Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tiepmiep

Tiepmiep

16-07-2015 om 17:26

Brom in oor

Ik heb de laatste tijd herhaaldelijk last van en brom in mijn oor. Geen idee waar dat nou vandaan komt. Het klinkt en voel of ik na een lange autorit uit de auto stap,dan heb je ook weleens van die "dukke" oren.
Het geeft ook een licht gevoel van onbalans. Ook bepaalde geluidsfrequenties voelen vervelend. Het hindert me nogal. Ik heb me verder niet blootgesteld aan herrie ofzo. Het is afwisselend welk oor het is. Bij het opstaan is het ergst, s'avonds wordt het pas minder.
Herkent iemand dit?

Wikke

Wikke

17-07-2015 om 15:00

huisarts

Ik denk dat de huisarts de aangewezen persoon is hiervoor. Zelf herken ik je klachten niet, maar google eens op tinnitus
http://www.nvvs.nl/nl-NL/Tinnitus/Heb-ik-tinnitus/Hoe-klinkt-tinnitus

Of virusinfectie op evenwichtsorgaan of wellicht de ziekte van Menière.

moreen

moreen

18-07-2015 om 17:16

ja

ik hier een tijdje geleden ook een draadje over gestart; ik had een soort onderbroken geluid zeg maar. Ik denk dat het bij ook met spanning te maken had; het is in elk geval ook weer over gegaan. Irritant he?

tenzij het inderdad een virus op je gehoororgaan is...dit heb ik ook gehad maar toen was ik echt 'bedlegerig' zeg maar. Kon ik echt niet opstaan, ik was zwaar duizelig n misselijk. Toen het minder werd na een dag of twee kon ik langzamerhand iets meer. daarbij had ik geen gekke geluiden of bromtoon.
Bij Meniere ben je ook erg duizelig en kun je niet liggen.

Bromtoon

Het kan zowel om tinnitus gaan als een bestaande bromtoon. Sommige mensen (schatting 2,5% van de mensen) kunnen zeer lage tonen horen die anderen weer niet horen. Indien u de bromtoon niet overal kunt horen, kan het mogelijk gaan om laagfrequent geluid. Er is een meldpunt geopend om alles in beeld te kunnen brengen waar het geluid aanwezig is. Kijk op www.bromtonen.nl voor meer informatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.