Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Poepert

Poepert

11-12-2013 om 11:02

broekpoep in de nacht?

Zoon, 15 jaar wordt ineens iedere ochtend (nu 3 x) wakker met enige ontlasting in zijn onderbroek... Hij schaamt zich wel maar komt het zelf vertellen, ik denk niet dat het onder 'gedragsdingetjes' valt zeg maar, maar echt iets wat hem over komt.
Iemand enig idee wat ik daarmee moet?

Moeder

Moeder

11-12-2013 om 22:24

Verstopping

Een mogelijke oorzaak zou verstopping kunnen zijn. Dan zit er, zeg maar, een hoeveelheid ontlasting in de weg en daarlangs lekt er wat. Ik zou een bezoekje aan de huisarts brengen en vragen om laxeermiddel zodat de boel los komt. En daarna natuurlijk er op letten dat hij voorkomt dat 'ie weer verstopt. Als het dat was dan natuurlijk. Succes

Poepert

Poepert

12-12-2013 om 13:35

ik denk

inderdaad dat dat het was. Zoon drinkt heel slecht en is nauwelijks te motiveren. Heel lastig als je je zoon van 15 achter zijn broek aan moet zitten met eten en drinken...

Moeder

Moeder

14-12-2013 om 09:48

Ervaring

Mijn jongste had ook last van verstopping vandaar mijn verhaal. Geen "lekkage" gelukkig maar wel buikpijn. Hij is niet zo'n drinker en houdt niet van groenten en fruit en eet geen bruin brood. Dan ligt verstopping natuurlijk op de loer.
Heeft 'ie trouwens ook niet van een vreemde. Ik ben net zo erg
Er zijn wel hulpmiddelen en ideeën om meer te gaan drinken maar dat helpt allemaal niet als het kind niet gemotiveerd is. Dus daar zou ik als eerste aan werken. Mijn zoon weet nog goed hoe die buikpijn voelde en dat wil hij niet meer dus die is nu wel (min of meer) gemotiveerd. Ik heb wel zelf wat dingen veranderd. Er zit nu veel meer groen in ons eten. Ik probeer hem te verleiden tot fruit eten door het hapklaar aan te bieden en hij mag nu onbeperkt noedelsoep eten. Je kent ze misschien? Die kleine zakjes of plastic bekers met een noedel-, kruidenmengsel. Ik ben niet enthousiast over de samenstelling van dat spul dus dat kreeg hij maar heel af en toe. Maar met elke kom noedelsoep krijgt hij een halve liter vocht binnen dus het is kiezen tussen 2 kwaden.
Veel succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.