g. vocht... En ik zou de gewone variant nemen ipv light, want die suiker mag hij nu wel even hebben.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-03-2016 om 17:41

Cola

Cola en zoute chips zijn hier altijd een goed medicijn bij buikgriep

O gelukkig.

Cola en friet is dan toch een signaal van het lichaam.
Vocht, suiker, zout en koolhydraten

En wat vet in de vorm van mayonaise, jammie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.